[Bild: Bristol, UK]
Alltså. Den här låten. Så perfekt om att tröttna på att bend over backwards för att vara en massa jäkla killar till lags. Älskar St. Vincent. God bless this woman och allt hon gör i världen.
 
Hejhej! Fredagen har passerat, och för första gången på jag vet inte hur länge har jag hamnat i säng långt innan morgontimmarna och utan minsta tillstymmelse till alkohol i blodet. Har varit en lång rad av många långa dimmiga fredagar i mitt liv på sistone, så det var ganska skönt att bara ha en dag hemma, faktiskt. Är ju alltid roligt att vara ute och ränna också, men ändå. Någon lugn och ro kan man väl få någon gång ibland.
 
Anyhow. Hade stängningsskiftet tillsammans med Felix igen, och dagen var rätt lik torsdagen rent allmänt. Vi bondade över hur svettiga vi var hela tiden, gjorde en massa leveranser och hamnade i en lång diskussion om en Susan Sontag-bok om "fin" och "ful" konst och pretentiousness, som var allmänt intressant.
Vi fick in en jätteleverans av Discworld-böcker av Terry Pratchett. De var inbundna och så fina att jag genuint hade lite lyckohjärtklappning medan jag packade upp dem (jag älskar böcker okej leave my nerd ass alone). Josh har tjatat på mig att jag borde börja läsa Discworld hur länge som helst, så jag tog det som ett tecken, och köpte en för tidig födelsedagspresent till mig själv (eller, well, ska betala efter jag fått lön eftersom jag är luspank men y'know....tog hem den, i alla fall). Köpte Mort, som Josh sa att jag nog skulle gilla (den verkar handla om en kille som jobbar för Döden så yeah det verkar lovande), och ÅH är så kär i den redan. Kan inte vänta på att börja läsa den. Har velat get into Terry Pratchett och Discworld generellt huuur länge som helst, och ÅH den här utgåvan är så fin att jag blir helt knäpp. Som en gammaldags sagobok. Aaaaah.
 
Anyhow. Slutade vid sju, och tog tunnelbanan hem. Lyssnade på ett avsnitt av Hello From The Magic Tavern, och därefter, medan jag promenerade hem från King's Cross och lyssnade på musik, fick jag min första stora våg av inspiration till The Fantastic Story of the Downstairs Pizza Party som jag haft under den här skrivprocessen hittills. Har inte gett Pizza Party uppmärksamheten den förtjänar, riktigt, så idéerna har inte riktigt dykt upp på samma sätt som de oftast gör, men nu gick jag hela vägen hem och skrev anteckningar i telefonen som om livet hängde på det. Har löst så himla mycket frågetecken jag hade om ploten, har fixat asmycket world building och knutit så himla många röda trådar. Känner mig typ 200% mer redo att verkligen get going med den här berättelsen nu. Bästa känslan.
 
Nat var redan hemma när jag kom hem (hon jobbar normala arbetstider i typ två veckor nu och det har varit så himla bisarrt att vänja sig vid att hon typ ??? är hemma ??? någon gång ever ??? känns så himla lyxigt), och utan att passera gå spenderade vi därefter more or less hela resten av kvällen liggande i hennes säng medan vi såg på dåliga hästserier och åt chokladcheesecake. Den mest wholesome fredagskvällen på länge. Precis vad min arma själ behövde, to be honest (speciellt inför nästa vecka aka min födelsedagsvecka som redan har en hel uppsjö sociala planer going for itself).
 
Så, ja. Wholesome bra fredag. All is well. Imorrn är det lördag, och jag ska överleva ett hektiskt lördagsskift i hettan, och därefter antingen spendera kvällen hemma för lite mer wholesomeness, eller hänga med Mats ut i dimman på något gratis DJ-set han skulle få in oss på. Är ju trots allt ledig på söndag.... Värt att överväga ändå.
Anyhow. Nu ska jag nog börja läsa Mort (för dagen har varit så wholesome och vad är mer wholesome än att avsluta dagen med att läsa en bok innan läggdags) och sedan försöka skrapa ihop lite sömntimmar inför morgondagen.
På återseende!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress