Visst känner man sig alltid lite speciell när det känns som om ett band skrivit en låt om innehållet i ens huvud? I do, anyway. Älskar den här, för övrigt. Är nog på gullepluttig-akustisk-ballad-humör idag, tror jag :3
 
I vilket fall som helst. Dagen igår som vi spenderade i Siris superfina hus vid havet var wunderbar, som jag väntat mig. Vi satt ute på deras enorma altan med utsikt över Östersjön och grillade korv och marshmallows och pratade halva natten tills allas fötter hade blivit istappar och vi var tvungna att gå in och lägga oss i en stor hög i soffan (MAN SKA INTE HA NÅGON PRIVAT SFÄR I EN SOFFA, OK?) och prata lite till. Och när vi var klara där gick vi ut till tältet och fixade i ordning, skrattade åt Tobbe och Siri som bestämde sig för att ta ett midnattsdopp med kläderna på, och gick in i tältet när det började åska. Var väldigt fint att stå på bryggan och se hur molen bara lystes upp av en massa blixtar som var för långt borta för att höras. När vi varit inne i tältet och inte gjort något vettigt ett tag började det inte bara åska svinmycket utan även ösregna, så då gav vi upp hela tältidén och slog läger i källaren istället, där alla spred ut sina madrasser i en stor hög. Jag trodde jag var vaken hela tiden, men det var jag tydligen inte, för när jag mumlade någonting till svar i någon konversation så sa Daniel alltid lite förvånat "Är du vaken"? Så, well, jag antar att jag somnade till lite där ett par gånger. Tror vi slutade prata vid fyradraget, då alla bara däckade på sina madrasser med kläderna på. Jag tog varken ur linserna, sminkade av mig eller tog på mig någon form av pyjamas. Jag bara somnade i kläderna jag hade på mig. No problemos när man är för trött för sitt eget bästa.
 
 
Efter kanske fyra eller fem timmars sömn steg vi upp, åt rostbröd och flummade, plockade ihop tältet och åkte sedan hem med Stine.
Jätteawesome dag tillsammans med en massa awesome människor, så det måste vi göra om någon gång inom den närmaste framtiden. Synd bara att inte hela Klanen kunde komma :c
 
Kan inte fatta att jag bara känt Klanen i snart ett år, och Tobbe, Daniel och Siri ännu kortare tid. Känns som om vi har känt varandra i evigheter. I like :3
 
Tror inte det blir så mycket mer gjort idag för min del. Är väldigt trött, om man säger så. Tror jag ska försöka skriva lite (var så länge sedan jag skrev att jag knappt kommer ihåg vad som har hänt) och så skulle vi ha filmmaraton här hemma eftersom mamma har fått låna en bunta filmer från en jobbarkompis. Mysigt :)
 
Hojsensvojsen (ja, här hemma är det faktiskt en vanlig avskedsfras. Muppighet på hög nivå. Därför älskar jag det :3)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress