[Bild: Science Museum, London]
 
Hej igen! Har inget utöver det vanliga att rapportera idag heller, men har på det stora hela haft en rätt najs dag, ändå. Jobbade öppningsskiftet i Golders Green tillsammans med Oli (alltså är fortfarande så himla överraskad över hur superokej det är mellan oss trots att vi typ knappt pratat sen vi gjorde slut alltså vi bara pratade om allt möjligt som old pals det var så himla najs ??? är detta ens möjligt är det ens tillåtet att vara såhär chill med sina ex ??? så blessed, ärligt), och vi hade alldeles lagom mycket att göra hela dagen med lite leveranser som kom in lite då och då och lagom mycket kunder.
 
Pratade om bra serier vi sett på sistone (och jag fick för tusende gången Stranger Things rekommenderad till mig så jag får väl ta tag i det där och ägna någon ledig dag till att binge:a hela grejen och se vad all the fuss is about), och jag fick en hel massa skrivet och är nu officiellt klar med The Fantastic Story of the Downstairs Pizza Party! Den blev faktiskt bättre än jag trodde den skulle bli - känns som om den blev ungefär vad jag hade planerat att den skulle vara, även fast plotdetaljer såklart ändrade sig en massa medan jag skrev. Ändrade om lite i slutet också och bättrade på världsbygget och formatet epilogen var skrivet i och är faktiskt rätt nöjd på det stora hela, helt ärligt. Kanske lägger upp den här på bloggen så småningom since den är en novell (dock tog den upp 80 sidor i min anteckningsbok så vi får väl se hur långt det översätts till i ett Word-dokument innan jag bestämmer mig). Funderar nu mest på vilken novellidé jag ska skriva om nu. För tillfället lutar det åt en kort liten grej på svenska som nog kan bli rätt bra om jag bara listar ut hur jag ska ta mig an det. Får se vad det blir.
 
Slutade i alla fall framemot eftermiddagen och gick hem i solskenet. Marion hade varit på en lyckad jobbintervju till ett andra jobb (since hennes nuvarande jobb bara är deltid), och vi spenderade några timmar med att försöka hitta en bra stream för att se Batman vs. Superman (vilket vi inte gjorde), innan vi gav upp och Marion visade mig några avsnitt av den senaste säsongen av Vampire Diaries (som jag aldrig sett någonting av i hela mitt liv och vi började på säsong 7 så hon hade en hel del att försöka fill me in on, kan man väl säga). Josh kom och undrade vad vi tittade på, och han och jag funderade över vilka av karaktärerna som var vampyrer och vilka som inte var det (Marion försökte förklara men det var komplicerat och ingen av oss fattade). Framemot kvällen lagade Marion kvällsmat åt oss (bless her soul), och jag kilade mellan köket och Joshs rum och tjabbade (han tittade på en ny serie jag inte hört talas om för att, quote "I can't watch anything when you're not in the room with me" since vi ser på ungefär 546 serier tillsammans för tillfället som vi därmed inte kan se på själva. Bisarr sorts codependency, det där).
 
 
Jag och Marion åt kvällsmat, och spenderade sedan resten av kvällen i min säng och åt glass och såg på första säsongen av Community medan Marion browsade efter lägenheter. Josh lokaliserade ljudet av Community direkt och han och jag halvskrek kommentarer och repliker mellan våra rum en stund innan han gav upp och kom och hängde på mitt rum han också och vi citerade repliker och bråkade om huruvida subtitles är bra eller inte (engelskspråkiga människor är så himla anti-subtitles liksom DE ÄR SÅ HIMLA BRA OCH SMIDIGA hur kan de ha missat det här ??? alltid sån himla heated discussion i det här hushållet om det där alltså) och skrattade åt Marions helt oinvigda kommentarer om vad som hände (som blev ännu bättre since hon browsade lägenheter samtidigt och bara tittade upp lite då och då och blev randomly inslängd i någon konstig scen här och var).
 
Framemot ettsnåret blev det dags att gå och lägga sig, och jag och Josh borstade tänderna och jag skrek på honom när han påminde mig om Troy's character development (han gör det hela tiden för att han vet att jag alltid får ett mindre emotionellt meltdown varje gång jag blir påmind om det     så himla schyst alltså jäkla mänska) och vi pratade om styltor och Josh undrade om det inte fanns någon konstig svensk stylt-centrerad högtid eftersom Sverige ändå är ett så askonstigt land. Han launched into sin vanliga halvt outraged och halvt förtjusta rant om allt konstigt jag berättat om Sverige ("YOU HAVE AN ENTIRE MOVIE FRANCHISE CENTERED AROUND CANAL BOAT RACING AND YOU LET CHILDREN DRIVE AROUND IN TRACTOR CARS"), och därefter var det rätt lagom att gå och lägga sig, typ. (Om det verkar som om majoriteten av våra konversationer i det här huset är allmänt tjabb i halvskrikande tonart så är det för att det är så det är ok).
 
Och det var dagen, det, mer eller mindre. Imorrn ska jag iväg och jobba öppningsskiftet i Waterloo tillsammans med Liam, så om jag ska palla med båda de sakerna så borde jag nog antagligen pallra mig i säng rättså snart, ärligt talat. Får se hur det går med den saken.
mamma

Snygg layout!
Kram

Svar: haha aw man tackar!! kram
Moa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress