Skin // Dead! 
 
Hej igen! Har varit ett par mysiga dagar sedan vi hördes sist. Igår jobbade jag öppningsskiftet med Olga och Sarah, och åkte därefter direkt ut till Angel och mötte upp med Mats. Vi strosade runt i affärer en stund, innan vi gick och åt på en all-you-can-eat indisk buffé (SÅ gott aaaaaah varför äter jag aldrig indisk mat egentligen), och gick därefter och tog varsin drink på puben tills Josh anslöt sig till oss. (Han hade blivit avundsjuk på att jag skulle se Star Wars innan honom så han bokade biljetter till samma föreställning som mig och Mats). Vi gick till salongen, jag och Mats köpte enorma kvantiteter popcorn, och så fick vi äntligen se The Last Jedi. Herrejösses, säger jag bara. Den var somewhat of a mess. En underhållande röra, men en röra likväl. Var mest alldeles för emotionell över Carrie Fisher för att kunna fokusera, helt ärligt.
 
När filmen var slut sa vi hejdå till Mats, och därefter åkte jag och Josh hem. Vi fick hoppa av tunnelbanan redan i Kentish Town för att Josh inte kunde sluta skrika om spoilers på tåget. Vi behöver nästan alltid promenera hem efter jag och Josh sett en film ihop eftersom Josh blir så riled up och måste ha världens rants i evigheter utan att störa omvärlden. (Att gå hem tillsammans i mörkret och skrika på varandra om film är to be fair en av mina favoritaspekter av hela bioupplevelsen vilket är tur for HOLY SHIT vad den människan kan jaga upp sig, bless him). Vi diskuterade alla plotholes och allt som inte made any sense, och när vi väl kom hem kom vi inte i säng på evigheter eftersom Josh konstant kom på ännu en grej han hade tänkt på. Det var verkligen ett helt projekt, herrejösses.
 
Anyhow. Dagen idag spenderades på liknande sätt - jobbade ett öppningsskift med Olga och Sarah, och pratade relationer med Sarah (och om hur annorlunda folk bygger relationer i våra respektive hemländer jämfört med här) medan vi gjorde leveranser, och spenderade mina sista timmar på jobbet med att diskutera den ryska revolutionen med Olga (eftersom jag precis sett en dokumentär om det och behövde prata om alla mina nya kunskaper med någon, vilket Olga alltid är den ultimata personen för since hon vet typ ALLT om ALLTING), och dricka vin som en av våra stammisar lämnat åt oss. Man ska fan alltid jobba i bokaffär med något glas vin under bältet. Det känns liksom rätt på något vis. Black Books var fan spot on, alltså.
 
Gick hem framemot fem någon gång, och spenderade därefter större delen av kvällen med att äta pepparkakor och se på gamla avsnitt av Arrested Development. Har snöat in på det igen nu en aning. Hade verkligen glömt bort hur jävla hysteriskt roligt det är. Grätskrattade flera gånger fast jag redan visste vad som skulle hända.
Josh kom hem framemot kvällen och fick till sist öppna sin sista julklapp som till sist anlänt. Vi pratade en hel del om att köpa en child mannequin när vi bodde på Agar Grove (vi tänkte först köpa en full sized, men så tänkte vi att 1. vi inte hade plats för en stor, och 2. en barnskyltdocka är SÅ mycket läskigare), och det har varit min plan att köpa en sedan dess. Och så gjorde jag det samma år som Josh också gav mig en läskig life sized docka i julklapp. Varför är vi såhär, egentligen. Herregud.
 
Anyhow. Josh älskade vår nya son, precis som väntat, och det dröjde inte länge innan vi hade hittat på både ett namn och en tragisk backstory till honom. Hans fulla namn är Content Princess (eftersom han är syster till Book, vars efternamn är Princess, så obviously har de samma efternamn) men han kallas för Dice, eftersom Book var döpt efter min favoritgrej och Josh's favoritgrej är att köpa D&D-tärningar. Han växte upp i Youtube's content mines, och det var därifrån jag och Josh adopterade honom.
 
Han har min långa svarta peruk, ett av mina nitbälten och skeletthalsband, samt Joshs kortkorta sushishorts och klarröda blazer, samt en gul bygghjälm och ett par renhorn ('tis the season, after all). Josh tyckte det var passande att jag fick "the beautiful sunshine girl" och han fick "the angsty goth boy" och därmed har båda våra aesthetics representerade. Vi har därutöver också redan planerat att handla actual barnkläder till dem. Det här kommer bli väldigt konstigt väldigt fort, alltså. Tror redan vi är över någon slags gräns, men ändå. Nu har vi i alla fall två adopterade och förmodligen hemsökta barn. Vet inte om det här riktigt var vad mamma tänkte sig när hon sa att hon ville ha barnbarn, men you know. Nu är det såhär livet är.
 
Anyhow. Efter vi hade ätit kvällsmat och sett på lite mer Buzzfeed Unsolved avslutade vi dagen, sa godnatt till våra barn och varandra, och called it a day till sist.
Så, ja. Livet fortgår as per usual. Imorrn är det torsdag, och jag ska stänga på jobbet och därefter ha lill-jul med Mats och byta julklappar och dricka vin och kanske eventuellt planera upp nyårsplanerna en smula (för någon vecka sen trodde jag det bara skulle bli jag och Nat och nu tillkommer det fler och fler människor varje dag - vi är typ uppe i tio pers nu ???? KÄNNER jag ens så många ????). Ska nog bli himla fint, det där.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress