Take me back
Down a dirty road
Where it went we didn't care to know
A glory night is a story saved
Mark the chapter
But turn the page
Always keep, to kids in the street
When we were kids in the street
*

Så, idag har varit ganska så awesome, faktiskt. För det första ersattes det fasansfulla beep-testet med en teoretisk uppgift på gympan ("teoretiskt" har aldrig låtit så vackert som då), och när vi kom till engelskalektionen upplyste vår lärare oss om att de som var klara med uppgiften kunde gå hem. Jag lämnade in mitt häfte om brittisk komedi igår, så jag, Linnéa och Malin kunde avsluta dagen halv tolv. Helt fantastiskt! Kunde ta 12.12-bussen hem, vilket innebar att jag var hemma i huset vid halv två istället för halv fyra. Det var värt att hoppa över torsdagsfikan för det (och dessutom ska vi ju ändå fika imorrn innan bion). Väl hemma sparkade jag igång lite awesome musik, städade och försökte sedan ringa sommarjobbsmänniskan för att få reda på lite mer om mitt sommarjobb. Upptaget. En del av mig ville att hon skulle svara, så jag kunde få det överstökat (hatar verkligen att prata med folk i telefon..!), medan andra halvan var glad att jag slapp. Får försöka på måndag eller tisdag igen. Vi får se. Måste visa mitt engagemang, i vilket fall.

Fick även ett A på naturkunskapsprovet, så det gjorde mitt leende lite extra brett idag.

Något annat som gav mig ett sällsynt muppigt flin var den här kommentaren, som landade på min blogg typ igår eller i förrgår (alla mina mejl som sa till mig att jag hade kommetarer hade förpassats till skräppost-foldern i inboxen, så jag såg dem inte. Skräpmejl. Phö...), när jag hade lagt ut inledningen till Hey There, Delilah:



Blev helt orimligt glad över detta. Tack så mycket! :D
Som jag sagt innan - en komplimang till mina berättelser är det enda som behövs för att charma mig :3
För övrigt, tack detsamma! (Hon skriver jättebra hon också nämligen - om  ni inte tror mig, så kika in på http://settheworldonfire.blogg.se/, hennes skrivarblogg. Där har jag spenderat mååånga timmar ^^)

Beröm gör mig alltid så inspirerad att skriva, så jag tror jag ska göra det nu, fast den där jäkla matten skriker på mig. Blä.

Dagens låt: En annan bra sak som hände idag var att The All-American Rejects nya album Kids In The Street kom ut på Spotify idag. Yay! Har längat hur länge som helst efter det, och det gjorde mig inte besviken. Det är väldigt speciellt, dock, inte så likt det de brukar göra, men jag tror jag kommer falla för alla låtar när jag har lyssnat på dem ett par gånger.

En låt som jag älskade från första stund, var dock titelspåret Kids In The Street. Temat på den ger mig lite MCR's Kids From Yesterday-vibbar, den där nostalgiska känslan, och jag älskar den verkligen, även fast den, som sagt, är ganska speciell. AAR har lyckats igen, helt enkelt.
Här har ni den!
http://www.youtube.com/watch?v=21maszdltGc
Så. Bra.



Nej, Delilah och Josh, här kommer jag! :)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress