Efter tvåhundra år släppte mina senaste favoriter Cobra Starship ny musik - Cobra Starship – Never Been In Love (feat. Icona Pop). MED ICONA POP OCKSÅ LIKSOM HEY OH SVERIGE.
Är dock lite besviken på den, to be honest. Den är ganska lugn, och har inte samma attityd som deras tidigare låtar har. Aw. Får hoppas att det här bara var en av de lugnare låtarna på den nya skivan (som jag antar att de ska släppa idk ???). Cobra Starship får mig alltid att vilja dansa - de får inte sluta med det nu. Jag menar, jämför Never Been In Love med Cobra Starship – Hot Mess. De är ju inte i samma liga. Kan visserligen bero på att jag ÄLSKAR Hot Mess HUR MYCKET SOM HELST men ändå. Den känslan vill jag att Cobra Starship alltid ska ge mig, ju.
 
Anyhow. Höll mig underhållen på jobbet idag, kan man väl lugnt säga - hade 22 rum på två våningar, och sprang runt som en idiot mest hela tiden. Var lite lagom knäckande när jag hade gjort klart den ena våningen (den värsta), och stängde den sista rumsdörren och bara "nu har jag tolv rum kvar". Eugh.
Blev i alla fall klar i vanlig tid, och gick till mammas jobb och tog med mig mamma och Elin ut på stan och mötte upp pappa och tittade på jeans, resväskor som jag kan ta med mig till London, och så fixade vi ett nanosim till min nya mobil, så nu kan jag äntligen använda den!! 
 
Älskar den redan - den har fingeravtrycksavläsning istället för kod och går ASSNABBT och är bara sleek och fin och AHHH. Jag är så svag. Förde dock inte över några bilder alls från den gamla mobilen, så det är lite ovant att ha en standardbakgrund istället för bandmedlemmar och bilder på Klanen. Hm. Får åtgärda detdär.
 
Åkte hem, hade fredagsmys med tacos och diskussioner om livet, jag satt och förde över kontakter och min kalender till den nya mobilen och mamma hjälpte mig att färga om mitt hår eftersom det övergått i en bisarr nyans som inte liknade någonting alls - nacken var rödaktig, mitt på huvudet var det gråblått och i luggen var det grönt. DET VAR LILA EN GÅNG I TIDEN HUR BLEV DET SÅHÄR.
 
Hittade en permanent lila färg, men slutresultatet blev INTE ALLS som på lådan och jag är fortfarande osäker på om jag gillar det eller inte. Det är lite lilabrunsvart, typ. Och lila och svart är ju all fine and dandy, men om det är något jag inte vill ha så är det brunt hår. Hm. Får bo in mig i det i några dagar och se vad jag tycker. I värsta fall får det bli svartlila istället.
 
 
Igår redigerade jag för övrigt ytterligare några kapitel av Dimidium och insåg något som nästan fick mig att krisa - Josh, alltså en av huvudpersonerna, är något av ett rövhål. I alla fall i början av boken upptäckte jag att han typ anser sig förtjäna saker mer än andra (han var till exempel avundsjuk på att tjejen han var kär i tyckte mer om sina bästa vänner än om honom liksom HALLÅ 1. HON VET INTE ENS VEM DU ÄR OCH 2. DET ÄR HENNES BÄSTA VÄNNER WHAT KIND OF ASSHOLE ARE U), och fixerar sig och är lite stalkeraktig i allmänhet och jag var tvungen att ta en paus från redigerandet och ta ett steg tillbaka och omvärdera hela Josh's karaktär en aning.
 
Med tanke på att när jag först skrev Dimidium's första utkast 2012, så älskade jag Josh och tyckte han var en allmänt asbra karaktär. Därför var det ju ganska chockerande att inse att jag på något omedvetet plan gjort honom till en dålig person utan att ens inse det. 2014 jag skulle aldrig kommit på tanken att göra en karaktär som Josh till huvudkaraktär, än mindre kärleksintresse. Han skulle max vara karaktären Delilah, alltså huvudpersonen, behövde komma bort ifrån innan hon hittade sitt lyckliga slut och allt det där. Inte någon som blir hennes bästa vän. Herrejistanes. Lite skrämmande ändå. 
Tänker dock inte låta mig nedslås av det här - ska dämpa Joshs läskiga kvalitéer och sen försöka använda de brister som är kvar till att göra en ordentlig karaktärsutveckling genom boken istället. Ja, och ge Delilah lite mer självständighet och ett eget liv och sådär.
 
 
Jag ska köra Dimidium genom feminismmaskinen ett par varv till respektabla karaktärer jag kan vara stolt över kommer ut, basically.
 
Tror jag ska gå och göra det nu.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress