[Bild: Oxford, UK]
 
Hej där! Jag har haft hela dagen ledig, och det har varit busy busy precis hela dagen. I slutändan var Nats jobb dött hela dagen, vilket betydde att vi faktiskt tog oss iväg till Oxford för dagen ändå!
Vi paxade sätena längst fram på bussen och fick därmed den här allmänt stämningsfulla utsikten.
 
 
Kom dit vid två-tresnåret någon gång, och inledde genast upplevelsen med att leta upp en asmysig och allmänt estetiskt tilltalande thairestaurang och äta asgod thaimat och dricka drinkar (de hade en kokosnötsmojito och LET ME TELL YOU den var fan den ultimata kombinationen av bra grejer), innan vi gav oss ut på stan för allmän sightseeing.
Så himla instagramvänlig restaurang ändå ??? All about it.
 
Resekompanjon-Nat + utsökt thaibrunch. Skulle ju genuint kunna äta thaimat till varje måltid för evigt utan att tröttna, honestly.
 
Oxford är en rätt liten stad, och man behöver egentligen inte göra så mycket sightseeing utan om man bara spankulerar runt tillräckligt länge har man sett allting rätt snabbt. Med tanke på att hela projektet var något av en blixtvisit var det precis den här metoden jag och Nat använde, och vi spenderade resten av dagen med att promenera runt mellan alla storslagna gamla hus, titta på fina saker och förundras över hur SJUKT gammalt alling var (genuint typ en gång i timmen var det åtminstone någon av oss som pekade på något hus och bara "det där huset är förmodligen äldre än HELA USA SOM LAND har du tänkt på hur SJUKT det är") (Mats informerade mig om att Oxford är äldre än hela Aztec-imperiumet liksom ???? tid är helt galet ändå).
 
Tog ju hör och häpna med mig kameran för en gångs skull, så ska återberätta upplevelsen i bilder istället, shall we?
 
Besökte The Covered Market, som var en mysig liten labyrint av gångar till olika små gulliga affärer.
Alla stora uråldriga byggnader bröts då och då av av gulliga små pastellhus.
Hogwarts-vibbarna var ju minst sagt påtagliga så gott som hela tiden, to be honest.
 Det enda vi betalade inträde till var £1 för att gå in här.
Bodleian Library, som var så gammalt att alla skyltar var på latin.
Härinne filmade dem Harry Potter, bland annat.
Precis varenda gata var kantad av uråldriga stenhus och var allmänt idylliskt.
Gick in på en liten random sidogata och kom ut vid det här jäkla kapellet ??? Honestly hela den här stan är som en enda stor slottsamling ???
Så perfekt rugged och mysigt. Nat pekade ut alla de gotiska byggnaderna och uråldriga biblioteken och sa att jag nog skulle gilla att bo i Oxford. Kändes inte som en så himla långsökt slutsats, to be honest.
Liksom ??? Så himla mycket fint i den här stan precis överallt.
Framemot kvällen när allting började stänga köpte vi varsin bubbelte från ett tehus i en gränd, och hoppade på bussen hem.
 
Kom hem framemot åttasnåret någon gång, och jag mellanlandade mest för att dumpa min väska och byta kläder, innan jag gav mig av igen. Mötte Josh i dörren som bara "men åkte ni inte till Oxford ????" och jag bara "jo men nu är vi hemma igen" "men ni åkte ju typ vid TOLV hur är ni hemma redan" och jag bara "I'VE GOT A LOT OF STUFF ON OKAY", och så gav Josh upp och försvann upp till lägenheten medan jag promenerade bort till Kentish Town. Mötte upp Alex, Kate, Sophie, Niall och en samling av Alexs andra kompisar på en pub, eftersom det är Alex's födelsedag imorrn, och för att hon även ju flyttar iväg till USA för att plugga jättesnart och var in need av goodbye drinks. Drack Guinness och pratade om allt möjligt och när puben stängde framemot midnatt avslutade vi kvällen stående på gatan utanför medan vi avslutade en runda av leken där alla får ett papper med en kändis på och måste gissa vem man är (vi skrev allas kändisar på Riszlapapper med en stray penna någon hittat någonstans för äkta Londonfeel på hela upplevelsen). Jag gissade till sist rätt på Boris Johnson, och alla fick ett smärre sammanbrott när Kate var kontinuerligt asnära att gissa att hon var jultomten utan att faktiskt get there. Till sist hade alla gissat rätt, och en mängd godnattkramar utbyttes innan vi bestämde att vi ska försöka ses igen på Niall's bands gig på torsdag, och till sist skiljdes åt.
 
Kom hem till lägenheten där jag omedelbart kollapsade i Joshs knä och Josh omedelbart excitedly informerade mig om att han spenderat kvällen med att fortsätta bygga på vårt hus i Skyrim så att vår karaktär och vår sekt snart kan flytta in där. Försökte starta Skyrim så han kunde visa sina framsteg, men det kraschade konstant, så istället gick vi igenom Joshs Spotify och pratade musik (Josh har vetat om ett band som heter In Love With A Ghost hur länge som helst och INTE informerat mig om detta ??? deras låtar har titlar som I Hope You Don't Mind If I Came Here To Cry, Qwerty Enchanted the House and Now It's Attacking Us och I Was Feeling Down, I Met A Nice Witch And We're Friends Now liksom hur mycket mer my aesthetic kan det ens BLI ??? känner mig djupt sviken honestly). Därefter hade det redan hunnit bli rätt sent, så vi gick och borstade tänderna i badkaret, citerade hela Usidore's namn från Hello From The Magic Tavern, och gick sedan och la oss till sist.
 
Så, ja. Mycket kringflängande har det varit, basically. Min kalender verkar redan nu fyllas upp en hel del inför den kommande veckan, så efter den avslappnade upplevelsen jag hade hela förra veckan, så verkar det verkligen som att det här är en bi-weekly upplevelse.
Imorrn är jag ledig igen, men ska spendera more or less hela dagen med att hårmodella. Skulle tydligen få en goodie bag med hårgrejer när jag var klar, så jag är allmänt taggad. Är bara så glad att få hårklippning gratis att allt utöver det är världens maximallyx, ju. När jag är klar där ska jag hemom och hjälpa Nat färga håret, och efter det ska jag spendera resten av kvällen med att hänga med Mats. Ingen rast ingen ro, indeed. Älskar den här stan.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress