[Bild: Oxford, UK]
 
Hej där! Min sista lediga dag är nu över, och under omständigheterna har det ändå varit en bra dag. Vaknade vid tolvsnåret någon gång, låg och drog mig en stund, och pallrade mig sedan upp och tog en dusch och satte igång med dagens main plan: att städa lägenheten. Lyssnade på poddar och all min mest angsty musik och gjorde en riktig genomstädning, som jag inte fått gjort på alldeles för länge nu. Var himla skönt att få det gjort, to be honest. Är något terapeutiskt med att städa, så det var skönt att bara få gå upp och göra något och inte bara ligga och tycka synd om sig själv.
 
Var klar med städningen runt fem någon gång (tog genuint typ 4 timmar alltså den här LÄGENHETEN hur kan en såhär liten yta ens BLI såhär skitig), och gjorde mig i ordning innan jag hoppade på Overgrounden till Dalston för dagens andra aktivitet: att hjälpa Mats flytta.
Han skulle flytta majoriteten av sina grejer imorrn (alla lådor och sådär), så jag hjälpte mest till med de stora sakerna som han inte skulle kunna bära själv. Lyckades såklart slå sönder en mugg i färden (för SÅKLART - finns det något sätt att vara en katastrof på så kommer jag hitta det alltså), men i övrigt var vi allmänt framgångsrika, och när vi hade burit gitarrer och enorma förstärkare och en massa IKEA-kassar fram och tillbaka mellan husen (Mats och Lauras nya hus är för övrigt asmysigt och de har stora rum och rustikt trägolv och en asmysig överväxt liten trädgård och ÅÅÅH kommer bli så najs att spendera massvis med tid där i framtiden nu).
 
När vi hade tröttnat på hela företaget - och gett Laura hennes egen uppsättning nycklar när hon kom hem från jobbet så hon kunde börja flytta sina grejer också - firade vi med att gå och ta en drink på puben. Diskuterade mitt senaste emotionella drama och fick lite much needed support och kloka ord från Mats, och när whiskeyn och colan var slut insåg vi att vi var hungriga, och begav oss iväg på utflykt till ett närliggande Sainsbury's och köpte vegetarisk färdigpizza och apelsinchoklad och gick hem till Mats och spenderade resten av kvällen sittande i hans säng och såg på Dirk Gently, åt pizza och drack blåbärsjuice. Himlans wholesome, det där. (Mats hade i flytthärjandet även hittat en gammal laptop han köpte för flera år sedan och inte använder längre som han sa att jag kunde få ??? den är asstor och jättetung men man kan både spela spel och se filmer på den hur bra som helst och den var tydligen värd £3000 när han köpte den och fungerar fortfarande rätt bra så Mats bara "jag använder den ändå inte och du behöver något att ersätta din absolute piece of shit laptop med" liksom ???? VEM FAN GER BORT EN TRETUSENPUNDSLAPTOP BARA SÅDÄR HUR VÄLSIGNAD ÄR JAG PÅ EN SKALA EGENTLIGEN).
 
Framemot tiosnåret insåg jag att det var lika bra att börja dra sig hemåt, och Mats tackade mig överväldigande för flytthjälpen (och jag sa mest att det var så att jag kan casha in tjänsten igen sen när jag och Josh ska flytta hehe), och så hoppade jag på Overgrounden hem igen. Kom hem, och hade lagom öppnat Word-dokumentet på datorn när Josh spelat klart D&D för dagen och dök upp för att uppdatera mig om senaste D&D-nytt och höra om hur Mats och Lauras nya hus var.
 
Gick såklart direkt in och hängde i Joshs rum resten av kvällen, och vi såg det nya avsnittet av Rick & Morty, recensioner av dåliga filmer och en mängd disturbing Let's Plays innan vi hamnade i en loop av att titta på en massa Doctor Who-klipp med den tolfte Doktorn och bli emotionella över att han snart ska försvinna (han hade SÅ mycket potential och så himla många dåliga storylines jag är så BITTER). Därefter råkade vi se en samling av typ alla storslagna tal den elfte Doktorn höll (och citerade dem allihop ord för ord för så coola är vi häromkring), innan det redan hunnit bli alldeles för sent och vi vackert fick ta toothbrush time.
 
Satt i badkaret och smetade tandkräm på varandra och Josh undrade om jag hade något planerat till imorrnkväll (så att han visste om han skulle komma hem tidigt eller inte för att han inte ville att jag skulle vara ensam nu när allt är ledsamt alltså DENNA SÖTNOS), och så tjabbade vi lite mer och jag fick ännu en peak-wholesome pannpuss och ett goodnight, Poppet (undrar om han inser att han ALDRIG får sluta kalla mig det nu för det är min nya favoritgrej i världen), och så tog vi oss i säng till sist.
 
Så, ja. Känner mig melankolisk mer än outright våldsamt asledsen idag - som någonting som bara svävar lite stillsamt under ytan istället för att vara konstant närvarande och göra allting nattsvart, så jag tror jag hanterar det hela rätt bra. Jag tror det är så här man gör när man bearbetar. Pratar med folk som bryr sig, kramar folk som bryr sig, tänker på nåt annat. Bär lite lådor, städar lite och citerar Doctor Who i kör tills det är mitt i natten. Vet inte om det är så man gör, men känns som om det hjälper, i alla fall.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress