"Och imorgon har jag inga planer!!!" Skrev jag i förra inlägget. Ah, att man aldrig lär sig. Från att ha haft en helg rätt tom på planer, har jag varit busy busy hela helgen. Har varit mysigaste helgen på länge, dock, så det känns okej ändå. Sån där helg som när ens själ med wholesomeness, y'know.
 
Jobbade med Fernando i fredags, och kändes mest som att jag sprang runt och inte fick nåt vettigt gjort alls. Gjorde leveranser och sprang till banken och gjorde lite pappersarbete och lite sådär, men kändes mest som att jag gick runt och fipplade med lite allt möjligt utan att vara speciellt produktiv alls. Oh well.
 
Efter jag slutade framemot eftermiddagen åkte jag hem, startade en maskin disk, och därefter dök Karim upp för den sedvanliga dålig-film-kvällen. Vi såg Deathwish 3, som var en ridiculous actionfilm som vi missade det mesta av ploten av since vi var för upptagna med att prata över alla repliker och hitta på vår egen plot. Har nog definitivt sett fler hemska B-filmer än jag sett riktiga filmer nu alltså. This is the life I've chosen to live. Hujedamig.
 
När vi sett klart filmen hoppade vi på bussen till King's Cross och åkte till Liverpool Street, där vi mötte upp Marion på Spitalfields Market där hon hade jobbat hela eftermiddagen. Hon gav oss varsin massiv kasse med mat som blivit över (har massa sallad och röror och frukt och juice och allt möjligt nu WOOOP) och skällde på oss för att vi tagit så lång tid på oss, och så gick vi till The Diner och åt halvt ihjäl oss på en massa god mat täckt i ost medan vi pratade om jul och framtiden och Marions Sverige-flytt och allt däremellan.
 
Åt klart och sa hejdå vid tiosnåret när vi skiljdes åt för att åka hemåt. Så himla mysigt. Kommer sakna Marion så himla mycket, alltså. 2017 har verkligen varit de avslutade erornas år. Så himla många stora epoker och sammanhang i mitt liv har försvunnit eller förändrats det här året. Vet inte riktigt hur jag känner inför detta, men det är inte så mycket att göra åt i allmänhet. Får se hur det utvecklas nästa år innan jag kan veta säkert, antar jag.
 
Åkte hem, startade ännu en maskin disk (för att bara vara ett hushåll med två personer har vi fan konstant TONVIS med disk alltså denna diskmaskin är mitt livs kärlek honestly) och tog ett bad. Josh kom hem allmänt plakat, och vi spenderade kvällen med att se på sitcoms i en trasslig hög i soffan (jag låg i Joshs knä och han började väldigt omständigt vira sina ben runt mig och jag bara "......what are you doing" och han bara, med sin bästa vinlulliga röst, bara "I'm hugging you with my legs I'm showing AFFECTION MOA leave me ALONE" alltså Josh efter ett par drinkar är the ultimat absurd soft boy). Tog mig i säng framemot tresnåret, efter att ha spenderat en bra stund med att se på Limmy's Show sovande på Joshs rygg. Very soft indeed.
 
Lördagen var också väldigt wholesome. Jobbade hela lördagsskiftet själv eftersom Sophie blev sjuk och behövde gå hem, och när jag stängde vid sex var jag allmänt slutkörd. Mötte Josh i Camden, gick och handlade, och införskaffade därefter årets julgran!!! SO FESTIVE AAAAAH.
TITTA SÅ FIN. Det är första året i London som jag har en riktig fullskalig julgran och ÅH den luktar så gott och ser så bra ut i vardagsrummet och jag älskar den så mycket. Den kommer se så bra ut när vi pyntat den också. Hell yeah.
 
Släpade hem julgranen i lätt duggregn (i sann Londonanda), kom hem och pustade ut en smula, innan vi gav oss ut igen. Åkte till Oxford Street med tanken att köpa julpynt (eftersom vi har typ en dubbelt så stor lägenhet nu och knappt något julpynt alls efter alla våra år i skrubben på Agar Grove som var vår förra lägenhet), men istället köpte vi ett par nya tomtar och julgranskulor, en glittrig badrumsmatta och därutöver en blåglittrig julstjärna, en rosa hustomte i metall (som vi döpte till Krunglefuck och/eller Krabbathor - vi har inte riktigt bestämt oss än), samt en regnbågsfärgad mops med ett enhörningshorn (som vi döpte till Mr Sebastian Duplo). Så, ja. Allt är som vanligt här i huset. Åkte hem igen, och spenderade kvällen med att juldekorera en smula (kan inte klä granen förrän ikväll since vi inte har fått hem de nya fairylightsen än men ändå), dricka två flaskor glögg, och se alla julavsnitt av Community. Jag somnade på Joshs axel framemot två framför ett gammalt julavsnitt av Doctor Who, och allt kändes väldigt merry i allmänhet.
 
Söndagen var också himla mys. Mats kom över, och medan Josh hade D&D-kväll i vardagsrummet gjorde jag och Mats lussebullar, åt fajitas och såg på Good Morning Call i min säng. Avslutade kvällen med att somna i soffan framför en Eddie Izzard-show, och har sedan dess haft en mysig långsam morgon idag. Mats väckte mig med en kopp te, jag gjorde french toast åt oss, och så har vi mest tittat på mer Good Morning Call och myst i soffan. Min själ känns helt fulladdad rent allmänt. Ska snart iväg och hårmodella och få ordning på min allmänna busk-situation till hår, och därefter ska jag och Josh äntligen klä granen. Mmmmm yes. Livet är fint.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress