Så, eftersom Hey There, Delilah nu avslutats och allt har samlats ihop och sammanfattats och sådär, så tänkte jag att jag kan introducera er lite närmare till nästa projekt - som ni dessutom kommer få läsa! :3
 
När jag beslutade mig för vad jag ville skriva härnäst, så visste jag att jag ville sätta upp en utmaning för mig själv, se hur långt jag kunde sträcka och anpassa min fantasi och se vad jag kunde komma på. Utmaningen i sig var inte så svår att komma på. Jag har velat prova den i evigheter.
 
I alla fall, utmaningen var att skriva om den här:
 
Det här otroligt awesome albumet är gjort av ett av mina favoritband, Marianas Trench.
 
Ever After, som albumet heter, är ett konceptalbum med en historia rakt igenom, och när jag var på Cypern i början av sommaren och lyssnade på skivan under ett Marianas Trench-maraton, så tänkte jag: "Varför kan inte jag göra min version av den där historian?"
Den här idén var så lockande att jag efter det började jobba med att lyssna igenom alla låtarna och försöka få till ett koncept som följde låtarnas ordning, budskap, text och känsla i största möjliga mån. Det var rätt knepigt emellanåt, men det var ett bra test, och jag klarade det. Historian jag kom på var visserligen hästlängder ifrån den Marianas Trench tänkt ut (originalhistorien handlar om ett sagoland fyllt av prinsar, prinsessor i torn, onda häxor och sådär. Min version är inte det), men det var meningen också, och jag gillar faktiskt grundidén.
 
Så, vill ni ha en sammanfattning nurå? SÅKLART NI VILL.

YELLOW BRICKS - SAMMANFATTNING:
John Merrick har alltid älskat att skriva, och redan när han är tjugo år gammal skriver han en fantasy-humorbok, Marionette, som blir en enorm succé världen över med dess charmiga huvudperson Porcelain.
Helt oförberedd på att hans största dröm ska gå i uppfyllelse så snabbt, tyngd av press och gamla demoner, flyr han i sällskap av sin amstaffvalp Jake ut till den lilla lummiga byn Falwick, belägen långt inne i Skottlands djupa skogar, för att skriva på Marionette's uppföljare, Toy Soldiers.
 
Falwick är ett litet samhälle där alla känt varandra sedan barnsben, och som nyinflyttad främling granskas John i sömmarna. Johns lägenhet ligger placerad ovanpå en tatueringsstudio, som drivs av vackra, bitska Morgan, som genast fångar Johns intresse trots att hon verkar hata honom intensivt.
 
Men något stör den rofyllda tillvaron i Falwick. Brev börjar sändas hem till John, brev från en okänd avsändare som menar att de är gjorda för varandra, och att han borde ge upp Morgan. John avspisar dessa brev först som vanliga fanbrev, men när breven blir mer och mer obehagliga, och andra mystiska saker börjar inträffa runt om i byn börjar han bli orolig.
 
Så inte nog med att han måste övertyga Morgan om att hon egentligen gillar honom, hålla sig undan från vem det än är som verkar veta precis vad han gör och var han är hela tiden - han måste även komma på det perfekta sättet att avsluta Toy Soldiers.

Men vad John inte är medveten om är att fantasi och verkilghet ibland kan samarbeta på de allra konstigaste sätten.
Speciellt i slutet av de gula tegelstenarna.
 



Så, det var bara en kort sammanfattning av vad som kommer hända. Det här är faktiskt första gången någonsin jag har en kille som första huvudperson, har alltid haft kvinnliga huvudpersoner innan. Men jag antar att nu när jag har skrivit från Joshs perspektiv rätt mycket så har jag blivit lite mer såld på idén.
 
Kommer bli roligt att börja skriva på den!
 
Planen är att jag ska följa hela Ever After-albumet, i ordning från början till slut. Varje kapitel (eller del med flera kapitel i, beroende på hur lång varje del blir) är en låt där jag försöker fånga det som händer i låten och skriva om det i kapitlet. Vi får se hur det går!
 
Första låten, den som kommer vara inledningen till berättelsen, är Ever After.

Lyssna på den, och se om ni kan gissa er till vad första kapitlet kommer handla om! :3
(Dessutom är låten sjukt bra som den är och värd att lyssna på oavsett).
 
 
Vad tycks? C:
 
Frida

...YAY JAG HAR NÅGOT AWESOME ATT SE FRAM EMOT <3333

Svar: Aw, tack :DD *Moa förvandlas omedelbart till en brett flinande idiot som vill börja skriva direkt*
Moa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress