Min och Nats konsert med Melanie Martinez närmar sig med stormsteg så därför har jag snöat in på henne helt återigen. Den här är nuvarande favorit. Så bra ??? Är så taggad på att få dansa till den här om ett par veckor ??? Hell yeah ??
 
Hallå igen! Idag har jag verkligen inte fått mycket gjort in the way av nödvändigheter, men har gjort desto mer roligheter, så det får väl jämna ut sig, antar jag (jag säger det, men jag har uni-inlämning imorrn och har fortfarande alldeles för mycket kvar att göra ahhhhh). Skulle ju egentligen ha en ledig söndag idag, men Olga ska åka hem till Polen i en vecka och hade asmycket att göra innan dess och var dessutom själv since Lucy var sjuk, så jag erbjöd mig att hoppa in och jobba några timmar medan hon ordnade upp det sista. Skulle egentligen jobba mellan 12 och 4, men i slutändan stannade jag till typ halv sex. Gjorde inte mig så jättemycket since jag inte hade så väldigt mycket planerat (förutom allt unijobb som nu i efterhand skulle vart rätt najs att ha gjort at this point MEN MEN man kan inte få allt här i världen), men Olga blev jätteglad och kunde inte sluta tacka för tjänsten, vilket ju var najs.
 
Har i princip aldrig nåt emot att jobba lite övertid, så det är fint att ens chefer fortfarande uppskattar det även fast det är en rätt självklar grej at this point. Antar att det är the perk med att gilla sina chefer - man vill ställa upp och hjälpa dem mer för deras skull än för att man vill ha en extra dagslön, typ. Tror ändå det kan vara bra att ha lite på pluskontot nu since både Olga och Felix ska vara borta hela nästa vecka vilket kommer innebära att jag more or less kommer vara manager på jobbet i en hel vecka helt själv ???? Har aldrig fått så mycket förtroende och ansvar på jobbet förut. Så genuint skräckinjagande alltså. Så, ja. Det faktum att jag la mig lite på plus med Olga kan nog vara bra att ha ifall jag, typ, råkar sätta eld på affären medan hon är borta eller nåt, heh.
 
Anyhow. Slutade jobbet vid halvsexsnåret och tog bussen ut till Leicester Square och Prince Charles Cinema, där jag mötte upp med Jevjenija, Marion och Morgiane (som är Marions bästa kompis från Frankrike som kommer och hälsar på lite då och då), för vårt egna lilla Halloweenfirande. Gick och åt kvällsmat på en liten pub och pratade om julfirandeplaner och framtidsplaner (jag berättade för Marion att jag kanske kommer fira jul med Josh istället för med vårt Londoncrew och hon blev typiskt moderligt missnöjd men accepterade det till sist ändå), innan vi gick tillbaka till bion och såg Sleepy Hollow.
Jag, Morgiane och Jev åt pommes och var stylish som alltid.
 
Var på Prince Charles några gånger när jag var ihop med Oli aka världens filmnörd, och det är alltid så himla mysigt att vara där, speciellt när man ser en gammal film som folk redan har sett. Sleepy Hollow var lika bra som jag mindes den och det var nåt så himla mysigt med att bara sitta i ett rum fullt med främlingar och fnissa åt alla välbekanta skämt och hoppa till på samma ställen som alltid. Blir mycket mer som en asstor filmkväll än det är när man ser på en ny film på bio.
 
Efter vi kramats hejdå och bestämt ny träff till helgen (pubhäng!!! min bästa grej!!!!) hoppade jag på 29:ans buss hem till Camden igen, där jag more or less omedelbart hamnade på Joshs rum (since vi sprungit om varandra typ hela helgen och knappt träffats alls). Jag tittade på medan Josh förlorade på något zombiespel och vi snöade in på världens bokkonversation since jag uppmärksammade hans Artemis Fowl-böcker i hans bokhylla (Artemis Fowl hade basically samma roll i mitt liv som Harry Potter hade i de flesta andras - spenderade största delen av min barndom nästan oroande besatt av hela serien och älskar den fortfarande på ett sånt överväldigande plan att det knappt finns).
 
Vi spenderade en bra stund med att bara gush över hur bra de böckerna var och hur underskattade de var av hela världen (Josh träffade Eoin Colfer en gång ??? och har massa signerade böcker från honom ???? jävla människa ?????). Nat kom hem där någonstans, och vi fortsatte vår bokkonversation (lite lägligt hur Josh knappt läser böcker alls men de böcker han faktiskt har läst är till stor del några av mina absoluta favoriter så det innebär typ aldrig något problem i våra diskussioner även fast jag läser asmycket mer än honom så det är ju fiffigt ändå), som någonstans övergick i världens diskussion om catcalling och hur uppfuckat patriarkatet är vilket gjorde mig allmänt arg en stund innan jag och Josh blev nostalgiska över konstiga saker han utsatt mig för under vårt år som flatmates och vi återberättade några best-of-ögonblick för Nat (i december förra året skickade jag ett sms till Josh efter han gjort nåt konstigt och skrev "I've never been more confused in my life" och vi bara skrattade lite like "awww you had no idea" liksom DENNA LEVNADSSITUATION ALLTSÅ THE THINGS I'VE BEEN PUT THROUGH)
 
Efter det såg vi någon Let's Play och en halv video om D&D innan vi snöade in på något nytt samtalsämne om saker vi var rädda för (since jag nämnde att jag pratat med Daniel och han var helt överraskad över att få reda på hur lättskrämd jag är since han tyckte att jag inte alls verkade som den sortens person och Josh bara "YOU'RE THE JUMPIEST PERSON HOW HAS HE MISSED THIS" men Daniel försöker inte heller medvetet skrämma livet ur mig lika ofta som Josh gör så y'know kan ju vara det också). Tydligen har Josh laddat ner Amnesia så att vi kan fira Halloween imorrn med att spela det för han vet att jag fysiskt ramlade av stolen förra gången jag spelade det och han bara har väntat på att få se mig riktigt asrädd för att han är en dålig person. Så ja. Om det här är mitt sista inlägg nånsin så var det för att jag dog av skräck över det där jävla spelet imorrnkväll, basically.
 
Därefter såg vi konstiga videor på norska tills Daniel kom hem och vi alla gick och borstade tänderna medan vi bråkade om vem som försökt sätta eld på huset flest gånger (det var mer eld involverat i Nats försök men tror Josh leder rätt överlägset fortfarande tbh), innan Josh gick och la sig och jag och Nat lärde Daniel svenska snapsvisor i hallen en stund innan vi också gav upp för dagen och pallrade oss i säng.
 
Så, ja. Har hängt med typ alla mina favoritmänniskor idag och haft en allmänt grand ol' time, även fast jag inte fick någon ledig söndag. Gör inte ens så mycket. Är ändå glad. Så himla glad att de här människorna tagit sig in i mitt liv och gör det konstigt och roligt och fyllt med färg och konstiga skämt. Måste nog ta med mig datorn till jobbet imorrn och göra skolarbete på lunchen because of it, men ärligt talat. Så värt det. Älskar detta livet så mycket. Kan detta få fortsätta vara mitt liv för alltid thanks?
 
Anyhow. Måste måste verkligen sova nu. Kommer vara 100% död imorrn annars. Oavsett, faktiskt, since det redan är alldeles för sent. Oh well. Återkommer med uppdatering om detta vara eller icke vara imorgon. Stay tuned.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress