Hej igen! Herrejistanes vilken dag. Veckan fortsätter vara allmänt stressande (vill inte ens tänka på vilket jäkla farande det kommer vara på mig imorrn alltså ahhh), men dagarna fortsätter vara världsmysiga. Tack, livet, för att jag fick ett break från allt mitt depp. Älskar att må så här. Är så glad att det liksom spritter till i kroppen ibland bara av att tänka på att det här är mitt liv. Känns så avlägset hur brutalt asdeppig jag var för bara några dagar sen. Är på frickin' cloud nine för tillfället. Vill aldrig landa, tack.
 
Anyhow. Jobbade öppningsskiftet i Notting Hill idag. Startade dagen på allmänt dåligt sätt med att vakna tio minuter efter det var meningen att jag skulle lämnat huset. Slängde på mig första bästa kläder som låg närmast och sprang till tunnelbanan utan varken smink eller frukost. Kom dock bara några minuter sent i slutändan, så det var ju skönt i alla fall, men ändå.
 
Därefter gick dagen lite bättre, dock. Jag jobbade med Felix och vi fick in en hel del leveranser, sålde massvis av de nya fina läderinbundna klassikerna som vi fick in igår (la undan Edgar Allan Poe-boken vilket var tur det för det är literally det enda exemplaret som är kvar nu - de kommer sälja slut så orimligt jävla fort alltså jösses). Städade upp lite i barnavdelningen och försökte hitta plats för alla julgrejer (vi får in så himla mycket grejer nu inför julrusningen och affären är så himla pytteliten och jag har ingen aning om vart någonting ska kunna få plats men OH WELL). Skrev klart min sci-finovell och började analysera dialogerna i de tre novellerna vi ska läsa på lunchrasten (måste bli klart med allting typ imorrn vilket jag har mina tvivel om att jag kommer hinna ahhhhhhhhhh). Får väl sitta på måndagkvällen efter Malin åkt hem och skriva som en liten idiot, typ. Det får väl lösa sig, helt enkelt.
 
Vid femdraget dök Marion upp i affären helt oväntat, och hon gick runt och browsade en stund innan hon sa "förresten jag har dåliga nyheter - vi kan inte gå och se Fantastic Beasts i Holloway" (som var vår originalplan), och jag bara "........but............why", och hon fick det där allmänt luriga ansiktsuttrycket hon har för sig när hon konspirerat ihop något, och räckte mig två biljetter till Fantastic Beasts, fast för en visning på Electric Cinema på Portbello Road (literally runt hörnet från mitt jobb). Vi har tänkt gå dit och se något hur länge som helst nu eftersom den skulle vara väldigt fin, men det är svårt att få tag i biljetter så det har aldrig blivit av förrän nu, när Marion av en händelse gick in och kollade i kassan om de hade några biljetter över och de av en händelse hade det.
 
När jag slutat vid sexdraget gick vi bort till en gullig liten pub på Portobello Road och åt asgoda hamburgare och drack vad som förmodligen var världshistoriens godaste mocktails (smakade som världens somrigaste glass ??? vill injicera det i mina vener to be honest) och gick sedan bort till Electric Cinemas egen lilla pub och drack varsin kopp te och pratade om livet en stund innan det var dags att gå in i bion.
 
Klev in i salongen och såg hur det såg ut och kunde sedan inte sluta växla mellan att säga "oh my god" och "holy shit" en lång stund. Det var typ ett av de finaste rummen jag någonsin varit i rent i allmänhet, och den definivit finaste bion jag någonsin befunnit mig i. Var en sån biosalong som dyker upp på internetlistor över "coola biosalonger du måste besöka innan du dör". Alla stolar var skitdjupa läderfåtöljer med världens mjukaste dynor (var förmodligen det mjukaste jag någonsin suttit i jag ville flytta in i den där fåtöljen för evigt), och längst fram och längst bak i salongen fanns det honest to god sängar där man kunde ligga typ fyra-fem stycken på rad. Alla hade varsin stoppad läderfotpall och varsitt sidobord i marmor med en liten antik lampa på och jag och Marion bara hoppade runt i våra fåtöljer och jag kunde knappt tro på att jag verkligen var där. Bilderna gör det inte ens rättvisa. Det var så himla fint. Kommer aldrig vilja gå på en vanlig gammal Odeonbio någonsin igen. I have seen the light.
Snodde bilden från Marions facebook men alltså TITTA PÅ DETTA ?????  WHAT KIND OF MAGICAL PLACE OF WONDER ÄR DET HÄR
 Jag och Marion var allmänt stylish i våra 3D-glasögon
 
Fantasic Beasts var lika mysig andra gången och jag satt alldeles uppkurad i min stora mjuka fåtölj och hade typ aldrig haft en så ultimat filmupplevelse någonsin förr. När filmen var slut satt vi kvar en liten stund extra bara för att vi inte ville gå därifrån. Sånt jäkla drömställe alltså i cannot stress this enough. Vi hade sällskap till tunnelbanan efteråt och pratade om hur det är såna här kvällar som påminner en om varför man älskar London så mycket. Är så himla lätt att bara bli helt insnöad i sitt vardagsliv och glömma bort att London är proppfullt med små undangömda gems och tillgänglig magi bara runt hörnet om man bara gör sig besväret att ta sig till den. Älskar den här stan så mycket.
 
Gick hem från King's Cross och lyssnade på julmusik (since det är första advent till helgen bestämde vi här hemma att julen officiellt kan få börja då så jag tjuvstartade en aning med julmusiken) och var alldeles sådär sprittande lycklig i hela själen och ville typ dansa hela vägen hem. Sån himla fin kväll alltså. Är så lycklig och kär i den här gosh darn staden och alla fina mysiga människor som blivit mina bästa människor i denna bästa staden.
 
Life is pretty great. May this never end.
 
Imorrn kommer bli allmänt superstress - ska jobba öppningsskiftet, panikskriva uniuppgifter på lunchrasten, kuta till Forbidden Planet och hitta födelsedagspresent till Malin, kuta hem och städa lägenheten och sedan förmodligen fortsätta panikskriva unigrejer för att få skiten färdig innan Malin kommer i övermorgon. Det är stressigt, men stressen grundar sig i att jag måste skriva en massa och att min själs andra halva kommer vara här om två dagar, så känns inte som om jag har så ofantligt mycket att lida över, ändå.
Nu ska jag dock sova så att morgondagens övningar inte fullständigt tar livet av mig. Hade ju vart trist, menar jag.
Hörs imorrn!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress