Lyssnade på Yellowcard – Here I Am Alive på rätt hög volym medan jag städade medan jag var själv hemma (det är lag på att lyssna på hög musik medan man är själv hemma, anser jag), och fann mig själv bli alldeles känslosam. Tror det var en blandning av att jag tänkte på hur awesome det måste varit för de lyckliga som fick se Yellowcard live i Stockholm häromveckan och att jag inte var en av dem, och att jag tänkte efter på hur långt jag kommit sedan högstadiet, hur mycket jag har klarat mig igenom och överkommit och hur jag har fått revansch på alla som gjorde sitt bästa för att få mig att känna mig värdelös. För here I am alive. Jag klarade det.
Musik är en fantastisk liten sak, som kan få en att känna så mycket saker c:
 
 
I vilket fall. Idag har varit en bra dag. Rektorn skällde lite på oss på svenskan för att vi alltid är så tysta (en högstadielärares dröm, men gymnasielärarna tror att vi är sjuka eller ovänner eller nåt... O.o), vi pratade om Hells Angels på samhällen (vilket tydligen är det närmaste en maffia vi har i Sverige, more or less), och efter skoldagens slut vid två gick jag, Malin, Jenni och Ami och fikade, och diskuterade alltifrån filmer till musik till skolan. Fikadagar är alltid bra dagar :3
 
Åkte hem med halvfyrabussen och började städa nästan direkt när jag kom hem - det är städdag för mig idag, nämligen - och efter maten så åkte resten av familjen till ridhuset eftersom Elin har hoppträning idag. Därför kranade jag på volymen på högtalarna så mycket som mina trumhinnor tillät, och gick runt och sjöng och dansade tillsammans med dammvippa och dammsugare. Det gör städandet mycket roligare om man får sjunga otroligt falskt under tiden n_n
 
Nu är städningen i alla fall klar, och huset är blänkande rent igen (sortof i alla fall, jag gjorde mitt bästa), så därför belönar jag mig med att titta på Doctor Who-boxen Malin så vänligt lånade mig. Passade på att göra franskaläxan också, men, tja, man kan väl säga att Doctor Who distraherade mig en aning. DEN ÄR SÅ JÄVLA BRA OCH SKRUVAD DENNA SERIE ALLTSÅ I LOVE IT SO MUCH.
Måste ta och köpa de första säsongerna också. Hur underbar Eleven än är så måste jag se Nine och Ten också. I CANNOT DISCRIMINATE TIMELORDS JU.
 
Nej, nu måste jag återvända. Eleven ska kick some alien butt c:
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress