Antar att jag inte behöver påpeka att torsdagar är väldigt tråkiga dagar. Säger sig självt vid det här laget.
Idag har dock varit en rätt bra torsdag, trots allt - mest tack vare materiella saker, men anyway.
 
Började dagen med sovmorgon och skrivning på Secret Star Service i caféet som vanligt, hade klassråd följt av ledarskap och organisation där vi diskuterade Sveriges framtid och världsekonomin och andra saker jag inte vet någonting om. Efter ledarskap och organisation var det lunch och vi skrev upp alla filmer vi vill se på Disneymaratonet imorrnkväll (det är bara ett utkast men än så länge har vi Brave, Frozen, The Lion King, Kejsarens Nya Stil, Herkules, Peter Pan, Mary Poppins och GreaseGrease är tekniskt sett inte en Disneyfilm men eftersom jag inte hade sett den tyckte Jenni, Ami och Malin att det var väldigt viktigt att detta ändrades snarast). När vi precis skulle gå från matsalen fick vi se Calle och Erik bära runt på stora vita lådor och se allmänt nöjda ut. Vid närmare undersökning visade det sig att det fanns vita lådor åt oss alla - STUDENTMÖSSORNA HADE KOMMIT.
JAG HAR EN EGEN STUDENTMÖSSA OCH DEN ÄR AWESOME OCH LEN SOM EN KATT OCH JÄTTEFIN OCH JAG BLEV SÅ JÄVLA TAGGAD FÖR STUDENTEN OCH DET KÄNNS SÅ KONSTIGT ATT HA DEN PÅ SIG OCH JAG BARA HERREGUD JAG KÄNNER MIG SÅ HIMLA VUXEN NU ALLTSÅ WOW
 
STUDENTMÖSSEBILDER ÄR SOM FÖLJER (och jag ber om ursäkt för att typ alla är suddiga men min kamera hatar mig intensivt ibland):
 
 
 
 
 
 
Jag beställde min klassbenämning bak på mössan i strassten och jag ångrar inte det beslutet en minut dET ÄR SÅ GLITTRIGT HELL YEAH
 
Den blå stenen i mitten är samhällsprogrammets egna färg och jag bara askjdsdf den är så fin
 
Eftersom jag köpte ett helt paket fick jag även ett champagneglas på köpet med mitt namn och utgångsår ingraverat (ska ha det här på champagnefrukosten utan tvivel om jag så ska behöva dricka mjÖLK UR DET JAG HAR ETT JÄTTEFINT GLAS MED MITT NAMN PÅ HERREJESUS)
 
Fick en jättestor, mjuk och asmysig studentmunktröja också med avgångsåret och mitt namn på armen och jag bara YES THIS PLEASES ME
 
DEN ÄR SÅ MYSIG I CANNOT BELIEVE
 
Sedan jag kom hem har min fina nya ägodel fått husera på min peruk på sminkbordet så att jag kan titta på den hela tiden och bli lycklig i själen.
 

Anyhow. Jag och Malin provade våra studentmössor (ingen annan i Klanen skulle ha någon så vi var ensamma om firandet) och blev uppspelta inför studenten och efter det kändes det lite lättare att ta sig igenom filosofin och språkfilosofin vi höll på med där. Sista lektionen var engelska (yay). Var rätt astråkig som vanligt, men vi fick i alla fall ha diskussioner och slapp stenciler idag, så det är ju alltid något antar jag.
 
Åkte med pappa hem när jag hade slutat och var produktiv för en gångs skull. Städade huset inför att Klanen ska komma hit imorrn, duschade, målade om naglarna och planerade sedan att skriva lite på gymnasiearbetet eftersom råmanuset ska in nästa vecka, men.. well. Det hände inte, direkt.
 
Som sagt ska Klanen hit på Disneymaraton imorrnkväll vilket förmodligen och förhoppningsvis kommer bli supermysigt och allmänt fantastiskt (vi ska göra pannkakor med lönnsirap och äta massa godis och se Lejonkungen och jag bara åH tack gode gud att mina kompisar också tycker om att låtsas att de är 8 år gamla ibland). Skulle dock vara mindre snöstorm imorrn så det är inte helt säkert att det blir av, men vi får väl hålla tummarna. Känns som om det var länge sedan jag träffade Klanen i sin helhet.
 
Vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med nu. Kanske börja se på Teen Wolf?
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress