Det har faktiskt varit en väldigt trevlig dag idag, måste jag säga. Började dagen med att se det nya Supernatural-avsnittet - som var jättebra och skrivet av en av de bästa manusförfattarna och KEVIN'S SPÖKE AW NI FÖRSTÅR INTE HUR MYCKET JAG HAR SAKNAT HONOM AW - plus att nästa avsnitt kommer ha med the Ghostfacers och jag kan verkligen inte vänta jag avgudar Ghostfacers så mycket.
 
Pratade med Jenni om Teen Wolf en stund när hon kom till skolan innan det var dags att gå in till svenskalektionen. Där började vi på en ny uppgift som gick ut på att vi ska analysera och jämföra en massa dikter och noveller i grupp. Det verkade som om hon delade in grupperna efter betygsgrad eller så, för jag hade tur och hamnade tillsammans med människor med ungefär samma ambitionsgrad som jag så det kändes väldigt skönt för nu behöver jag inte hamna i en grupp där jag gör allt arbete och alla andra lullar runt (som händer rättså ofta när läraren delar in klassen själv sadly).
 
Efter svenskan var det lunch, och när vi hade satt oss vid vårt vanliga bord fick vi till vår överraskning sällskap av först Carl-Magnus och sedan Felicia, Andrea och Erik, som bestämde sig för att bryta lite normer och äta tillsammans med oss - eftersom vi oftast inte gör det. Det var hur mysigt som helst alltså wow. Det blev världens intressantaste, livligaste och roligaste diskussioner om bokstavligen allt och alla var helt begravda i konversationen så vi insåg inte att vi hade suttit där hela lunchen förrän någon upptäckte att det var fem minuter kvar tills vi började. Hoppsan.
Vi bestämde även att vi skulle gå ut och äta pizza allihop tillsammans imorrn när det är hemsk mat i skolan, så YAY.
 
Sista lektionen var geografi, som vi spenderade med att jobba ute i caféet med uppgiften vi har och småprata om lite allt möjligt, which was nice. Alla lektioner där vi kan sitta i caféet istället för i klassrummet är alltid lite superior. Skoldagen var slut halv två, och då tog jag bilen och körde hem, åt en hel hög med kex (vi har köpt Oreos och någon sorts vaniljkex och hERREGUD DE ÄR SÅ GODA HJÄLP) och började titta på Almost Human. Var astrött så jag tittade bara på första avsnittet, men jag gillar det verkligen - det är spännande och humoristiskt och huvudpersonerna har asintressant kemi, plus FRAMTID SCI-FI-AKTIGT OCH ROBOTAR ÖVERALLT HELL YEAH. Dessutom är Dorian - aka huvudpersonens robotkollega - världens sötnos så there's that too.
 
Sedan dess har jag mest varit på tumblr, varit på gymmet (börjar nog bygga lite muskler nu för jag kan lyfta mycket tyngre på en massa maskiner heck yea progress), duschat och växlat mellan Phil's liveshow och tumblr. Jag har varit strängt upptagen, alltså. Nu tror jag att jag ska lyssna på Paramore (som jag nog äntligen börjat inse charmen med) och skriva på Secret Star Service och försöka låta bli att gå och äta mer kex. Den eviga kampen.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress