[Bild: Bristol, UK]
 
Hej där! Livet fortsätter, och jag är återigen helt slutkörd. Är osäker på hur lång tid det egentligen kommer ta innan jag sover ikapp all sömn jag missade i Bristol, men känns som om det kan bli ett stort projekt i allmänhet. Är fan trött hela tiden ju.
Anyhow. Idag hade jag en rätt standardmässig jobbdag på öppningsskiftet i Blenheim - inledde dagen med en tjugominuters promenad till King's Cross och kände mig allmänt hälsosam (det regnade till och med och jag gick ändå look at me go), och spenderade sedan dagen tillsammans med Stefano. Var typ nästan inga kunder since det hällregnade more or less hela dagen, vilket faktiskt var ganska bra since vi fick en hel del leveranser under dagen och kunde fippla med dem istället. Pratade om lite allt möjligt som hänt sedan vi jobbade ihop sist (som var för typ två månader sedan för vi får typ aldrig skift tillsammans) medan vi prismärkte en hel massa barnböcker, drack varm choklad och lyssnade på Panic! At The Disco's Pretty. Odd på repeat (som är perfekt bokaffärsmusik, har jag upptäckt) och hade det allmänt trivsamt hela dagen.
 
Jag gick hem framemot kvällen och åkte in till Oxford Street för att försöka hitta en ny ryggsäck på Primark. Självklart bara för att jag letade efter en så hade typ INGA affärer någonstans några ryggsäckar, så jag bestämde mig för att köpa en på internet istället och gav upp och tog bussen hem istället. Kom hem, lagade pasta carbonara för första gången i mitt liv (vet inte ens om jag någonsin stekt bacon förr alltså vuxenlivet är ett oändligt äventyr), och spenderade resten av kvällen med att skypa med mina föräldrar och Kicki och Anders (som är deras resesällskap på deras Italienroadtrip - de skypade mig från ett kök på en gosh darn vingård och ska till Venedig imorrn liksom what the fuck) och catcha upp lite (har inte pratat med Kicki och Anders sen jag var hemma över nyår dessutom så det var ju ett väldigt nice addition måste jag ju tillstå), ha världens debatt med Josh över hans juicedrickarproblem (han bara "jag har kommit på ett sätt att sluta dricka så mycket juice!!! jag köpte en som smakar jätteäckligt!!!" och 1. den var inte ens äcklig jag smakade den it was fine, och 2. HAN HADE REDAN DRUCKIT TRE FJÄRDEDELAR AV DEN ALLTSÅ HAN BEHÖVER HJÄLP), se ikapp på Youtubevideor medan jag lyssnade på inspelningen av Joshs pod som han höll på med på sitt rum. Har typ 5000 grejer jag borde få gjort, men tog en dusch och kände väl att det fick vara bra med vettigheter för idag, och spenderade resten av kvällen i sängen med att bli progressively mer och mer trött. Ska vara i Blenheim vid nio imorrn bitti igen, så det är kanske lika bra att ge upp och tuck in och se om jag inte kan skrapa ihop något liknande ett vettigt sömnschema någon gång. Wish me luck.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress