Visade sig att Fearless Vampire Killers hade släppt en tillhörande video till sin senaste låt, All Hallows Evilså vad passar bättre att lyssna på idag än den (har lyssnat på The Maine's senaste album Forever Halloween också för jag menar, jag kan ju inte missa den möjligheten liksom).
 
Fick i alla fall sova ut för första gången på höstlovet idag - Elin kom in och sparkade upp mig ur sängen vid halv tolv jämfört vid halv sju som jag stigit upp alla andra veckans dagar, så det var väldigt trevligt. Hann med att ta en dusch innan vi gick bort till bussen och åkte in till stan. Handlade farsdagspresent och var smakråd till Elin när hon handlade upp lite av alla presentkort hon fått i födelsedagspresent, och gick sedan och hade körlektion vid tjugo över fyra - som faktiskt gick jättebra! Fickparkerade och fick äntligen bli påmind om hur det var man skulle göra (fick lära mig det för jättelänge sedan men har hunnit glömma hur det var man gjorde så jag har inte kunnat öva på det), och när jag väl fått in knycken så gick det asbra (backningsvarnaren som piper om man kommer för nära bilen bakom var också en gudagåva alltså halleluja), och han sa att han inte hade speciellt mycket alls att klaga på, vilket var helt underbart med tanke på att jag har uppkörning om en vecka (och uppskrivning på måndag hjälp). Finns nog faktiskt en möjlighet att jag ska kunna klara det här, kanske.
När jag var klar där mötte vi upp med mamma och Elin, åkte och köpte kvällsmat på McDonalds (heck ye) och åkte hem för dagen. Helt okej dag, alltså.
 
Kom hem, dammsög huset och packade tills imorrn, skrev ut kartor till hotellet och stället där spelningen ska vara (har visserligen planerat att använda mobilens GPS men man vet ju aldrig) och gick igenom gångvägen på Google Earth (god bless den där skapelsen alltså). Man kan väl säga såhär - om jag lyckas gå vilse mellan hotellet och Kulturbolaget (där de ska spela) så borde jag få ett pris eller något för det är bokstavligen runt hörnet och sedan rakt fram tills man ser skylten. Börjar bli lite nervös inför imorrn - att manövrera sig i en annan stad helt själv, checka in på hotellet, ta mig till venuen, köa, se till att jag har mat, ta mig tillbaka till hotellet utan att dö, komma på och av rätt tåg... Det är en hel del man måste klara av och jag har aldrig gjort det helt ensam förut, men samtidigt ser jag fram emot det. Att testa sig själv och se om jag klarar av det, liksom. Dessutom gör det mig lite stolt över mig själv att jag aldrig i livet hade vågat göra något sånt här för två år sedan. CHARACTER DEVELOPMENT YAY. Så, ja, vi får väl se om jag överlever, men jag har oddsen på min sida.
 
Plus - JAG SKA FÅ SE HALESTORM OCH JAG ÄR SÅ TAGGAD ATT JAG NÄSTAN EXPLODERAR OH MY GOD YES
 
 
EN DAG KVAR. IMORGON TYP KLOCKAN NIO KOMMER JAG FÅ SE DEM PÅ RIKTIGT. JAG KOMMER FÅ SKRIKA MED I I MISS THE MISERY OCH GRÅTA TILL HERE'S TO US OCH JAG BARA HHHH HELL YEAH IMORRN KOMMER BLI ASBRA JAG ÄR REDO
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress