Hej där! Idag har varit väldigt lugn och harmonisk, vilket har varit allmänt najs, faktiskt. Lyckas alltid planera in en massa saker på mina lediga dagar annars, så att bara kunna lounge about en hel dag kändes väldigt välbehövligt, speciellt eftersom jag för en gångs skull kommer ha en normal femdagars jobbvecka från och med imorrn - något som nuförtiden nästan känns länge när jag vant mig vid the sweet life som är att vara ledig typ var och varannan dag (jag brukade ju fan jobba två-tre veckor på rad för bara några månader sen det är sjukt hur snabbt man glömmer bort hur bortskämd man blivit alltså). Vaknade vid halv tolv någon gång, och låg därefter och morgnade mig, halvsov och såg på Youtubevideor hur länge som helst innan jag till sist pallrade mig upp ungefär samtidigt som Nat skulle till jobbet.
 
Jag satt på hennes rum och åt flingor medan hon sminkade sig och pratade en liten stund, innan hon gav sig iväg till jobbet och jag startade en maskin tvätt, slängde på mig lite kläder och gick in till Camden Town och avverkade lite ärenden medan jag lyssnade på podcasts (började lyssna på The Bright Sessions som jag upptäckte häromdagen och är SÅ FAST - tror jag lyssnar på den mer än jag lyssnar på musik nuförtiden. Karaktärerna är så himla engagerande och ploten är cool och det finns en asgullig liten lovestory och en jätteintressant subplot och ahhhh jag älskar att hitta nytt bra content jag LEVER för detta). Handlade lite nödvändigheter (har nu köpt min första burk med coconut oil för att gud och alla människor inte kan sluta prata om det så fort jag nämner att mitt hår är jättetorrt så det ska bli intressant att se om det gör någon skillnad på mitt döende stackars kråkbo), gick inom banken för att sätta in mitt studiebidrag på kontot, och promenerade sedan hem igen.
 
Hade ju som tidigare nämnt tänkt ägna dagen åt att catcha upp på lite unijobb, och kom hem och kände mig ungefär 110% superoinspirerad. Gjorde lite te och tände mitt bästa ljus och försökte tvinga ur mig den sista stora uppgiften (de andra två uppgifterna är bara novelldiskussioner vilket jag brukar kunna improvisera fram rätt dugligt om jag måste men de faktiska skrivgrejerna måste jag oftast spendera faktisk tid på). Gick verkligen huuuur trögt som helst idag - fick ihop en sammanhängande novell by the end of it men oavsett hur jag ändrade den så blev den aldrig bra och jag tog pauser hela tiden och surfade eller lyssnade på The Broken Family Band för inspiration (ledsamma indieband = min ultimata inspirationskälla i livet) men ingenting fungerade, och när Josh till sist kom hem från jobbet framemot kvällen var jag mest tacksam över att få någon sorts distraktion.
 
Gick in och hängde på hans rum istället, och såg på Let's Plays och olika poänglösa men underhållande listvideor medan vi spelade Sims. Våra simmar lever det ultimata livet rent generellt - den ena av dem blir alltid befodrad och tjänar asmycket vilket gör så den andra kan stanna hemma och bara måla och skriva böcker hela dagarna (gotta get me some of that life tbh). Enades om att de var ultimata relationshipgoals när de stod och discodansade till klassisk musik i vardagsrummet innan de kidnappade en hund, förfalskade lite pengar som de antingen ska använda för att åka på semester till Kina ELLER skaffa ett barn, och hjälpa varandra att bli odödliga (när simmarna har uppfyllt ett visst antal önskningar får de tillräckligt med poäng för att köpa någon sorts potion som gör dem yngre och den ena simmens man köpte en till honom dagen innan han skulle bli gammal och gjorde honom yngre än hans man vilket var väldigt intressant, och Josh sa att när den andra simmen blev gammal kunde hans man återgälda tjänsten och på så sätt kunde de hjälpas åt att more or less aldrig dö. Ultimate relationship goals, ju). Nu behöver de bara skaffa ett barn också, så är deras liv ultimat.
 
Framemot ettsnåret kom Josh på att han fortfarande hade tvätt att hänga, och jag höll honom sällskap medan vi diskuterade vilken myt jag skullle skriva om till min uninovell (som går ut på att man ska dekonstruera en antik myt och sätta den i modern tid istället). Det hela slutade bara med att vi kom på egna myter istället som var mycket mer intressanta. De flesta kretsade kring Zeus som i olika kontexter övertalar en gris låtsas vara kung av Spanien för att kunna gifta sig med Zeus' syster. (I originalmyten var grisen en busschaufför som körde över ett barn och hamnade i en rättegång där Zeus var domaren som sa att han kunde bli befriad om han bara låtsades vara kung av Spanien och gifte sig med hans syster - i den nutida uppdaterade versionen skulle grisen bara köra Uber istället). Önskar jag kunde lämna in den historien istället, but alas får jag ju betyg på mitt skrivande nuförtiden, så lite får man väl hålla sig i skinnet antar jag. Oh well.
Därefter satt vi i badkaret medan Josh mer eller mindre förde kontinuerligt oväsen i fem minuter i sträck (den nuvarande teorin är att han egentligen är en Sim - det skulle förklara en hel del om honom som person), delade ut godnattpussar, pratade lite mer om Sims och odödlighet, och gick sedan till sist och la oss.
 
Alldeles lagom chill dag idag, basically. Kändes välbehövlig. More of this content emellanåt, thanks.
Imorrn bär det av till jobbet igen och förbereda oss för stocktakingen på onsdag. Vet inte vad den exakta motsatsen till exalterad är, men det är vad jag är inför den där jäkla stocktakingen. UUUUUURGH.
Oh well. Sånt är livet, antar jag.
Hörs imorrn!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress