Hej där! Jag har återvänt från mina modelläventyr, och känner mig mindre utmattad än jag trodde, faktiskt. Har varit en lång dag, obviously, men betydligt mer välplanerad än de andra modelleventen jag varit på innan och därmed betydligt mindre stressiga. Högst välkommet, känner jag.
Anyhow. Kom till salongen vid tiodraget, fick det sista tillfixat av frisyren, och spenderade därefter större delen av dagen med att läsa, scrolla milsvis på twitter, gå och ideligen nalla apelsinjuice och kakor från snacksbordet och då och då få håret blåst och borstat av någon allmänt söt fransk praktikant. Inte helt hiskeligt, direkt. Blev sminkad och fick på mig min outfit, som jag var allmänt kär i och probs ska look into att köpa att ha själv.
Sneaky outfitbild medan jag väntade på ännu en hårblåsning. Liksom varför har jag aldrig tänkt på att investera i en skinnkjol innan ??? nya favvogrejen ju ?? Also var SÅ länge sen jag hade nätstrumpbyxor på mig och har verkligen saknat det. Ah.
 
Dagen bröts upp av att jag fick gå ut och ha photoshoot i en gränd tillsammans med en actual professionell fotograf samt den enda killmodellen de hade inne (som var från Ungern och hade ett namn som lät nästan exakt som mitt och medan vi stod lutade mot någon vägg och skulle se coola ut bondade vi över våra namns överflöd av vokaler som engelsmän inte kan uttala och det var allmänt fint). Hade varit allmänt nervös inför photoshooten eftersom jag cirka alltid blir dålig på alla bilder som inte är noga utvalda selfies, men till världens förvåning hade jag faktiskt roligt ??? Det tog en stund att komma in i det since jag more or less aldrig gjort en faktisk professionell photoshoot innan, men när jag väl slappnade av i det var det genuint kul???
 
Skulle bara sitta mot någon vägg eller luta mig nonchalant mot killmodellen eller bara stå mitt i gatan som om jag ägde den och alltså ??? Gillade det så mycket ??? Fick se några av bilderna dessutom, och några av dem verkar faktiskt ha blivit riktigt bra (fotografen frågade till och med om jag hade modellat förut när vi var klara och jag bara "no I have no idea what I'm doing" och han bara sa att jag hade "a good face for it" vilket ju var en trevlig liten egoboost). Bad min stylist att skicka dem till mig när hon fått dem redigerade, så förhoppningsvis får jag se dem ordentligt så småningom.
 
For now, en sneak peek av ett av gruppfotona vi tog. Liksom kolla på allas kläder ??? Vill ha allt
 
Dagen avslutades med att vi fick våra frisyrer inspekterade av några sorts domare (lärare??? vem vet), eftersom hela härklet basically var min stylists examensprojekt innan hon skulle få bli frisör "på riktigt", och sedan fick vi gå på en make-do catwalk inför en liten publik och visa upp det färdiga resultatet innan vi till sist var klara. Min stylist fick sin examen (med distinktion dessutom eftersom det tydligen var något av det bästa domarna hade sett så såhär noggrannt klippt hår får jag nog fan aldrig igen med andra ord), och vi bytte om och fick till sist åka hem efter grattiskramar och en massa applåder. Kändes fint ändå, att få ha bidragit till något som så uppenbarligen var en så viktig milstolpe i någons liv som idag var för min stylist.
 
Åkte inom Sainsbury's på vägen hem och köpte revbensspjäll, åkte hem och tjabbade med Josh innan han gick och spelade D&D och jag slappade i sängen tills Nat kom hem från Brighton, där hon varit för att kolla in det sista universitetet hon blivit accepterad till. Sadly var inte Brightons uni alls lika bra som det i Stoke On Trent, så vi förlorar henne till landsbygden trots allt, men oh well. Man går ju på uni för att gå på ett bra uni, inte för att bo i en cool stad, y'know. Känns ju vettigt ändå (även fast det på ett själviskt plan hade varit roligt med en ursäkt att åka till Brighton oftare).
 
Nat hade i alla fall köpt med sig en hel låda med (asgoda) munkar samt ingredienser för att göra vattenmelonmartinis, så jag slängde in revbenen i ugnen och diskade lite medan hon satt på golvet och mosade vattenmelon och mätte tequila och vi då och då bröt ut i duetter av Älskade Ängel (aka signaturmelodin till Bert samt låten som är en av grundvalarna i denna vänskap) på en rad olika dialekter. Hon hade fått ihop varsitt glas lagom till revbenen var klara, och därmed firade vi vår ettårsdag som vänner en dag för sent på ungefär samma sätt som vi blev vänner till att börja med - med cocktails och barbequerevben (throwbackinlägg till denna ikoniska dag finns här om ni vill se where this glorious tale all began - läste precis igenom det och herrejösses så mycket och så lite som kan ändras på ett år ändå) (also sidenote: jag och Nat har bara varit vänner i ett år ??? hur är det alls möjligt ??? hur kan jag inte ha känt henne i typ fem år redan ??? what).
 
När vi ätit klart gick vi in till Nat och såg på några fler avsnitt av Buzzfeed Unsolved, som handlar om olösta brott och/eller mysterium och är vår gemensamma följetong vi sett typ alla avsnitt av at this point. Josh anslöt sig till oss efter en stund, och vi alla tre kröp ner under Nats täcke och låg i en hög och såg på teorier om olösta mord och spöken och aliens och allt möjligt och hade en allmänt maximalmysig kväll. Vi försökte gå och lägga oss ett par gånger men fortsatte se på bara one more episode, och därefter anmälde Nat sig officiellt till att börja på Staffordshire på UCAS hemsida, så nu är det officiellt folks!!! Hon får dock komma hem på loven så vi har redan bestämt att hon måste komma och bo med oss i London hela somrarna när vi har hittat ett nytt fint hus att bo i. Allt är på tröskeln till att förändras igen, och det är så himla läskigt, men vafan. Det löser sig nog. Det har löst sig hittills, ju.
 
Till sist lyckades vi gå och borsta tänderna, stod i hallen och kramades en stund, rev ner allehanda halldekorationer i farten, och blev allmänt förtjusta över hur mycket vårt inflytande börjat förstöra Josh, när jag jagade efter honom för att kittla honom och han flydde in i sitt rum medan han tjöt "nejnejnejnej" på äkta svenskt vis. Jag och Nat bemötte detta på det enda lämpliga sättet (med att mässa O N E  O F  U S, O N E  O F  U S upprepade gånger, såklart), och så kom vi i säng till sist.
 
Så, ja. Lite äventyr, lite hushållsmys. Allt man kan kräva av en dag, egentligen. Imorrn har jag öppningsskiftet på jobbet, och därefter ska jag och Nat eventuellt gå på karaokebar. Blir nog allmänt splendid. Först behöver jag dock lite sömn, eventuellt. Ska get to that.
Hörs imorrn!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress