Hittade den här intressanta saken på Tumblr, och eftersom det trots allt bara är nyår en gång om året, så tänker jag minsann göra den. YOU CAN'T STOP ME C:
 

  • 1: Vad gjorde du under 2012 som du inte gjort tidigare?
Gick på konsert och åkte utomlands utan mina föräldrar bland annat (är det enda jag kommer på för tillfället...)
  • 2: Höll du ditt nyårslöfte, och tänker du avge ett nytt till nästa år?

Har aldrig nyårslöften eftersom jag bara skulle bryta dem då. Tror inte jag kommer skaffa mig något till nästa år heller. Kanske bara att försöka göra det bästa av året, eller något åt det hållet.
  • 3: Fick någon närstående till dig barn?

Min mammas kusin fick en son tror jag, men det var nog den enda jag kan komma att tänka på. Barn har jag sällan så bra koll på.
  • 4: Dog någon närstående till dig?

Min gammelfarmor.
  • 5: Vilka länder besökte du?

Med undantag för Sverige besökte jag bara Cypern. Har varit dåligt med resor i år.
  • 6: Vad skulle du vilja ha under 2013 som du inte fick under 2012?

En publicerad bok.
  • 7: Vilket/vilka datum från 2012 kommer för alltid vara fastetsade i ditt huvud?
17 april 2012. Simple Plan-konserten. Såklart.
 
  • 8: Vad var din största prestation under året?

Att jag överlevde matten och att jag kämpade trots att jag egentligen inte orkade, och att jag breddat min sociala krets mer än någonsin trots att nya människor skrämmer mig. Och att jag skrev klart Hey There, Delilah.
  • 9: Vad var ditt största misslyckande?

Mina två underkända matteprov.
  • 10: Vad du sjuk eller skadad?

Med undantag för någon mindre förkylning tror jag att jag klarade mig undan ganska lindrigt, faktiskt. Eller jo, med undantag för de olika skador jag drog på mig när jag och Jamma gick omkull stup i kvarten på träningen .
  • 11: Vad var den bästa saken du köpte?

Biljetter till Eddie Izzard och Green Day.
  • 12: Gjorde någon något för dig som var värt att fira?

En hel del, faktiskt. Mamma och pappa betalade exempelvis resan upp till Stockholm och Simple Plan eftersom de visste hur viktigt det var för mig. Och Klanen gör konstant fina saker för mig just 'cause they're awesome.
  • 13: Gjorde någon något hemskt/obehagligt/upprörande mot dig?

Sure they did - inte alls lika ofta som under 2011 dock. Gymnasiet har varit betydligt snällare mot mig.
  • 14: Var tog det mesta av din inkomst vägen?

Rakt ner i Lennarth's Konditoris kassa.
  • 15: Vad blev du riktigt, riktigt uppspelt inför?

Återigen - Simple Plan (känns som om det nämns en hel del). Ja, och det faktum att min familj får en väldigt trevlig present i sommar c:
  • 16: Vilken låt kommer alltid påminna dig om 2012?

  • 17: Jämfört med den här tiden förra året, är du: (a) gladare eller ledsnare? (b) tjockare eller smalare? (c) rikare eller fattigare?

a) Förmodligen gladare. Var visserligen ganska glad förra året också, men i år har jag nog slagit lycklighetsrekord, av någon anledning jag varken vet eller förstår.
b) Minns inte vad jag vägde för ett år sedan, men högst antagligen har jag blivit tjockare, med all fika jag och Klanen tryckt i oss under höstterminen.
c) Fattigare. Definitivt fattigare.
  • 18: Vad önskar du att du hade gjort oftare?

Umgåtts med Klanen. Kan aldrig inträffa för ofta. Och att visa mina närstående hur mycket jag faktiskt bryr mig om dem. Kan inte heller inträffa för ofta.
  • 19: Vad önskar du att du hade gjort mer sällan?

Fikat. Inte bra för varken figuren eller plånboken.
  • 20: Hur spenderade du julafton?

Tillsammans med min familj och en massa god mat. c:
 
  • 21: Blev du kär under 2012?

Perhaps...
 
  • 22: Vad var ditt favorit-tvprogram?

Förmodligen lika mellan Bones, How I Met Your Mother, Black Books, The Young Ones och The Big Bang Theory.
  • 23: Hatar du någon nu som du inte hatade förra året?

Nope. Min hatlista är fortfarande intakt.
  • 24: Vad var den bästa boken du läste?

Alltid.
  • 25: Vad var din bästa musikaliska upptäckt?

JAG UPPTÄCKTE JU SÅ MÅNGA NYA BAND UNDER 2012 UGH. Trots hård konkurrens så ligger det nog lika mellan Marianas Trench, All Time Low, Black Veil Brides, The Maine, Motion City Soundtrack, Jack's Mannequin, Halestorm, Fall Out Boy och Mayday Parade. Och en miljon fler.
  • 26: Vad ville du ha och fick?

Biljetter för att se mina idoler, både i år och nästa år. En massa fina julklappar och födelsedagspresenter. Många bra saker.
  • 27: Vad ville du ha men inte fick?

En publicerad bok och A i alla ämnen.
  • 28: Vad var din favoritfilm i år?

Lika mellan Avengers Assemble, Stranger Than Fiction, Madagaskar 3 och Invention of Lying.
  • 29: Nämn en sak som gjorde ditt år betydligt bättre.

Min Klan.
  • 30: Hur skulle du beskriva din klädstil under 2012?
Dunno. En massa svart och dödskallar och nitar i överflöd? Och såklart kombinationen av shorts, strumpbyxor, oversizade tröjor och hatt c:
  • 31: Vad hindrade dig från att förlora förståndet?
  • 32: Vilken kändis tyckte du mest om?
Kan inte välja bara en. Det går inte. Men tre favoriter som dyker upp precis nu är Jack Barakat, Alex Gaskarth och Ausin Carlile.
 
Alex och Jack för att de är så fina och omtänksamma och sjuka i huvudet och gör så bra musik och för att de blev min första riktiga OTP. Och för att den här GIF-en utrotar all ledsamhet i hela min kropp:3
 
Austin för att han, utan överdrift, är en av de finaste människorna som finns. För att han gör bra musik som räddar mig när jag vill krascha, och för att han bryr sig så otroligt mycket om sina medmänniskor och räddar så många liv bara genom att existera.
 

Det finns måååånga fler, men we've been over this so many times. Kika in på min Tumblr så får ni se hur stort antal favoriter jag har...
  • 33: Vilket område inom politiken brydde du dig mest om?
Förmodligen valet i USA. Var seriöst nervös när jag gick och la mig kvällen innan.
  • 34: Vem saknade du?

Med undantag för alla döda närstående, så saknade jag nog Vickan mest.
  • 35: Berätta en värdefull läxa du lärde dig under 2012.
Det spelar ingen roll vad folk tycker om dig, så länge du tycker om dig. Det är i slutändan det enda som har någon betydelse, och det är först som du har fattat det som du kommer bli lycklig på riktigt.
  • 36: Citera en sångtext som sammanfattar året som gått.
"This could be all I've waited for
And this could be everything I don't want to dream anymore
Maybe it's not my weekend
But it's gonna be my year"
För att den har den där "vafan, det löser sig, jag fixar det här"-känslan som har dominerat under årets gång.
 


Så, det var 2012 sammanfattat. Glöm inte nyårskrönikan jag ska lägga ut senare idag, som kommer vara lite som det här fast även fyllt med pseudofilosofiskt nonsens! YAY! C:
 
Tack för att ni stått ut med mig hela året, folks! Det betyder mycket. c:
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress