Green Day släppte sitt nya album idag och nu är jag ännu mer irriterad över att jag inte fick tag i biljetter till deras Londongig för REVOLUTION RADIO ÄR JU FANIMIG ASBRA GODDAMMIT. Den här är min favorit so far tror jag. Åh, så najs att ha the forefathers back again, ändå.
 
Och så ligger jag återigen på cirka bästa stället - nerbäddad i min säng i mitt gamla rum hemma i Sverige tillsammans med min barndoms bästa nallebjörn Brunentass (som är för gammal och precious för att jag ska våga ta med honom hem till London så vi återförenas bara när jag åker hem och hälsar på). Förstår verkligen inte hur det kan kännas så himla självklart att vara tillbaka varenda gång jag är det, oavsett hur lång tid det gått emellan. Som om jag inte alls behöver resa i flera timmar för att komma från där jag bor tillbaka till där jag växte upp. Mamma och pappas hus känns ju såklart mindre och mindre som hemmahemma för varje gång jag kommer tillbaka - det är inte hemmahemma längre, det är mamma och pappas hus, London är hemmahemma nu, men ändå. Det känns ändå aldrig konstigt att komma tillbaka? Bara som om jag aldrig varit borta. Så himla konstigt.
 
Anyhow. Är rövigt jävla trött för tillfället, vilket kanske inte är någon överväldigande överraskning om man läste inlägget härunder. Har inte sovit sedan jag vaknade i torsdags vid typ sju, så det börjar ta ut sin rätt en liten aning, kan man väl säga. Efter jag avslutade gårdagens inlägg hängde jag i min säng och åt flingor och såg på Youtubevideor för att hålla mig vaken. Pratade med Josh när han kom hem från en kompis vid ettsnåret någon gång (och snodde en tröja av honom som jag haft med mig hem och sovit i tre gånger på rad nu och som basically bara är tradition at this point), och smög sedan ut från lägenheten vid halvfyrasnåret lagom till taxin svängde upp framför huset.
 
Halvslumrade i taxin till Heathrow, störde mig på alla hoper av rika britter som var över hela flygplatsen för att ta ett tidigt flyg till nåt semesterhus i Portugal eller nåt (men somehow aldrig verkade ha varit på en flygplats nånsin i sina liv förr för de var SÅ LÅNGSAMMA OCH DRYGA och jag stod mest som ett utmattat åskmoln och bara "IT IS TOO GODDAMN EARLY FOR THIS"). Sov precis hela flygresan (såg aldrig ens de som satt bredvid mig på planet för jag sov redan innan de hunnit sätta sig och vaknade inte till ordentligt förrän folk börjat kliva av planet), och spenderade sedan majoriteten av den drygt tre timmar långa tågresan mellan Köpenhamn och Karlskrona med att skriva diskussionsuppgifter och reflektioner och novellrespons till skolan.
 
Lyssnade på Hamilton-soundtracket för motivation och hade najs utsikt med allmänt solig idyllisk höstskog passerandes utanför fönstret, och tror jag är more or less klar med det mesta nu. Kanske behöver göra lite mer novellresponser, men annars är jag nog klar (vilket är bra since deadline är den tionde och jag kommer vara i Sverige och 100% upptagen fram tills dess). Väldigt skönt att få det överstökat, to be honest.
 
Mamma och Elin mötte mig på tågstationen, och jag gav Elin världens bamsekram since 1. hon fyllde myndig igår, och 2. TOG SITT FUCKING KÖRKORT IDAG!!! Helt sjukt. Hon körde oss hem från stan och det kändes allmänt olagligt. SHE IS ONLY SMALL HUR HÄNDE DET HÄR EGENTLIGEN.
Fick hälsningskram från pappa när jag kom hem och spenderade sedan en stund med att krama lite smått motspänstiga Chili och Ozzy som inte alls verkade ha saknat mig lika mycket som jag saknat dem, och sedan fikade vi med Adde och mormor och mormor hjälpte mig lägga upp den aslånga men jättefina klänningen Olga gav till mig härommånaden (så nu kan jag snart börja actually använda den I AM SO EXCITED).
 
Efter det åkte vi ner till Allhallen där Elin ska ha sin artonårsfest imorrn och började göra i ordning där. Bar bord och la dukar och satte in all dricka i kylboxar och kylskåp och grejer så vi bara behöver fixa det sista imorrn bitti, och så åkte vi hem och firade vårt work well done med att beställa hem pizza (efter jag hade totaldäckat i soffan en stund för så fort jag slutade röra mig så insåg jag att alla energinivåer låg på superminus heh).
 
Åt vinägerchips i soffan, hängde i stallet med Elin en stund, började se på Penny Dreadful och jag hittade en rolig bild på en katt och skrattgrät hysteriskt i flera minuter (sömnbrist NEJ SJÄLVKLART INTE WHAT MAKES U THINK SUCH A THING), och därefter började alla droppa av och gå och lägga sig, och jag gjorde ungefär detsamma. Sover aldrig innan midnatt, men tror idag har potential att bli ett undantag. Var en lång dag idag, och kommer bli ännu en lång dag imorrn, så det kan nog inte vara helt fel, faktiskt.
 
Anyhow. Blir högst sannolikt frånvarande härifrån imorrn då hela dagen ska spenderas på Elins sweet 18 (det är inte en grej but im making it a thing okej) tillsammans med hela tjocka släkten, massa tårta och en spellista full med 8 timmars worth av dansvänliga tunes. Kan nog bli en väldigt najs tillställning, det där. Återkommer på söndag med recap och kanske till och med lite bilder från upplevelsen, om jag kommer ihåg att sätta den där stackars kameran till användning. Får se hur det går.
Hörs då!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress