DET ÄR HELG WOHOOOO
 
Och goddammit jag är astrött. Har inte varit speciellt överdriven aktivitet i skolan den här veckan, men jag antar att det är tillräckligt att bara behöva vänja sig vid att vara där. Ska bli skönt att inte göra någonting i helgen och bara sova och återhämta sig lite.
 
Dagen passerade i vilket fall rätt smärtfritt - började dagen med sociologi, där vi pratade om fri vilja och vad frihet egentligen är och sociala normer och en massa annat intressant. Efter det var det svenska, där vi började prata om språkhistoria (eller det är väl mer fortsatte prata för det var det sista området vi hade i svenskan i tvåan också). Efter maten var det samhäll, där vi gick igenom ideologier och sådär, vilket också var rätt intressant eftersom vi hade missat en del information när vi gick igenom det i tvåan. Slutade vid två, which is nice, och när jag satt vid busstationen och väntade på bussen smsade mamma mig och frågade om jag ville ha skjuts hem eftersom hon skulle åka hem tidigt - och det ville jag ju såklart. Vi åkte inom Jysk och köpte en kudde till mamma, och åkte sedan hem och väntade på att Adde skulle komma med pizzorna han skulle köpa med sig hem från jobbet. Hann bli väldigt hungrig innan han väl kom, och då slängde jag i mig hela pizzan på typ fem minuter - med konsekvensen att jag blev asmätt.
 
På kvällen åkte vi bort till Hanna och Henke för att fira dem och Arvid som ju fyllde år i somras men because Arvid föddes har vi inte haft tid med nåt firande. Vi fikade lite, småpratade och sådär och hade det allmänt trevligt, så jag kan inte klaga (förutom att jag var så mätt från pizzan att jag inte kunde äta några kakor.... :c).
 
Bilder från kvällens aktiviteter:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och nu sitter jag i soffan och väger mellan att skriva på Sectangelus (vet till sist efter att ha funderat på det hela dagen vilken plot jag ska lägga in var - någolunda i alla fall, så jag kan fortsätta på den), gå och sminka av mig och byta om till mjukare kläder eller titta på Moving Alan (för hallå Misha Collins). Blir förmodligen en blandning av alla alternativ.
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress