Jag önskar att jag överdriver när jag säger att jag lyssnat på The Cab – Angel With A Shotgun oavbrutet sedan igårkväll, men det gör jag inte. Den har allvarligt talat gått på repeat hela dagen - jag har inte lyssnat på någonting annat. Beslutade mig för att kolla upp den efter att en bunta folk på Tumblr citerat den på en massa Destiel-poster, och, well, man kan ju inte konstatera annat än att DEN DÄR JÄVLA LÅTEN VAR SKRIVEN OM DESTIEL DET FINNS INGEN ANNAN MÖJLIGHET DEN PASSAR SÅ LÄSKIGT BRA IN PÅ ALLTING HERREGUD.
 
Jag menar, hur kan man inte associera allting i den låten med Dean och Cas när den innehåller strofer som:
 
"They say before you start a war,
you better know what you're fighting for"
 
"I'm an angel with a shotgun,
fighting til' the war's won,
I don't care if heaven won't take me back
I'll throw away my faith, babe, just to keep you safe
Don't you know you're everything I have?"
 
"I'm gonna hide my wings tonight"
 

FÖR HALLÅ CAS STARTADE KRIGET PÅ GRUND AV ATT HAN HADE FÄST SIG FÖR MYCKET VID DEAN OCH SAM OCH HAN SÄGER SJÄLV ATT HAN ÄR EN AV GUD'S SOLDATER FÖR DET ÄR DET ÄNGLAR ÄR OCH HIMLEN VILL INTE HA TILLBAKA HONOM FÖR ALLA HATAR HONOM DÄR OCH HAN SA SJÄLV ATT HAN GJORDE UPPROR OCH SLÄNGDE BORT HELA SITT LIV FÖR DEAN OCH AWREHJSKA THIS SHIP SAILS ITSELF
 

I vilket fall. Dag två av min Supernatural-detox, och som ni kanske märker så gör jag inte så stora framsteg. Håller på att flytta över mina favoritavsnitt as we speak (det mesta är Destiel-avsnitt men shhh berätta inte för nån). Ska titta igenom best of igen, och sen gå över till Broadchurch, eftersom Malin har sett den och behöver någon att diskutera den med (hon skulle börja titta på Supernatural som "betalning", so it's all good). Det är bara sju avsnitt, så jag tror jag hinner se klart den på en dag eller två. Kanske tar det på tisdag eller onsdag när jag ändå är ledig.
 
Tog för övrigt ut Jamma en sväng innan, och hon skötte sig förvånandsvärt bra med tanke på att jag red ut själv (Elin har feber). Hon brukar stissa upp sig på vägen hem, och även fast hon längde lite på stegen så var hon inte okontrollerbar och jag kunde ta en massa kontrollerade galopper med henne på båda hållen. Trevligt!
 
In other hästnyheter så har Heras ägare lagt ut Heras säljannons på Hästnet nu. Väldigt sorgligt, rätt overkligt, men jag tror ändå det är det rätta att göra - hästarna får inte lika mycket uppmärksamhet som de förtjänar nuförtiden. En del av mig hoppas att hon blir eftertraktad så att hon får komma till ett bra hem, men en del av mig vill inte se henne gå. Hon är en så fin liten mupp - och dessutom åker Jamma hem så fort Hera sålts, och det kommer bli sorgligt. Jamma och Hera har bott hos oss i två år nu och lärt oss så mycket om hästar och ridning - de kommer lämna efter sig ett stort hål.
 
Såhär ser annonsen ut, i alla fall:
 
Om ni känner nån som vill äga världens finaste lilla welsh, så finns annonsen här: 

 
Innan jag går måste jag flika in med ännu en hästsak:
 
Jamma fyller 18 idag!
Min angloarabiska pärla börjar bli till åren kommen (säger jag som är lika gammal, men shh) ^_^
 
Tror hon ska få ett äpple eller nåt till födelsedagspresent, min lilla mupp. Hon har verkligen gjort underverk för min ridning och hästhantering, och har lärt mig så galet mycket. Även fast hon kan vara väldigt bufflig och envis och tjurig så är hon ändå så snäll och tålmodig och lugn och trygg och fin och jättebra på alla sätt och vis. Tycker så mycket om henne att det inte är sant.
 
 
Min finaste <3
 

Nej, det var nog allt för idag. Tror jag överlever morgondagen, faktiskt. Det gör inte så mycket att det är måndag när jag vet att jag är ledig tisdag och onsdag. Ännu en av anledningarna till att vårterminen är bättre än höstterminen - så många röda dagar. Halleluja.
 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress