Sovplatsuppdatering: Syns inte så mycket skillnad, men tro mig, det är det. Köpte mig till sist en luftmadrass innan jobbet, och har ägnat en del av kvällen åt att blåsa upp den med ren och skär lungkraft (pump = dyrt). Är fortfarande lite snurrig men nu jäklar anamma börjar det nästan bli mysigt här i min sovhörna (kommer dock bli ännu bättre när de riktiga möblerna kommer - har redan börjat planera hur allt ska möbleras och ÅHHH JAG ÄR SÅ TAGGAD). 


Anyhow. Hade ännu ett stängningspass på jobbet - steg upp vid nio, åt rostbröd till frukost (vår brödrost är en jäkla superhjälte btw - brödet går från fruset till bränt på typ en halv minut) och tog min första dusch i lägenheten (och rakade benen med raklödder menat för killar eftersom det var billigast och eh ja det var en       upplevelse), tog bussen ett par stationer till Camden Town och handlade min luftmadrass, och åkte sedan till jobbet med tio minuter till godo. Najs.


Vi var bara tre pers på jobbet eftersom Graham var sjuk, så det var ganska mycket att göra hela tiden, vilket var trevligt. Jag stod mest bakom kassan och multitaskade som bara den och gjorde knappt fel alls (förutom när jag råkade ta sönder iPoden som spelade musik i affären whOOPS). Stängde med Joakim - aka min chef - för första gången, och vi underhöll oss med att prata om skillnaderna mellan London och Sverige, om alla galningar man träffat här, samt diskuterade vilken sorts vägg som skulle vara bäst att vara om man återföddes som en vägg (lång historia). Skrattade så
jag grät flera gånger och det var trevligt att få prata svenska en stund, även fast vi både hade lite problem med det (svenskan försvinner SÅ JÄKLA SNABBT shit alltså). Jag menar innan jag gick sa Joakim "jag kanske är på tid imorgon" och jag bara ".....?" och så var vi tysta en lång stund och så sa han "heter det tid eller i tid?", och det tog mig seriöst en liten stund att veta. Eh ja. Modersmål försvinner tydligen lättare än man kan tro.


Nu är jag i alla fall hemma igen och vilar ut efter luftmadrassblåsningen. Passade på att städa lite i mitt rum också eftersom det blivit otroligt katastrofartat på väldigt kort tid. Är inte så jättekul att städa när man inte har nånstans att göra av allting, men ändå. Nu ser det lite finare ut, i alla fall.

Planerna för resten av kvällen är i alla fall att äta kvällsmat och skriva. Typ. Tills wifiet blir installerat (GISSA VEM SOM HAR HÖGHASTIGHETSFIBER REDAN INSTALLERAT I LÄGENHETEN WHADDUP) finns det inte direkt mycket mer att sysselsätta sig med. Might as well vara lite kreativ.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress