Så, nu är jag hemkommen från två supermysiga dagar hos finaste Vickan i hennes etta i Malmö. Har varit hur awesome som helst, som vanligt, och det blev bara mer tydligt att vi verkligen måste träffas mer. Vi har inte träffats sedan midsommar, och jag har inte varit hos henne i Malmö sedan 3:e april. TIDEN GÅR SÅ JÄKLA FORT MAN HINNER JU KNAPPT BLINKA SÅ HAR ETT ÅR GÅTT HERREGUD.
 
När jag kom dit igår vid halvtolvdraget åkte vi till hennes lägenhet och dumpade mina grejer och åkte sedan ut till ett nytt, enormt köpcenter som jag har glömt namnet på men som hade öppnat för typ tre dagar sedan och hade i princip alla affärer man kunde tänka sig. Vi gick runt på alla våningarna en miljon varv och tittade på allt möjligt innan vi blev trötta i fötterna, fikade och åkte in till centrala Malmö istället, där vi gick till Shock som jag slösade bort väldigt lång tid och väldigt mycket pengar på. Köpte i alla fall en tröja, ett halsband med en dödskalle på och ett par strumpbyxor, så jag är nöjd, även fast min plånbok vred sig i plågor. Tur att jag bor långt ifrån närmaste Shock-affär, annars hade jag varit luspank hela tiden (vilket jag är ändå men LET'S NOT GO THERE OKEJ) O.o
 
 
Vi gick runt i Malmö tills det blev mörkt och sent och vi åkte hem och slappade en stund innan vi åkte tillbaka in till stan och åt kvällsmat på Jensen's Bofhus - SOM ÄR BÄSTA RESTAURANGEN NÅGONSIN OKEJ. Vi hade visserligen gått inom McDonalds och ätit cheeseburgare några timmar tidigare, så det gick lite trögt att få ner allt det goda köttet och pommesen och den mumsiga bearnaisesåsen, men det gick. Åt cheesecake till efterätt, vilket var ett misstag eftersom jag blev sprängmätt och var tvungen att ligga på Vickans soffa och gnälla en lång stund innan jag var återställd.
 
Vi kom hem ganska sent, och satt bara och tittade på lite gamla sitcoms och pratade lite innan vi blev för trötta och gick och la oss.
 
Dag två var en väldigt slapp dag. För det första vaknade vi rätt sent - vi åt frukost typ vid halv ett eller nåt (nybakade scones och varm choklad <33), och sedan gick vi och handlade eftersom Vickan hade varit iväg och hennes kylskåp var mer eller mindre rensat. Efter det tittade vi på Liftarens Guide Till Galaxen (HAR VELAT SE DEN FILMEN HUR LÄNGE SOM HELST DEN ÄR SÅ OÄNDLIGT UNDERBAR), pratade och slappade en stund till, åt kvällsmat och åkte sedan till centralen där jag tog halvåttatåget hem till Karlskrona igen.
 
Måste göra nåt sånt igen snart - Vickan är verkligen en av de finaste människorna jag känner; i alla avseenden. Vet inte vad jag gjort för att förtjäna att ha en så bra människa i mitt liv c:
 
 
I alla fall. Skrev en del på Yellow Bricks på tåget, möttes av pappa och Elin på stationen, kom hem och välkomnades av en ny Dan & Phil-video på Youtube. PERFEKTION HELT ENKELT.
 
Kan inte någon bara ge dem ett matlagningsprogram ASAP? Hade definitivit kunnat tänka mig att bli matintresserad bara därför.
 
 

Nej, nu är jag hur trött som helst så jag ska nog bara lulla runt lite på internet en stund och sedan gå och lägga mig tidigt för en gångs skull. :3

Hörs imorrn!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress