Dodies nya EP släpptes igårnatt och jag kunde inte ens lyssna på den när den släpptes för att varenda låt var TOO RELATEABLE. Tänk att hela det där jäkla albumet var skrivet specifikt för mig, ändå. Also vilken jäkla TUNE den här låten är. Vafan.
 
Hejhej! Fredagen har kommit och gått, och tror ni på mig om jag säger att det varit en lugn och fin dag? I know right. At last kom det en paus i all denna galenskap. Jobbade stängning tillsammans med Slawo (som ska jobba i Blenheim då och då framöver it seems), och vi gjorde leveranser, bondade över hur jobbiga lägenhetsagenturer är, och han bjöd in mig till att prova på ljudterapin han håller på med vid sidan om (sån där grej med stora skålar som man sätter på olika ställen på kroppen och slår på så att det går ljudvågor genom kroppen som tydligen ska vara bra och jag är osäker på om det funkar men är tillräckligt intrigued för att vilja prova ändå). Very nice.
 
Slutade vid sjudraget efter att ha slängt ut en hel bunta turister som kom in precis när klockan var sju och jag bara "sorry we're closed" och de bara "we're just taking some pictures" och jag bara "no I mean WE'RE CLOSED NOW" och jag insåg inte att jag 100% hade gått in i mitt Bernard Black-mode förrän jag efter det vände mig mot två asiatiska turister som stod vid kassan och de nästan SKYGGADE.
Så fort jag går på obetald tid blir jag Bernard Black omedelbart, basically.
Bildresultat för bernard black gif
Actual picture av mig omedelbart efter klockan 19.00.
 
På vägen hem stannade jag till på blomaffären på hörnet på Ladbroke Grove och köpte tre orange:a gerberas för ett pund (det är samma blomaffär jag fyndade vår billiga solros i också. Har gjort så himla mycket fynd där på sistone - älskar det där stället) och åkte med min lilla bukett hem på tunnelbanan och kände mig allmänt wholesome.
Titta så fint! Matchar perfekt med köksbordet (och våra 72 plastdinosaurier som 100% väger upp för det vuxna i att köpa snittblommor till köksbordet alla i det här huset är 5 år gamla och plastdinosaurier är bäst ok)
 
Kom hem, gjorde kvällsmat i form av äggröra och kaviarmackor (köpte sex ägg och en limpa bröd för under £2 så har basically täckt kvällsmaten för resten av veckan FEEL FREE ATT KALLA MIG EKONOMISKT GENI OM NI VILL) och hälsade på Nats syster och hennes kompis som är i London och hälsar på och bor hos oss över helgen (eftersom Josh är iväg hela helgen bor de i hans rum alltså att åka från Stockholm och direkt till 1. vårt trash palace till lägenhet, och 2. Joshs absoluta KAOSRUM alltså herrejösses stackarna. De har åtminstone hans asbekväma säng så det är väl alltid något I suppose).
 
Spenderade sedan mesta delen av kvällen med att se om gamla avsnitt av The Mighty Boosh (glömmer emellanåt bort hur mycket jag älskar den där serien men blir påmind varenda gång jag ser om den alltså honestly är så glad att jag hittade den serien så tidigt och att den låg till så stor grund för min generella smak i kultur och min personlighet i allmänhet??? älskar att den serien har haft en så avgörande roll i mitt liv älskar att den är en av grundstenarna i den jag är aaaaah den där serien är fan ALLT älskar den så mycket), och skrev lite på Fantastic Pizza Party som mest blev meningslöst dravel (har suttit fast i samma scen i eeeevigheter nu så försöker bara ösa sand tills jag kommer fram till någon sorts poäng men ÅÅÅÅH det är så himla frustrerande och jobbigt uuuuurgh).
 
Nat kom hem från jobbet framemot kvällen med en Sainsbury's-kasse fullproppad med snacks, och vi spenderade resten av kvällen med att äta så mycket chips att vi mådde illa, och se på Buzzfeed-videor. Så himla ultimat ändå. Älskar kvällar som slutar med att jag måste sopa chipssmulor ur sängen. Ah. Kommer sakna this life så mycket, ändå.
 
Sa godnatt framemot ettsnåret, och nu ska jag bara ta och sova asap, tror jag. Kanske eventuellt se klart Boosh-avsnittet jag började på (mest för att det är Party-avsnittet och jag lever för allting som händer i det avsnittet rent allmänt), men vi får se. Imorrn är det lördag, och min sista jobbdag innan min helg börjar. Ska öppna Blenheim, och sen åka hem till Camden och möta upp Marion och Steffi, som kommit till London för att hälsa på för första gången på flera år. Mina första Londonkompisar, the ol' hostel crew, återförenat till sist. Ska bli så himla mysigt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress