Hannah // SWMRS 
Har nog genuint lyssnat på den här låten cirka tjugo gånger bara sen jag slutade jobbet för några timmar sen. Vågar inte ens gissa på hur jävla många gånger den gått på ändlös repeat sedan den släpptes för flera månader sen. Älskar den så mycket ??? Får aldrig nog av den alltså herrejösses???? SWMRS ÄR MINA ACTUAL FAVES JAG ÄLSKAR DEM SÅ MYCKET JAG ÄR SÅ ÖVERVÄLDIGAD.
 
Hej hej! Fredagen är more or less över, och jag ligger i min säng och försöker få bukt med tanken att fredagar har någon sorts betydelse den här veckan och att jag kan ta sovmorgon på en lördag och allting. Helt revolutionerande.
 
Idag har varit rätt lugn också, faktiskt, men mysig. Hade stängningsskiftet på jobbet, och det var bara jag och Will i affären typ hela dagen eftersom Olga var på möte typ hela dagen. Är alltid a good time att jobba med Will, så det blev en rätt lyckad dag rent i allmänhet. Vi drack en massa te och gjorde leveranser och åt flapjacks (som Will glömde namnet på och kallade dem för orphans istället vilket ju känns........stabilt??) och pratade om hur vi skulle börja tillverka jätteoffensive barnböcker och starta ett band med jätteglad 30-talsmusik med jätteargsint text (vi skulle vara i ett loveless marriage och ha på oss likadana scenkläder och alla sångtexterna skulle vara passivt aggressiva attacker på varandra det känns som en stabil framtidsplan dethära) (also antalet hypotetiska scenarion vi hittat på som involverar oss i olika konstellationer av dysfunktionella loveless äktenskap alltså ??? kan man inte ens få ett hypotetiskt framgångsrikt äktenskap det är ju tragiskt dethära).
 
Will slutade vid fyradraget någon gång, och jag spenderade resten av timmarna med att beta av den lilla to-do-listan Olga lämnat (hade medvetet sparat allting till när jag skulle vara själv så jag inte skulle förgås av uttråkning basically). Var en framgångsrik teknik visade det sig - möblerade om i några bokhyllor och prismärkte kort och packade upp Peter Rabbit-böcker och restockade totebags och var färdig rätt lagom tills det var dags att ta in böckerna från bordet ute och stänga affären. Perfekt ju.
 
Tog bussen hem och maratonlyssnade på SWMRS medan jag läste Star Trek-skämt, handlade på Sainsbury's och promenerade hem i halvmörkret på allmänt gott humör. SWMRS och Star Trek och en ledig kväll always brings out the best in me, ju. Hade en hel drös med storslagna planer när jag kom hem - såsom att diska och duscha och städa lägenheten och allt möjligt - men föga förvånande gick väl saker och ting inte helt enligt planerna. Istället gjorde jag pizza, såg på några Youtubevideor, och spenderade sedan resten av kvällen med att, återigen, göra uni-jobb. Kommer nog bli lite si och så med arbetstillfällen under helgen och deadline är på måndag, så försöker passa på att få the bulk of the work gjort när jag ändå är hemma själv och inte kan bli distraherad (alltså älskar my dear flatmates men ibland går jag hem och hoppas att ingen av dem ska vara hemma bara så att jag kan få något vettigt gjort någon gång och inte bli distraherad av hur mycket roligare det är att bara hänga med sina kompisar och se på serier istället).
 
Skrev det mesta av analysen av Hohaj i rena farten - hade mycket fler åsikter om den än jag direkt trott, så det gick typ lite av sig självt, typ. Ska gå igenom den och fixa lite och se till så att jag diskuterat allting som ska diskuteras, men sen är den more or less klar den med, så det var väldigt skönt, faktiskt. Passade även på att tjuvkika lite på nästa bok på läslistan som vi ska läsa. Visade sig att det var en sci-fi-novellsamling med en massa kända sci-fi-författare (aka typ Philip K Dick och Ursula Le Guin och all those cool guys), och jag blev allmänt exalterade eftersom boken vi läser varje månad oftast är relaterad till vilken sorts noveller vi ska skriva den månaden (när vi läste Händelser Vid Vatten höll vi på att skriva jättemycket med olika sorters synvinklar since den boken byter synvinkel asmycket och nu när vi läst Hohaj skriver vi miljörelaterade saker since Hohaj har en väldigt uttalad välbeskriven miljö). Betyder detta att vi äntligen kommer få skriva sci-fi??? HAS MY MOMENT FINALLY ARRIVED ???? Blir taggad bara av att tänka på det ju. Lite irriterad på att jag redan använt min fiffiga alienhistoria till första inlämningen, dock. Goddammit. Får komma på en ny, antar jag. Brukar inte vara någon större brist på alien-äventyr i min hjärna, direkt.

Så, ja. Det ska bli en somewhat packad helg, dethära - på lördag är mina planer att först kanske lyckas diska och städa lägenheten till sist, och sen ska jag iväg med min twitterpal Louisa på Halloweenfest med Mighty Boosh-tema i Shoreditch på kvällen (alltså vilken absolut DRÖM det är typ alla mina favoritgrejer combined I'm so excited). Åkte på att jobba en stund på söndag (eller, well, åkte på och åkte på - jag erbjöd mig faktiskt och det är bara typ fyra timmar på eftermiddagen så det överlever jag nog), men efter det ska jag fira Halloween med mitt lilla Londoncrew och gå och se Sleepy Hollow på Prince Charles Cinema i Soho. Ska bli najs som bara den, alltså. Så, ja. De senaste dagarnas lugn går nog snabbt över, skulle jag tro. Får passa på att embrace det hela medan tillfälle finns. Nu tror jag att jag ska ta och leta upp nån najs standup att slöglo lite på och bara njuta av min riktiga lediga fredagskväll. God bless.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress