Hej där! Idag har jag ätit glass, druckit massa öl och kramat massor av mina favoritmänniskor. Det har varit en fin dag.
 
Jobbade öppningsskiftet på jobbet, och vi fick in en hel massa leveranser och jag och Felix drack te och försökte hjälpas åt att styra upp barnavdelningen (vi ska möblera om där så fort vi lagat några av hyllorna men tills dess har vi bara en helt överväldigande mängd av overstock så det var ett allmänt pussel att försöka lista ut hur vi skulle få plats med allting sålänge). Lite komiskt att jag klassificerar både idag och igår som dagar som hade mycket leveranser, men att vi lätt hade över 100 lådor i Camden igår och kanske totalt åtta i Blenheim idag. Säger en del om hela situationen, antar jag.
 
Jag slutade jobbet framemot sexsnåret, och tog tunnelbanan hem till Camden, där jag gick direkt till Dingwall's för Marions födelsedagsfirande. Marion är ett allmänt proffs på att organisera bra get-togethers, och hela kvällen var en av de mysigaste på länge. Massvis av mina favoritmänniskor dök upp, som Francesca och Yen och Steffi och Mats - och vi spenderade mesta tiden med att turas om att gå och köpa öl och hamna i en massa intressanta och/eller asbisarra diskussioner.
 
Jag och Mats hamnade i en timlång diskussion om europeisk imperialism och Marion gav oss en full update om alla blåmärken hon fått efter sin extremsportsemester innan i veckan, och det var bara en så perfekt blandning av högt och lågt och det var det absolut mysigaste någonsin. Vi planerade in en sleepover med en hel massa folk till onsdag nästa vecka, och jag är redan så himla taggad (vilket även betyder att jag är helt fullbokad från idag till onsdag nästa vecka hEH).
Alla bilder som togs under kvällen är maximalsuddiga, men ändå. Titta på alla dessa bästa människor ändå.
 
Mer eller mindre allihop skulle upp och jobba imorrn, så framemot elvasnåret bestämde vi oss för att call it a night, och vi hade sällskap till tunnelbanan, skiljdes åt med en massa hejdåkramar, och så hade jag och Mats sällskap upp till Overgrounden innan jag sa hejdå till honom också och därefter tog mig hem, precis perfekt lagom full för att livet bara ska bli sådär perfekt fint och bra och all musik låter extra bra. Kom hem, tvättade bort sminket, bytte om till pyjamas och åt upp resten av glassen jag köpte igår.
Känner mig matt av trötthet och helt full av glass och kärlek. Allt man kan kräva av en fredag, egentligen.
Nu ska jag sova.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress