[Bild: Tower Bridge, London]
Alltså borde ju veta vid det här laget hur bra Motion City Soundtrack är, men blir liksom överraskad varenda gång de släpper en ny låt över hur jäkla bra den är ??? KAN DERAS ALBUM KOMMA UT TYP NU THIS IS SO GOOD.
 
Hej där! Sitter uppkrupen i ett hörn av sängen efter ännu en dag. Har varit en bra dag, av rätt ospecifika anledningar. Har bara känts bra, liksom. Öppnade Golders Green, och lyckades för en gångs skull stiga upp i tid (brukar oftast vara i tid men brukar nästan alltid vakna för sent och få springa som en dåre genom hela lägenheten för att hinna vilket ju är en lite halvtaskig start på dagen). Tog det lugnt, tog på mig kläder i lugn och ro, sminkade mig, morsade på Josh som också skulle till jobbet, åt frukost och gav mig av.
Vädret idag har varit så London-aktigt som det bara kan bli - var lite mulet när jag satte ut borden på morgonen, och så tittade jag bort från fönstret i seriöst en halv minut, och då ÖSTE regnet ner som om någon hällde en hink över hela världen. Regnade som fan i kanske ett par timmar, och sen blev det strålande solsken fram tills jag skulle hem, då det började hällregna igen bara under de typ tio minutrarna jag var inne på Sainsbury's. Liksom. MAKE UP YOUR MIND LONDON. Den här stan ska alltid ha precis alla väder på samma dag. Suck.
 
Anyhow. Var ganska lugnt som vanligt på jobbet, och jag läste lite mer Trigger Warning. Läste Nothing O'Clock, novellen han skrev om Doctor Who och fick världens abstinens (tror jag nästan får ta och se om det Doctor Who-avsnittet han skrev för åh, det var tider det), och läste Feminine Endings som han skickade till Amanda när de precis hade träffats och hOLY SHIT den är så bra men så creepy (Neil fick reda på att Amanda brukade vara en mänsklig staty och blev inspirerad att skriva världens mest creepy novell om en levande staty som börjar förfölja en av människorna de ser gå förbi på gatan ofta och den börjar så himla gulligt med hur statyn lagt märke till massa smådetaljer om tjejen typ hennes ögonfärg och vad hon lyssnar på musik och sådär men det blir mer och mer obehagligt och statyn börjar prata om mer och mer saker som den inte kan veta om den inte varit i tjejens hus och så slutar det typ med att statyn bara "folk märker inte saker som står helt stilla, inte ens i sitt eget sovrum" och så hade statyn stått i tjejens rum jättelänge och bad henne vända sig om och fUUDSDJSKDF det var så himla välskrivet och ascreepy goddammit). Fick även lite skrivet på 13, och tror jag börjar arbeta mig ur min lilla slump, så det är rätt skönt.
 
Slutade i alla fall vid sexdraget någonstans, svängde inom Sainsbury's (stötte ihop med Josh igen som bara "jag ska handla lök och sallad!!!" och jag bara "....... jag ska handla chicken nuggets och glass"    i am a mess), tog mig hem i ösregnet (som inte besvärade mig så mycket av någon anledning - drabbades av gott humör lite hux flux sådär på hemvägen, vilket ju var trevligt. Kan behövas nu när luften börjar lukta höst och vinden inte är sådär sommaljummen längre. Vill verkligen undvika höstdepp det här året, alltså). Kom hem, mötte Michael i dörren på väg ut, slängde in en maskin tvätt, plockade undan lite halvhjärtat på mitt rum (ska ha storstädning när jag har alla mina lediga dagar hade jag tänkt så kan lämna det för tillfället), åt chicken nuggets till kvällsmat (har saknat nuggets ahh), såg på Youtubevideor och har sedan dess spenderat kvällen med att föra över alla anteckningar om 13 från mina anteckningsböcker till ett dokument. Har alltid ett separat "anteckningar"-dokument till alla längre berättelser där jag skriver ner typ karaktärsbeskrivningar, tidslinjer, plotlines, släktträd och lite allt möjligt, så det kände jag att 13 behövde nu också - speciellt eftersom den har extra många huvudpersoner än jag vanligtvis brukar ha. Var lite mer jobb eftersom jag behövde bläddra i massvis av olika anteckningsböcker för att hitta små informationsbitar jag skrivit in lite här och var och highlightat på måfå, men nu ligger allting där minsann, sorterat i kategorier och understruket och bulletpointat och allting. Så tjustigt så.
 
Upptäckte för övrigt en annan lite halvcreepy sak när jag ordnade med 13's timeline: Har ju typ bara två berättelser som utspelar sig i framtiden - Sectangelus och 13. Brukar försöka undvika att skriva böcker som utspelar sig i framtiden, men Sectangelus behövde vara i framtiden eftersom Dimidium utspelade sig i nutid och Sectangelus behövde vara ett tjugotal år i framtiden för att ploten skulle funka, och 13 behövde vara i framtiden eftersom den hänger ihop med Secret Star Service som också utspelade sig i nutid och därmed placerade 13 i framtiden (inte för att det gör någon skillnad direkt eftersom jag inte involverar några framtidsteorier eller så, men ändå). 
 
Det här är det konstiga, dock:
Sectangelus behövde utspela sig sjutton år efter Dimidiums epilog (som ägde rum 2019), vilket gjorde att Sectangelus utspelar sig år 2036.
13 behövde utspela sig 21 år efter Secret Star Service's epilog (som äger rum i år, 2015). Och vad blir 2015 plus 21?
Just det.
 
2036.
 
Sectangelus och 13 utspelar sig samma år ?????? Och jag planerade det inte ens med mening ???? 2036 ÄR ETT SÅ RANDOM ÅRTAL OCH SÅ BARA RÅKAR BÅDA MINA BERÄTTELSER HAMNA DÄR BC OMSTÄNDIGHETER ????? VA WHAT VAD HÄNDER.
Kan kanske vara en smärre överreaktion, men allvarligt. Vad är oddsen, egentligen? Dimidium och Secret Star Service var inte alls anpassade efter varandra (de båda är skrivna för att hänga ihop med Night of Day fast på väldigt olika sätt så det hade varit mer logiskt om de årtalen överlappat med något i Night of Day men nOPE). Är en aning freaked out, faktiskt. Känns väldigt menat att vara, så när jag satte upp de första datumen för 13's timeline la jag datumet för dess första scen på samma datum som Sectangelus första scen. 14 maj 2036. Bara för att jag kan, liksom.
 
Så såhär ser alltså början av mina två senaste berättelsers anteckningar ut. Still not over it, to be honest.
 
Och, ja. Förutom att kosmos aligned på det mest bisarra, meningslösa sätt, så har det inte hänt så mycket mer, direkt.
Har stängningspasset i Golders Green imorrn, och sen börjar min ledighetsbonanza. God bless.
Ska nog gå och ta en glass och se på Buffy och fira lite i förväg.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress