[Bild: Abney Park Cemetery, London]
Lättast största nackdelen med att ha bott utanför Sverige så länge nu är att jag börjat gilla musik på svenska bara för att jag saknar att höra svenska ??? Gillar inte ens Håkan Hellström ??? Varför händer det här mig hela tiden ??? Hjälp ????
 
Hej igen! Måndagen är över, och jag mår betydligt bättre än jag förmodligen förtjänar. Var inte ens bakis, bara astrött (vilket ju alltid är fallet om jag bara kommer ihåg att äta ordentligt innan jag dricker men som jag av någon anledning alltid glömmer bc I'm trash). Olga hade gett mig sovmorgon (för att hon visste att jag skulle ut och fira Nat halva natten och är bästa chefen ever ungefär), så jag kom till jobbet vid elvadraget efter att återigen ha blivit helt genomregnad på vägen dit. Glömmer alltid bort den här delen av våren i den här stan, innan det blir sådär härligt försomrigt som den här stan gör bättre än något annat. Innan dess är det bara hällregn och deppgrå lock över hela himlen och bara en rent allmänt bad time. Oh well. Tog mig till jobbet, torkade mina kläder genom att stå över elementet så att kjolen skulle torka (eftersom jag såklart hade en jättelång kjol som dessutom hade två lager så yEAH), och spenderade sedan mest dagen med att packa upp lite leveranser, ordna upp i några sektioner, äta hallon och prata med Olga om språkhistoria medan hon beställde böcker.
 
Introducerade min idé till Book Day - som är den andra mars i det här landet men den tjugotredje mars i resten av världen av nån jävla anledning - att vi kunde tipsa om våra favoritböcker på alla sociala medier (since jag funderade på vad vi kunde göra för om man driver en bokaffär så är ju typ alla dagar Book Day lite). Tror det hade kunnat bli ett rätt najs sätt att introducera oss till de som följer oss på internet, och även ett ypperligt tillfälle för mig att återigen få pracka på en av mina favoritböcker på någon (la exempelvis ut en post om att alla borde se Dirk Gently på Netflix så sent som i morse så yeah jag använder bara min makt som social media manager för mina egna syften basically). Olga var på det av samma anledningar, typ, så det känns ju najs. Tror jag ska utnyttja tillfället att babbla om The Art of Asking, since den boken ju är cirka det bästa någonsin och förändrade mitt liv och hela grejen. Och för att Amanda Palmer är bäst, obviously. Får se hur det blir, men det hade varit skoj tycker jag nog.
 
Anyhow. Dagen passerade rättså smärtfritt (vi hade slagit veckans rekord redan vid tolvsnåret idag och vi har fortfarande två hela dagar av veckan kvar we're killin this alltså), och jag slutade vid sjusnåret. Såg på Brooklyn Nine Nine på tunnelbanan hem (since jag har en ny telefon med faktiskt minne kvar så jag kan ladda ner Netflixavsnitt woooo som jag väntat på detta ögonblick). Kände på mig att det var en sån serie som blev bättre ju fler avsnitt man såg och ju mer emotionellt investerad man blev i alla karaktärerna, och det verkar verkligen som jag hade rätt so far. Gillar den mer och mer ju mer jag ser, och karaktärerna är allmänt A+, så det känns väldigt lovande dethära.
 
Kilade inom Sainsbury's och handlade mat och tulpaner (för om man har färska blommor på köksbordet så ser det automatiskt ut som ett riktigt hus där det bor riktiga vuxna människor. FACT), och gick sedan hem och låg i sängen och skräpade tills Josh kom hem och gav mig till sist räkkudden han köpte till mig för ett tag sedan (eftersom han alltid haft något sorts Amazon-beroende men nu nischat in sig på ett Amazon-beroende som ofta involverar att köpa random konstigt bullshit till mig som jag råkat nämna på skoj att jag vill ha). Den är faktiskt rätt cool, to be honest. Som en översizad räka fast mjuk och gosig. Hade på mig den som en hatt hela kvällen, och den fungerade förvånansvärt bra som det också, faktiskt. OCH den var tydligen en gravidkudde också. Så himla multianvändbar ändå. 
 
Jag och Josh spenderade därefter kvällen med att se på videor om D&D och dåliga filmrecensioner, se klart första säsongen av andra generationen av Skins (loggade in på Netflix och Josh kunde översätta den svenska titeln på en av serierna alltså kommer fan aldrig vänja mig vid detta), avverka några fler Let's Plays, se de första femton minuterna av 2001: A Space Odyssey, googla Wikipediabeskrivningar av dåliga filmer samt göra två nya kompisar av varsin ballong från Nats födelsedagsfirande. Jag döpte Joshs till Dave, som var lila och hade solglasögon och keps och såg orimligt obehaglig ut, medan min var gul, hette Barbinel och hade stråhatt och påmålade solglasögon och jobbade i en barberaraffär med att samla upp hår med statisk elektricitet.
 
Daniel kom hem och såg ballongerna och bara "what are you doing and also is that a shrimp you're wearing", men gick snart igen för att gå ut och fota, och jag och Josh hittade på en massa dumheter en stund till innan vi gick och borstade tänderna, höll en vacker duett (som var olika toner av entoniga skrik medan vi sparkade i sidan av badkaret för vi är musikaliska genier), bytte hattar ett par tre gånger, insåg att familjen Bluth från Arrested Development literally är som familjen Trump (USA styrs currently av den verkliga motsvarigheten till Gob Bluth liksom är inte det det mest SKRÄCKINJAGANDE man nånsin hört honestly), gjorde lite mer chinups (jag kan nästan göra en hel nu så we're getting there folks), bestämde att vi skulle ha Pancake Day imorrn om vi båda lyckas pallra oss hem i någolunda tid, delade godnattpussar, hade ett extravagant hemligt handslag (som är olika varje gång vi gör det men shhh) och gick sedan och la oss.
 
Så, ja, all in all en väldigt bra mjukstart på veckan ändå. Imorrn är det tisdag och både Pancake Day och fettisdag, och jag ska spendera kvällen i någon fin liten hipsterbokaffär med Lucy och lyssna på poesi och dricka vin och prata ikapp lite. Känns välbehövligt. Saknar fan alltid den människan ju. Vet inte när jag ska hinna köpa en semla innan dess, men men. Får försöka hitta på någon sorts problemlösning där.
Anyhow. För att orka med alla de här äventyren imorrn borde jag förmodligen sova. Hörs imorrn!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress