Hej igen! Ber om ursäkt för den absoluta röran jag lämnade efter mig på den här bloggen igår. Hade den oslagbara kombon av för många öl och hysterisk trötthet, så ja. Då kan det bli som det blir. Anyway. Idag har varit en bra dag - så bra att vi called it a night redan vid elva för att vi var helt slut. Det ni.
 
Blev väckt vid fem imorse för att se någon final i boxning som till synes hela världen pratat om, och även fast jag hade noll emotionell investering så gav jag mig ändå upp och såg på den. För, y'know. Det är ju roligt att göra andra grejer emellanåt. Matchen var klar vid sex på morgonen, och honestly tror jag inte att jag upplevt en bättre känsla i hela livet än när jag fick krypa tillbaka i sängen efter att ha varit uppe rövtidigt. Ren och skär bliss, ärligt talat.
 
Jago kom in och sov i mitt rum framemot morgontimmarna eftersom Cat och Bradon typ ??? inte ville sova efter matchen var slut (vad är detta för människor egentligen hur kan man INTE vilja sova efter att ha vaknat i ottan), och vid tiosnåret vaknade vi till sist, gjorde oss i ordning och hoppade på tunnelbanan ut till Notting Hill. Plockade upp Bradon's flickvän på vägen, och spenderade därefter more or less majoriteten av dagen på Notting Hill Carnival. Det var första gången någon av oss var där, och, alltså wow.
 
Speciellt med tanke på att jag spenderar varenda arbetsdag i Notting Hill numera, så var det så himla coolt att komma dit och se folk gå över hela gatorna, alla hus täcka med graffiti-målade plank och karibbiansk musik spelandes ashögt vartannat steg (så fort vi steg av tunnelbanan i Notting Hill Gate möttes vi av ett enormt moln av weed-lukt på perrongen och det var säkraste tecknet på att vibben i området hade ändrats rejält för helgen, vilket konstigt nog kändes lite fint på något vis). Var som att människorna som Notting Hill en gång tillhörde fick ta tillbaka det från alla de rika knösarna för en helg, liksom, och det var så himla fint. Att se Notting Hill täckt i matos och fullt av färger och ljud och dansande människor iklädda färgglada kläder och fjädrar.
 
Vi vandrade mest runt i området - köpte billig öl från folk som sålde dem direkt ur sina ytterdörrar längsmed vägen, stannade till och dansade när vi gick förbi en scen där de spelade najs musik, åt asgod jerk chicken, och turades om att bli supersolbrända och genomsvett i hettan. Allt man kan kräva av en karnivalupplevelse, tycker jag nog, även fast jag inte har nåt att jämföra med.
Stod i en helt fullpackad folkmassa runt en scen mitt på vad som i vanliga fall är en dubbelfilig bilväg. Jag och Jago stod och dansade och skrattade då och då åt den lite komiska kontrasten mellan den högljudda folkmassan som dansade åt trashig grime-musik, och de höga vita viktorianska husen som omringade oss.
 Alla parkerna hade blivit övertagna av karnivalen också, så vi slog oss ner och njöt av gräs under fötterna en stund medan någon spelade reggea från en scen en bit bort. Himla fint ju.
 
Framemot halvsjusnåret började karnivalen dra sig mot sitt slut och vi var också allmänt färdiga på alla plan, så vi promenerade till Paddington, sa hejdå till Bradons flickvän igen, och fortsatte hem till lägenheten. Beställde italiensk mat hem till dörren och såg på Mad Max: Fury Road (och jag blev emotionell över hur jävla asbra den filmen är och hur mycket jag älskar Furiosa och allt hon står för). När filmen var klar insåg vi alla hur dödströtta vi var efter en lång dag av day-drinking och konstant promenerande och dansande, så vi sa godnatt och called it a night. Är väldigt taggad för en tidig kväll, ärligt talat. Jag må visserligen vara ungefär lika mycket extrovert som introvert, men hujedamig en helg som denna skulle ju slita på vilken utåtriktad människa som helst, känner jag. Är väldigt glad att jag inte börjar jobba igen förrän på torsdag, och har massa tid på mig att sova ikapp. God bless.
 
Imorrn är det Bank Holiday Monday, denna most glorious uppfinning, och våra generella planer är att gå en sista runda på karnivalen innan Cat och Bradon åker hem, och på kvällen ska jag hem till mina båda chefer och dricka vin och jaga fladdermöss. Finns ju ingen bättre afterwork att få, let's be honest.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress