Annalisa introducerade mig till en hel massa bra musik under kvällen i hennes hus häromdagen. Caravan Palace var en av dem - perfekt sådär steampunkig cabaretmusik som jag lever för. 10/10.
 
Howdy! Ledsen för min frånvaro - som jag sa till Juni efter att ha svarat på hennes sms cirka fem timmar efter hon skickat det, så var jag Out And About större delen av dagen och var strängt upptagen osv.
 
Anyhow. Gårdagen var väldigt nice, anyhow. Steg upp framemot eftermiddagen, och lagom tills jag pallrat mig upp ringde Nat och frågade om jag kunde komma och lämna en grej hos henne som hon behövde till jobbet, så jag gjorde mig i ordning, tog ut linserna, och virrade mig ner till optikern och hämtade äntligen upp mina nya glasögon. ÄLSKAR DEM SÅ MYCKET. De är så himla fina och får mig att se så himlans intellektuell ut och även om det kommer vara svårt att vänja sig vid att ha dem (drack chailatte idag på morgonen och blev nästan lite förvånad när det blev imma på glasögonen haha), så är jag så excited att äntligen ha valet att ha glasögon på mig ibland. Har fan aldrig haft glasögon jag föredragit att ha på mig över linser (fick glasögon när jag var typ 11 och började ha linser på heltid när jag var tretton så yeah), så det här är a new era, indeed.
Liksom ???? Alla outfits ser 100% bättre och mer sofistikerade ut nu och jag är så about den här looken rent allmänt. Känner att det kommer dröja ett tag innan jag går tillbaka till linser när glasögonlivet är this sweet.
 
Efter jag plockat upp glasögonen tog jag tunnelbanan in till Leicester Square och gick bort till Nats jobb (alltmedan jag speglade mig i alla reflekterande ytor jag passerade för att beundra min nya look haha). Väntade i baren tills Nat slutat, och som tack för att jag åkt in bjöd Nat mig på lunch på ett sushihak i närheten. Vi åt lax-sashimibowls tills vi var proppmätta (tror jag skulle kunna äta laxsashimibowls varenda dag tills jag DÖR och aldrig tröttna det är fan det godaste någonsin) och pratade om livet en smula (since vi knappt träffats med någon reda alls på typ en halv vecka vilket alltid är lika imponerande considering att våra sovrum ligger literally 30 centimeter från varandra).
 
Gick och köpte bubbelte till efterrätt, och åkte sedan tillbaka till Camden och mötte upp Mats som spelat Magic The Gathering på en pub hela eftermiddagen. Gick hem till lägenheten, pratade om lite allt möjligt en stund, och när Nat skulle sätta sig och fortsätta läsa i sina filmböcker inför uni gick jag och Mats till puben istället. Tog honom till Colonel Fawcett för första gången, och det var en allmän succé (sån himla bra grej att vår lokala pub också är världens mysigaste ställe tbh). Vi satt i trädgården på baksidan och drack Guinness och kom på en massa asbra berättelseidéer (bland annat en om hur en utomjording köper solen på samma sätt som folk "köper stjärnor" här, och att det är därifrån alla våra gudsmyter kommer ifrån) innan det hade blivit kväll och vi köpte med oss ingredienser för att göra hallonpaj (som vi sedan glömde bort omedelbart men shhhhh) och gick hem till mig igen. 
 
Josh hade till sist återkommit från York (helt utan röst since han är sjuk + "hade skrikit mycket" (????) så han lät asrolig och var my main source of sadistic entertainment hela kvällen), så vi anslöt oss till honom och Nat och såg på några avsnitt av Unbreakable Kimmy Schmidt (vi är på säsong 3 nu som jag inte sett heller vilket är allmänt exciting), försökte hitta det nya avsnittet av Rick & Morty innan vi insåg att det inte släppts än, och avslutade kvällen med att spela några omgångar Jackbox-games innan Nat gick och la sig och vi också called it a night. Jag och Josh gick och borstade tänderna och gjorde en trailer till en film som hette Cult-Quest - om en sekt som ska flytta till ett större hus - som bland annat skulle ha Ellen DeGeneres, Donald Trump Jr och Michael Bublé i huvudrollerna (omedelbar bästsäljare obviously) - innan vi sa godnatt och gick och la oss vi också.
 
Sov till nio-tiosnåret någon gång, när Mats var tvungen att ta sig upp och gå till jobbet (stackarn). Jag följde honom till dörren, och låg sedan kvar och päste i sängen en massa timmar. Mötte Josh i köket när han gick till jobbet (vid kvart i tolv alltså vad ÄR hans jobb för jäkla hakuna matataställe egentligen), åt frukost, och asade mig upp vid tvåsnåret till sist, hälsade på Nat som började sent, tog en dusch, lyssnade på podcasts och diskade, och spenderade därefter några timmar i sängen och drack chaite, åt ett helt paket av £1-Jaffa Cakes jag hittade i skafferiet, fipplade med Downstairs Pizza Party och lyssnade på The Coathangers innan det var dags att göra sig i ordning och ge mig av till dagens huvudevent.
 
Mötte Marion i Highbury & Islington, och gick sedan tillsammans till Holloway medan vi uppdaterade varandra om senaste nytt. Hittade en bra pub med asgoda hamburgare att äta kvällsmat på (eftersom vårt bästa pizzahak tydligen har stängt alltså THIS KEEPS HAPPENING jag blir alldeles upprörd), och blev snart anslutna av Yen innan vi fortsatte bort till bion. Såg Spiderman: Homecoming, och den var ungefär precis så som jag väntat mig.. Väldigt underhållande, genuint asrolig emellanåt, mysiga karaktärer (Donald Glover var med (!!!!) och jag blev även allmänt kär i Zendaya's karaktär flera gånger om så all was well) och lite mer annorlunda feel än vanliga superhjältefilmer. Mer som en vanlig highschoolfilm fast med adderade superkrafter, vilket var najs, och kändes lite mer rimligt för en film om en femtonåring rent allmänt. Ett par väl spenderade timmar, basically, och när vi var klara framemot halvelva sa vi hejdå allihop, och jag strosade hem längsmed Camden Road.
 
Josh var redan hemma när jag kom hem, och vi sjöng Shawn Wasabi-låtar och spelade Skyrim en stund (han hade hittat resten av vår sekt som vi tappat bort och vi köpte en ny tomt som vi ska bygga ett hus på så vi äntligen kan adoptera barn och ha husdjur woooo). När Nat kom hem framemot kvällen såg vi till sist på det nya avsnittet av Rick & Morty (så himla galet att se nya avsnitt av det nu ??? försöker hantera att det ska komma nytt material VARJE VECKA ett tag framöver nu ???? har väntat på det här ögonblicket SÅ LÄNGE), och därefter gick Nat och la sig och jag och Josh gick och borstade tänderna medan Josh dansade en regndans och vi sedan hade vad som på senaste tid blivit en standardmässig konversation om incestrelationen mellan Mario och Luigi (som vi är övertygade om är en grej). "The middle of the Venn diagram between 'beautiful' and 'disturbing' is just 'incestuos'", som Josh sa. Yeah. Bra mening att avsluta dagens konversationer med, rent allmänt. Gav Josh en läppstiftsmetig godnattpuss, och gick därefter och la mig.
 
En väldigt bra ledig måndag, helt enkelt. 10/10.
Hörs imorrn!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress