Hej igen! Min sista lediga dag innan julkaoset börjar på riktigt är nu över, och jag har spenderat den precis så som jag helst ville. Vaknade vid tiosnåret någon gång och låg och drog mig en stund innan jag tog mig upp, gjorde mig i ordning, tjabbade med Josh och kramade honom hejdå innan han gav sig iväg till jobbet, och plockade därefter undan den värsta röran i lägenheten innan jag gav mig iväg ner till Sainsbury's för att köpa de sista grejerna jag behövde för våffelfrukosten. Var klar precis lagom till Ami och Cajsa dök upp i Tufnell Park, och hälsade på dem med en massa stora kramar och allmänna lyckrop innan vi fortsatte upp till lägenheten. Jag gav dem en liten housetour, och så gjorde jag våfflor medan Cajsa och Ami vispade grädde och vi pratade om lite allt möjligt. Mitt första försök till våfflor var väldigt framgångsrika måste jag tillstå, och vi åt dem med jordgubbssylt och grädde och ÅH så goda de var. Har saknat våfflor så himla mycket. Åt oss proppmätta, och gav oss sedan på dagens äventyr.
 
Vårt första stopp var Camden, där vi gick en sväng på marknaden och kollade in höjdpunkterna (dvs Sai Sai och Cyberdog), innan vi köpte varsin varm choklad på Starbucks och tog med oss dem på tunnelbanan in till Liverpool Street för dagens main event: Spitalfields Market. Jag behövde handla Mats sista julklapp, och ville rent allmänt visa Ami och Cajsa en riktig marknad (since Camden mest är ett meningslöst turistkaos nuförtiden och inte direkt har så mycket faktiska grejer). Var lika mysigt som alltid, och vi gick runt och klämde på fina kläder och konstiga prylar i några timmar innan jag hade köpt Mats julklapp, Ami hade handlat en klänning och Cajsa hade hittat en julklapp till sin mamma, och vi kände oss allmänt trötta efter att ha gått kring på marknaden i flera timmar at that point. Jag tog dem till The Diner (aka världens säkraste kort i nästan alla sammanhang), och vi åt varsin massiv cheeseburgare och delade på cheesy fries och åt halvt ihjäl oss för andra gången den dagen. Very good indeed.
 
Svängde inom TGR på vägen hem (och jag köpte en låda att ha alla mina småpryttlar i garderoben i samt en liten plastgrej att ha allt mitt smink i som jag tänkt skaffa i EVIGHETER), och hade sedan sällskap tillbaka till Liverpool Street där vi skiljdes åt med en massa kramar innan jag återvände hem till King's Cross och vidare hem till Tufnell Park. Var en så himla fin eftermiddag - har inte hängt med Ami sedan i somras och har aldrig direkt umgåtts med Cajsa trots att vi har massvis med gemensamma vänner, så det var himla fint att bara få gå runt och titta på fina saker och prata och hänga i allmänhet. Fick dessutom hjälpa dem att advise vilket tåg de skulle ta till flygplatsen imorrnkväll och fick känna mig erfaren och världsvan med all kunskap jag samlat på mig om tåg till Gatwick och alla olika tunnelbanelinjer, vilket ju var himla najs också, haha.
Titta så fina!!! Love my goth friends
 
Kom hem framemot kvällen, och spenderade en bra stund kollapsad i sängen innan jag till sist satte igång med min sedvanliga måndags-storstädning (som jag inte kunnat göra med någon reda på länge nu så det var najs att vara back in business igen). Lyssnade på min Sverige-spellista och fick till sist undan allt julstök och skrubbade rent köksbänken och alla formar och slängde ut all förgammal mjölk (eftersom jag och Josh hamnade i en ond cykel ett tag när vi båda köpte mer mjölk hela tiden för att vi trodde det var slut konstant fast den andra då precis köpt en ny flaska osv osv), ristade mattorna på balkongen (har varit asblåsigt typ alla gånger jag städat innan så jag har varit livrädd att de ska blåsa av balkongräcket men nu var det för en gångs skull vindstilla så jag kunde låta dem hänga ute och lufta sig ett tag). Fick bort all limescale från alla kranar också, och kände mig oproportionerligt stolt. Jösses, vem har man blivit egentligen, när limescale är ett genuint problem i ens liv.
 
När jag var klar med städningen tog jag en dusch, gjorde chaite, och satt under ett täcke i soffan och såg på Youtubevideor tills Josh kom hem, varpå vi fortsatte titta på Youtubevideor under ett täcke i soffan, men jag istället åt några lussebullar till nattemat (de jag fryst in är SÅ himla goda alltså jag dör). Väldigt riveting, I know.
Så, ja. Vi gick och la oss strax efter det, efter att Josh gett mig en arm-massage (since han gav vår kudde Krukan en för att fördela stoppningen rätt i hans arm igen så fick han ge mig en också så det skulle vara rättvist), skrivit en jullåt om my impending death och vi diskuterat huruvida det var Scooby eller Shaggy som influerat den andra att vara livrädd hela tiden. Det faktum att "Scooby Doo-niverse" är en fras jag använder nästan varje dag i det här hushållet är smått oroande, men ändå.
 
Anyhow. Imorrn är det tisdag, och jag ska jobba, och därefter ut till Angel och ÄNTLIGEN se den nya Star Wars-filmen med Mats. Är så himla taggad. Kommer gråta floder över Carrie Fisher, men det är det fanimig värt. Can't frickin WAIT. Aaaaaaah.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress