TITTA VEM SOM FÅTT SIN FÖRSTA MÖBEL

Egentligen är den inte min utan Nontas som jag fick låna eftersom hon hade fler än hon visste vad hon skulle göra med, men ändå. Har äntligen nåt tillfälligt att ha mina kläder/prylar i !!!
Blev genast asmycket mer hemtrevligt bara så fort den ställdes dit. Galet.


Anyhow. Idag har oavsett varit en bra dag. Jobbade i Waterloo och fick återse Manuela (som jag bara jobbat med en gång men klickat asbra med), lyckades byta bort mitt arbetspass på torsdag så jag kan vara hemma och ta emot IKEA-leveransen av mina möbler, och vi hade en jättestor leverans och massor att göra och alla sa innuendos och det var bara allmänt trevlig och underhållande stämning hela tiden (min chef har för övrigt sällat sig till den lilla klubb som tidigare bara bestått av Liam med folk som ger mig smeknamn - han har for reasons unknown börjat kalla mig Moa Boa nästan alltid - han inleder till och med mejl med det - och jag vet inte varför men det är ganska endearing och jag gillar det mer än jag är helt villig att erkänna tror jag).

På hemvägen stannade jag till på Argos och köpte en soptunna till badrummet, och kom sedan hem, åt kvällsmat, skrev lite men inte tillräckligt på De Vinglösa och pratade med päronen i telefon i tre kvart (en månad kvar tills jag kommer hem för övrigt och jag ser så mycket fram emot att få krama alla och känna hemmalukten och ÅÅHHH). Vid halvelvadraget nånting kom Nonta hem och vi pratade en liten stund innan Michael också kom hem (han flyttade in igår och vi har seriöst lyckats missa varandra i ett helt dygn HUR). 

Vi hamnade i alla fall somehow i köket, där Nonta diskade våra nya kökstillbehör och jag och Michael satt i fönstret och hejade på, basically. Vi pratade om hur vi ska inreda lägenheten (aka ett shitton av plantor och fairylights ÖVERALLT), politik, internet, rasism, drag queens (Michael är tydligen ett massivt fan av Eddie Izzard - we will get along beautifully), universitet, att växa upp, matlagning, festande, konstiga rumskompisar och allt däremellan. De är så sjukt intelligenta och intressanta och roliga, de där människorna jag numera bor med. När de fick reda på att jag inte ska hem över jul föreslog de genast att vi skulle ha en minijul i lägenheten innan de åkte. ALLTSÅ.

Pratade och pratade och fick aldrig slut på saker att säga, och så till sist ställde vi in allting i köksskåpen, diskuterade vilken sorts köksstolar som är mest taktiskt att köpa, och så var klockan halv tre på morgonen och jag kom på att jag ska jobba imorgon och fick bråttom till sängen.

Kommer vara trött som ett as imorrn, men det är det fanimig värt. Fy tusan vilka fina människor de är.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress