Idag var första dagen på min nya diet - mamma och pappa har hållt på med 5:2-dieten i några veckor nu och gått ner massor av det, så I wanted a piece of that och har därmed levt på drygt 500 kalorier idag. Väntade mig att jag skulle gå runt ashungrig hela dagen, men det har faktiskt gått väldigt bra och jag har inte tänkt speciellt mycket alls på det. Verkar vara en diet jag kan leva med, så det är ju trevligt. I vilket fall. Idag har jag börjat dagen med klassråd, gått raskt vidare till ledarskap och organisation där vi gick igenom reflektionerna av filmen vi tittat på, tittade på en film till, och hade sedan lunch (jag åt en energybar och drack ett glas mjölk i princip, vilket var betydligt bättre än den slemmiga fiskaktiga sörjan de andra fick äta).
 
Under håltimmen blev dagen betydligt mer intressant när jag snubblade över en tweet från Welcome To Night Vale - som brukar tweeta väldigt bisarra saker som får en att stirra konstigt några sekunder (de är helt briljanta). Hittade denna:
 
squigglydigg:

I’M NOT GONNA LIE THIS RIGHT HERE WOULD BE AN AMAZING STORY IDEA
LIKE HOLY HELL IMAGINE A SECRET SERVICE OF WISH AGENTS, EACH ONE SPECIALLY DESIGNATED TO CARRY OUT A CERTAIN PERSON’S WISH
I
I WANT THIS TO BECOME A THING PRONTO
 
Under hade någon kommenterat "det här hade varit en så bra idé för en berättelse". Jag instämde och pekade ut det för Jenni och Ami, varpå Jenni började studsa runt i sin stol och började explodera av plotpoints och tropes och hur huvudpersonerna skulle kunna vara i den berättelsen. Jenni är en väldigt inspirerande person (det är på grund av henne som jag skrev Kaleidoscope överhuvudtaget), och jag och Ami drogs snabbt med i skaparyran, och när vi hade tagit oss igenom håltimmen, filosofin och engelskan hade vi skapat utkastet till en helt fantastisk, magisk berättelse om en postapokalyptisk stad utan lycka, som slutat önska sig saker eftersom de inte hoppas längre - men som inte vet om att det finns en hemlig, magisk organisation som uppfyller önskningar, Secret Star Service. Huvudpersonen (vi vet inte vad han ska heta än, men det lutar åt Andrew), önskar sig något stort och svårt, typ att staden ska bli lycklig igen, och en agent som heter Elliot blir tilldelad hans fall, och de får arbeta tillsammans för att uppfylla hans önskan och försöka få tillbaka lyckan till staden.
Det är en så engagerande historia och vi var på precis samma spår när det gällde alltifrån plots till ships till hur karaktärerna skulle vara och jag har aldrig varit med om ett så bra utbyte av kreativitet och jag utnämnde Ami och Jenni till mina författarmusor för att jag aldrig har fått så bra och originella idéer sedan jag träffade dem. Vi bestämde att jag skulle stå för skrivandet, Jenni för fanarten och Ami för fanfics (eftersom ingen berättelse far illa av lite smut heh), och jag blev bara så fullproppad av kreativ, exalterad energi och skapade en spellista för syftet och bara HALLELUJAH MIN SKRIVINSPIRATION HAR ÅTERKOMMIT.
 
Jenni ritade för övrigt hur Elliot ska se ut, och han är världens sötnos och jag har en stark känsla av att jag kommer utveckla en enorm crush på honom i stil med den jag fick för Hugo när jag skrev Night of Day
 
 LOOK AT HIS CUTE LIL FACE ALLTSÅ HERREGUD HAN EXISTERAR INTE ÄN OCH JAG ÄLSKAR HONOM REDAN UGH.
 
Ska nog ta och börja skriva på den nu, mest eftersom jag inte kan hålla mig. Har tänkt ut en killer första mening och allting. Måste bara ta reda på ett lämpligt namn på staden allt ska utspela sig i, sen jävlar. WOOO SKRIVA
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress