Började lyssna på den här på allvar häromdagen efter att den var soundtracket till en (helt fantastisk) fanmade teaser till den nya serien om Syskonen Baudelaire's Olycksaliga Liv som Netflix ska göra nästa år (för övrigt cirka BÄSTA NYHETERNA NÅNSIN IM SO EXCITED). Den här låten var fanimig gjord för det syftet, känns det som. Långsam, vacker, lite vagt steampunkig och alldeles hotfull, som om någon smyger utanför ens hus med en yxa och ska hämnas. Åh, så bra den är, ju.
 
 
Om inte det här är det bästa jag sett på hela veckan, alltså.... A Series of Unfortunate Events i kombination med The Dresden Dolls går ju fan knappt att överträffa nånstans. Den är inte ens officiell ?? Ett fan gjorde den ?? DEN ÄR SÅ BRA ??? JAG ÄR SÅ HYPAD ÖVER 30 SEKUNDERS ICKE-OFFICIELLT MATERIAL I AM SO WEAK GE MIG DET NU
 
Så, ja. Det var typ höjdpunkten av idag. Lovar att mitt liv ska bli mer intressant alldeles snart. Det ligger bara lite på is för tillfället medan jag försöker få bukt med den här Simsbesattheten. Idag jobbade jag i Golders Green igen för sista gången på åtminstone en vecka. Jobbade med Krisztina som precis kommit hem från sin semester så vi bondade lite över resor och hjälptes åt att laga tak (eftersom taket på jobbet ramlade in när det var en åskstorm häromdagen............... det händer tydligen ofta ???). Haha, man vet verkligen aldrig vad man kommer få göra ibland när man kommer till jobbet. Nu vet jag hur man byter takplattor, i alla fall. Dagens nya kunskap, eller nåt. Eh.
I övrigt läste jag ut Salmon of Doubt (och blev deppig över att Douglas Adams är död och att han dog medan jag fortfarande var för liten för att kunna uppskatta honom) och var frustrerad över sista delen i boken som var elva kapitel ur den nya boken han höll på att skriva när han dog. Den var så himla bra och ploten verkade superintressant (huvudpersonen skulle leta efter en halv katt och råkar åka till Albuquerque och träffar en noshörning som heter Desmond och är kompis med guden Thor, till exempel), och jag kommer ALDRIG KUNNA LÄSA HELA OCH FÅ REDA PÅ HUR DET SLUTAR FÖR DEN JÄVELN DOG INNAN HAN SKREV KLART DEN. Vad är det för jäkla stil, va. HAN HADE PRECIS TRÄFFAT DESMOND JAG VILL VETA HUR DET GÅR :(
 
Anyhow. Förutom att bli upprörd över Douglas Adams och allt han var och gjorde fick jag någon sida skrivet på Sectangelus efter god know how long. Har avstannat lite med det där, men efter att jag och Jenni planerade upp 13 lite bättre igår - som jag inte får börja med innan Sectangelus är klart - så blev det en liten morot att få det färdigt. Är nästan vid en av mina favoritscener nu, så det ska förhoppningsvis gå lite lättare.
 
Slutade jobbet runt nio som vanligt, tog tunnelbanan hem, tog till sist ner tvätten och plockade undan på mitt rum, åt ostnachos och såg på Youtubevideor och spelade Sims ända tills jag inte kunde förneka att jag skulle ångra det imorgon. Det är som om jag försöker straffa mig själv med sömnbrist för nåt ??? Jag har blivit min egen förälder och jag suger på det. WELCOME TO ADULTHOOD. Suck.
 
 
Imorrn är det dock lite ändrade planer eftersom jag ska in till jobbet vid 9 och vara i Camden - ska basically vara på standby ifall ifall Tomasz flickvän får barn (som hon kommer få typ närsomhelst), så att jag kan åka ut till Islington och ta över hans skift. Så yeah, nu har jag i alla fall möjlighet att springa inom frisörsalongen på lunchen och fråga om de har nån tid till en urblekt stackare. Hoppas på det bästa.
 
(Also kan officiellt idag säga att jag ska till Paris den här veckan ??? LIVET ALLTSÅ)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress