HOWDY. Helga vilodagen, indeed. Har fått ungefär 0 jota gjort under dagen. Har varit blissful. Vaknade rättså tidigt - aka typ 10 - men det gav mig bara extra tid att bara ligga och halvslumra och PÄSA i allmänhet i flera timmar innan jag till sist asade mig upp vid ettsnåret och tog en dusch (provade alla nya hårgrejer jag fick när jag hårmodellade i början av veckan och HONESTLY mitt hår är fan frisörsalongkvalité ALLTID nu ??? CAN IT BE KAN DET HÄR DRÖMLIVET ÄNTLIGEN FÅ VARA FÖR MIG AAAAH bra hårprodukter har fan räddat mitt liv ändå).
 
Såg seriefinalen av Orphan Black (var evigheter sen en tv-serie fick mig att gråta senast alltså ÅH DEN HÄR SERIEN ÄR SÅ BRA JAG ÄLSKAR DEN SÅ MYCKET OCH JAG KAN INTE FATTA ATT DEN ÄR SLUT FÖR EVIGT NU), åt french toast till lunch, gick och handlade lite (och glömde bort cirka ALLTING jag gått till affären för och köpte bara pizza alltså heja) och spenderade därefter största delen av eftermiddagen med att se på litteraturdokumentärer i timtal (de hade en halvtimmesvideo som var en djupanalys av alla olika teman i Frankenstein MMMMM THAT IS WHAT I AM HERE FOR).
 
Skypade hem till familjen i någon timme och uppdaterade dem om det senaste kaoset i mitt lilla liv, och satt sedan och registrerade mig på en massa frilanssajter så att jag kanske eventuellt kan sparka igång den där planerade frilanskarriären at some point. Hade ju vart fränt. Har inte behövt skriva CV på evigheter nu dock, så det var allmänt svårt att ta sig tillbaka till det där skrytiga sättet att se på sig själv (speciellt eftersom det här är om skrivande och inte bara om mina skills i customer service så känns lite allmänt awkward att beskriva sig som PROFESSIONELL och ERFAREN och allt möjligt men men - det är ju så man får jobb, I suppose, så det får man väl leva med). Har registrerat mig med minsta möjliga timpenning för tillfället så jag har något att fylla upp portfoliot med till att börja med. Får se vad som händer.
 
Framemot kvällen kom Nat hem, och vi spenderade en stund i Joshs rum tillsammans med hennes syster och hennes kompis och pratade om skumma typer man träffar runt om i Camden efter det blivit mörkt, och bestämde att vi allihop ska ut på den stora Frihetsbrunchen imorrn eftermiddag för att fira att Nat äntligen slutat på sitt jobb. När vi sagt godnatt till Nats syster hängde jag och Nat i min säng en stund extra innan vi båda inte längre kunde förneka hur trötta vi var (jag har fan sovit HELA DAGEN hur kan jag vara trött redan ??? börjar jag bli gammal is this what it's like ??? hjälp ???), och called it a day efter lite klassisk toothbrush time.
 
Så, ja. En lugn och sansad söndag, med andra ord. Precis vad som behövdes, tror jag. Och imorrn ska vi iväg till ett av våra favorithak och äta friterad kyckling och dricka cocktails till frukost. Känns som det kan bli en lovande måndag, gott folk.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress