[Bild: Notting Hill, London]
 
Hej där! Torsdagen är överstökad, och tror det här officiellt har varit den första bra dagen på hela veckan. Har till och med känt mig ganska glad och allting. Se på fan.
Inledde dagen med att vakna vid niosnåret någon gång, göra mig i ordning och sedan gå och väcka Josh med födelsedagsfirande och paket i sängen, eftersom det var hans födelsedag idag och morgonen var vår sista chans att träffas innan han åker iväg. Gav honom hans presenter (den där fantastiska Bollywoodfilmen vi älskar på DVD med massa extramaterial, en D&D-bok, samt en burk med sjöapor som vi nu ska försöka vara ansvarsfulla föräldrar åt så småningom (vi bestämde att vi inte skulle öppna paketet förrän vi flyttat ut så våra prospects att någon gång skaffa riktiga husdjur får fortsätta vara ett mysterium för närvarande).
Ett styck happy birthday boi
 
Låg i en hög i Joshs säng och lyssnade på Shawn Wasabi (lyssnade på vår main jam Spicy Boyfriend och Josh sjöng refrängen för mig - som basically uteslutande går "I love you so so so so much" och gav mig en kram och allt var bara rent allmänt the most wholesome) och gosade rent allmänt medan han läste ur sin nya D&D-bok för mig som en godnattsaga en lång stund. Om varje dag kunde börja sådär så skulle jag nog inte ha några dåliga dagar alls, to be honest.
 
Framemot kvart i elva var jag tvungen att ta mig till jobbet, och vi utbytte några avslutande hejdåkramar och så drog jag iväg till Camden, där Niall väntade i ett hav av boklådor, more or less. Vart man än tittade i hela affären så var det lådor med böcker. De hade fått en pall igår, fick två idag och ska få en till imorgon. Med tanke på att det tar typ en hel dag att göra EN pall, så yeah. Något intensivt. Spenderade därmed hela dagen med att lyssna på hela De Staat's diskografi och göra ändlösa leveranser, och i slutet av dagen kunde man ändå knappt se att lådorna minskat i antal, så många var det. Var najs att ha något att göra hela dagen så jag slapp sitta och vara uttråkad, men blev allmänt tacksam att jag bara behövde vara där och täcka i en dag och ska återvända till Notting Hill igen imorrn och bara ha leveranser som max ligger på typ sju lådor. Det är lite mer rimligt, tycker jag.
 
Slutade jobbet vid åtta (är så van vid att sluta senast sju nuförtiden att åtta kändes som MITT I NATTEN alltså det är helt sjukt hur stor skillnad den enda timmen gör). Svängde inom Sainsbury's och för mina sista överblivna slantar lyckades jag investera i både frukost för imorrn, billig lemonad och en burk med glass. BARGAIN.
 
Gick hem, och hade more or less världens selfcare-extravaganza. Tyckte det var välförtjänt efter en vecka som denna, och ÅH så värt det var. Fixade naglarna, åt massa glass, och såg en Ross Noble-show medan jag invigde min Lush-badbomb (som inte har så mycket färg men som luktar GUDOMLIGT) och min Lush-ansiktsmask (som luktar mandel och banan och det var en genuin utmaning att inte äta upp hela grejen istället) i ett varmt bad. Kom ut badet, såg klart showen, och bäddade ner mig i sängen, allmänt avslappnad och astrött. Perfekt, med andra ord. Väldigt lyckad selfcare-dag. 10/10 would do again.
 
Imorrn är det fredag, och min extravaganta helg av aktivitet börjar officiellt. Imorrn är det Marions födelsedagsfirande, på lördag kommer Jago och resten av gänget och blir mina tillfälliga flatmates, på söndag ska jag äntligen få se om Notting Hill Carnival är något att ha, och på måndag ska jag och Olga förhoppningsvis ut och jaga fladdermöss.
Så himla mycket roligt på horisonten nu, alltså.
Innan dess, dock: sömn.
Hörs imorrn!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress