Har varit en ganska bra dag idag, faktiskt. Började dagen med engelska där vi satt i caféet och tjurade över de tråkiga uppgifterna vi tvingades göra, jag berättade för Jenni om origins-berättelsen jag slängde ihop om Secret Star Service över helgen - som hon kommenterade med ett "alltså ÅH allt med den här berättelsen är så magiskt" och verkade allmänt på tåget som tur väl var. Efter det hade vi psykologi där vi pratade mer om intelligens och fick reda på hur vi ska examinera området - ska bli askul och till skillnad från i engelskan får vi verkligen använda vår kreativitet för att komma på ett bra examinationssätt (läraren sa till och med "jag tänker inte ta hänsyn till betygskriterierna medan ni utformar examinationerna eftersom det förmodligen bara gör er mindre kreativa" alltså enGELSKALÄRAREN TAKE NOTES) - varje elev har en egen sorts intelligens som vi sedan ska utforma ett sätt att testa. Någon gång efter påsk ska sen hela klassen göra varandras experiment och se vilken intelligens man har eller är bra på och sådär. Jag har språklig intelligens. Ska bli så jäkla kul alltså wow.
 
På samhällen tröttnade jag till sist på att sitta och stirra på samma meningar för 700:e gången i min samhällsuppsats och skickade därför till sist in den till läraren. Skönt att bli av med den, to be honest.
När skolan var slut gick jag med Malin och Katta och åt lunch bestående av pizza, gick och köpte träningskläder till mig i form av yogabyxor och ett träningslinne (har tränat i mjukisbyxor sedan vi började och det var så varmt att jag inte orkade med det längre) och hängde i Kattas lägenhet och tittade på MTV Rocks en stund (en kanal som vi verkligen borde skaffa asap för övrigt) innan jag bestämde mig för att jag hade mycket att göra och gick vidare mot ett av hotellen i stan där jag var och sökte sommarjobb för någon månad sen. Eftersom jag inte direkt kommer få några jobb på grund av min avancerade utbildning eller min långa jobberfarenhet (heh), så insåg jag att jag var tvungen att väga upp för det med entusiasm, så jag gick dit för att fråga hur det gick med att utse sommarjobbare. Detta besök resulterade i att jag hux flux blev inkastad i mitt livs första jobbintervju. Tydligen var de mitt inne i processen att utse sommarjobbare och höll på att kalla in till intervju och sådär, så jag fick sätta mig med hotellchefen i restaurangen och prata en stund. Hoppas verkligen att jag gjorde mig minnesvärd på ett någolunda bra sätt och att det framgick att jag bokstavligen kan jobba var som helst när som helst och med vad som helst så länge jag får ett jobb. Desperation is the new sexy, liksom. Eller nåt. Ska gå till det andra hotellet där jag sökte så snart som möjligt och hoppas att det blir samma sak där. Två jobb samtidigt hade ju inte varit fy skam alltså.
 
Var alltså ganska nöjd när jag åkte hem, tog en glass för att fira och upptäckte några timmar senare exakt varför detta var en dålig idé när min nya träningsoutfit fick mig att se ut som en strandad val. Eh.
Av någon anledning motiverade detta mig till att jobba extra hårt på gymmet - kände mig väldigt stark och kunde köra på mycket tyngre vikter mycket intensivare och liksom njuta av smärtan på något vis. Känns i kroppen att man gjort nåt vettigt - plus att jag faktiskt inte känner mig lika strandad val-aktig längre.
 
Kom hem, duschade, hade balklänningsångest (antingen finns det inget fint eller så finns det jättemycket fint som kostar typ 3000:- alltså vARFÖR), och tittar nu på Sleepy Hollow innan jag ska gå och däcka. Imorrn ska jag och Elias äta årets första glass från Glassiären under håltimmen. Om inte det gör tisdagen värd att kämpa sig igenom så vet jag inte vad.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress