[Bild: Regent's Park, London]
 
När jag förutspådde vad jag skulle göra med min lediga lördag i gårdagens inlägg hade jag inte direkt några storslagna planer. Därför är det genuint nästan imponerande att jag i slutändan nästan fick mindre gjort än jag redan förutspått, trots att jag misstänkte att det inte skulle bli så mycket action redan igår. Sov tolv timmar i sträck, vilket nog var rätt välbehövligt med tanke på hur trött jag varit resten av veckan (var en sån där sovupplevelse när jag vaknade och såg på klockan och riktigt kunde känna mammas besvikelse över mina livsval).
 
Pallrade mig upp ur sängen, lagade asmycket pasta (kan inte ens kalla det för brunch för det var så orimligt långt in på eftermiddagen - vad heter det när man kombinerar lunch och kvällsmat i samma måltid egentligen?), och åt det medan jag läste bloggar och såg på Youtubevideor och bara allmänt procrastinated halvliggande i sängen. Good times. Framemot kvällen gjorde jag mig i ordning, målade på mig ett acceptabelt ansikte och tog Overgrounden ut till Hackney (giget skulle vara på ett ställe som heter Oslo och alla som någonsin varit i Hackney vet precis hur 100% orimligt det är att jag lyckades gå vilse innan jag hittade dit - det ligger GENUINT UTAN UNDERDRIFT fem meter från utgången till Overgrounden och ÄNDÅ missade jag det alltså jag upphör aldrig att förvåna mig själv ärligt talat).
 
Kom alldeles precis lagom tills förbandet, som hette Brahma-Loka, började. De var allmänt charmiga och spelade någon trevlig rock-liknande musik som var najs att komma igång lite med. Perfekt sån där "gunga-huvudet-i-takt"-musik som är bra med förband.
 
När de var klara fick vi vänta en liten stund, och därefter dök till sist my beloved De Staat upp, och kastade sig genast in i min actual fave Peptalk (kan vara en av mina favoritlåtar någonsin tbh - så himla sällan som jag kan förmå mig att hoppa över den när den kommer upp på shuffle alltså den är ett MÄSTERVERK). Hela publiken dansade omedelbart, och slutade inte på more or less hela kvällen. Deras setlist var allmänt asbra - de spelade typ alla mina favoriter (förutom All is Dull men den brukar de inte spela live ändå så det fick jag väl överleva antar jag), plus att de spelade lite gamla grejer från sitt Machinery-album (also varför spelar de aldrig grejer från Wait For Evolution egentligen det albumet är my actual jam och jag skulle ge minst en arm för att få höra You'll Be The Leader och The Fantastic Journey of the Underground Man live honestly).
 
De spelade Ah, I See och Rooster Man, som jag inte lyssnar så himla mycket på on a regular basis men som gjorde sig asbra live (känner att jag underskattat Ah, I See rent i allmänhet den är en SÅN JAM ???). Make The Call, Leave It All är också hur bra som helst live (underskattar den också tbh?? playar den nästan aldrig på eget bevåg men så fort jag råkar lyssna på den så har jag alltid such a good time vad är det med mig och att aldrig inse storheten i De Staat-låtar egentligen).
 
Sweatshop var världens party som vanligt (kan verkligen inte lyssna på den utan att dansa it's so good ahhh). Help Yourself var världens bästa singalong, och min själ blev more or less överlycklig när de spelade Baby (som probably är på andra plats över favorit-De Staat-låtar vilket säger en hel del med tanke på kärleken jag har för så mycket av deras diskografi men Baby är SÅ BRA ALLTSÅ I CANNOT), och så avslutade de med Input Source Select som fick mig att vilja starta ett uppror som vanligt, innan de gick ut en stund innan de kom tillbaka för encoret. Det var allmänt flawless och bestod av Get It TogetherBlues Is Dead och Witch Doctor och det fick hela publiken att bara bli ett enda stort dansgolv - var inte alls lika trångt som på The Correspondents igår, alla bara hade asnajs space och genuint bara dansade runt och hade a grand ol' time.
 
Det hela avslutades med Witch Doctor och den sedvanliga helt SJUKA moshpiten de alltid gör för den (alltså man har inte levt innan man varit i en Witch Doctor-moshpit honestly det är som att vara i världens bästa roligaste slagsmål i love it), innan alltihop var över och alla genomsvettiga människor började dra sig mot utgången. Jag stannade till och köpte en tröja (var på väg att köpa en De Staat-tröja förra gången jag såg dem men gjorde det inte och har ångrat mig sen dess så nu var tiden inne) (also den var gjort i bästa mjukaste tröjtyget och är perfekt somewhat översizad och jag ska bo i detta plagg från och med nu), och cringed lite när jag satte mig på Overgroundtåget och kände hur jäkla genomsvettig jag verkligen var. Such a good time. Ah. Älskar De Staat så himla mycket, och det faktum att så himla många människor fortfarande inte vet att de existerar är en sån actual TRAGEDI liksom vafan.
 
Kom i alla fall hem, åt lite flingor, tog en välbehövlig dusch (som hade varmvatten för första gången på tre dagar så jag för första gången slapp duscha i isvatten man lär sig verkligen att uppskatta de små sakerna i livet in a place like this ibland alltså) och när Nat kom hem från jobbet spenderade vi en liten stund med att se på Youtubevideor i min säng innan hon behövde gå och sova (since hon ska jobba ännu ett orimligt öppna-och-stänga-skift imorrn alltså ska slåss med hennes jobb en vacker dag honestly), och jag stannade uppe och smsade med Josh om De Staat en stund (han smsade och undrade hur giget var och jag bara "it was the best thing in the history of the universe we all got magic powers and the singer walked on water and i think jesus was there can't believe you missed that wow" för man är ju snäll och känslig och så).
 
Nu tror jag att jag ska ta och börja att tänka på refrängen en smula. That is, i benämningen att jag ska borsta tänderna och hitta en lämplig pyjamas och se om jag känner för att sova efter det. Är väl enda nackdelen med att sova i tolv timmar - har ungefär 0 sömnbehov kvällen efter sen (vilket oundvikligen resulterar i att jag inte somnar förrän assent och sen är lika trött nästa morgon igen för så bra är jag på att leva mitt liv). Behöver i alla fall inte vara på jobbet förrän vid elva imorrn since vi har det chilla söndagsskiftet, så det är ju i alla fall nåt.
Så, ja. Det är de generella planerna, det. Nu tror jag att jag ska ta och göra en kopp te och se om det hjälper mot hostan jag dragit på mig och som oundvikligen kommer leda till någon sorts helvetesförkylning sooner or later. Pray for me.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress