[Bild: National History Museum, London]
 
Hej igen! Idag har jag återvänt till jobblivet igen, med en jobbdag som faktiskt gick förvånansvärt smärtfritt. Joakim smsade mig på morgonen och sa att Olga var sjuk och inte skulle komma till jobbet, så jag väntade mig genast att ha ett evighetsskift ensam i affären och vara allmänt uttråkad och trött, men i slutändan kom Alex från Lower Marsh och täckte upp för Olga så jag kunde få rast och göra bankningen och lite sådär. Var Alex's sista skift i företaget, dessutom (eftersom hon flyttar till frickin' USA om typ två veckor alltså herrejösses), så det var fint att få se henne en sista gång innan hon åker (hon skulle förmodligen försöka få ihop leaving drinks at some point men man vet ju aldrig). Sorgligt, ändå - alla börjar lämna företaget nu när det långsamt stänger ner, så det kommer bli fler och fler avsked i framtiden dessutom. Himla deppigt, ju. Tycker ju om de här människorna så himla mycket.
 
Anyhow. Jag stängde till sist affären framemot sjusnåret, åkte inom affären och handlade, och åkte hem. Nat hade varit ledig hela dagen, så vi hängde på Nats rum och såg på mer Buzzfeed Unsolved (som har släppt en ny säsong nu woooo) och åt kvällsmat (Nat beställde nudlar från Wagamama's och jag åt budgetversionen aka en skål med sweetchilinudlar och sparris). Jag gjorde hallonpaj till efterrätt (som ju jag och Mats egentligen tänkt baka när han var här men omedelbart glömde bort, och jag ville ju inte att alla hallonen skulle go to waste ju), som vi åt med massvis av vaniljsås och såg på IT Crowd tills Josh spelat klart D&D och vi gick in till honom och såg på Unbreakable Kimmy Schmidt (och Josh undrade om jag ville följa med honom till Brighton Pride på lördag men jag jobbar och allt är dåligt honestly hur lyckas jag missa VARENDA Prideparad i VARENDA STAD jag blir helt trött goddammit).
 
Nat gick och la sig efter ett tag, och jag och Josh intenderade att göra detsamma men fastnade sedan i en video från vår bästa myrfarms-Youtuber (ja det finns en myr-sida av Youtube och ja det är den mest wholesome grejen som finns i världen), blev genuint upprörda när en av hans myror dog och satt och teoriserade en lång stund om vad han borde göra för att myrorna skulle sluta dö (den emotionella investeringen vi har i den här människans myror at this point är en aning oroande to be honest), innan vi hittade hans andra kanal som tydligen är en helt vanlig vloggingkanal vilket gjorde oss orimligt unsettled och vi lovade att aldrig prata om den någonsin igen. Bara myror. Myror is good.
 
När vi till sist lyckats slita oss från myrvideorna gick vi och borstade tänderna och jag försökte övertala Josh att bli vår huspoltergeist (since han är sjuk och döende så måste jag ju få nåt bra ut av det om han nu ska trilla av pinn) och försökte pracka på honom min Lemsip (since han gillar det ???? oresonlig och felaktig åsikt to be honest), och gav honom sedan en sedvanlig godnattpuss och gick och la mig.
 
Och det var dagen, more or less. Ganska lågmäld och standardmässig, men still nice. Nu, däremot, ska jag sova.
På återseende!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress