[Bild: Seine, Paris]
 
Hej där! Fredagen har nått sitt slut, och jag har nu en hel ledig helg framför mig med en hel bunt av mina favoritmänniskor. Är så himla taggad. Ah.
 
Anyhow. Idag jobbade jag i Blenheim tillsammans med Stefano. Det var rätt busy, och vi kept busy större delen av dagen med en massa leveranser och kunder och däremellan långa filosofiska diskussioner om livet, som vi oftast har en tendens att halka in på när vi jobbar ihop. Han ska flytta till Kent med sin familj om ett par veckor och det här är hans sista vecka i företaget, visade det sig. Vårt allra sista skift ihop, med andra ord. Kramade honom hejdå innan jag gick, och han sa att "nästa gång vi ses är om tio år när du signerar din nästa bästsäljare någonstans och jag dyker upp som din största fanboy" och jag bara </3 Stefano har alltid varit typ my main hype man så länge jag känt honom och har bara rent allmänt varit världshistoriens mest uppmuntrande finaste människa och det är så himla konstigt och sorgligt att jag förmodligen aldrig kommer träffa honom igen nu. Åh. Antar att det är såhär livet är emellanåt, men ändå. Så himla ledsamt.
 
I vilket fall som helst stack jag tidigt från jobbet (för att Stefano, återigen, är the best) och åkte hem och såg på Rupaul's Drag Race och åt ostbaguetter med massa smör på tillsammans med Nat och Daniel tills Josh kom hem från jobbet med ingredienser till en familjemiddag. Jag diskade undan i köket medan Nat och Josh lagade mat, och vi tog ständiga pauser för att introducera Josh till Björn Skifs och Ted Gärdestad och även ha världens raveparty till De Staat's covers av I Took A Pill In Ibiza och Talk Dirty To Me (som är de bästa covers någonsin och jag förstår inte hur någon kan lyssna på originalen någonsin igen när dessa MÄSTERVERK finns därute). Stod en grupp tioåringar på bakgården utanför vårt fönster medan vi var mitt inne i att hoppa runt i köket viftandes med allehanda slevar, noterade jag efter ett tag. Fick ju de lite underhållning också. Det var ju fint.
 
Åt tacos till familjemiddag medan vi såg några avsnitt av Unbreakable Kimmy Schmidt, och därefter spelade vi lite Jackbox Games (som var spelen jag och Josh spelade med mina kusiner när vi var hemma i Sverige och som var så roligt att vi typ skrattgrät hela kvällen och allt var vackert). Var asroligt den här gången med - provade ett nytt spel där man var tvungen att skriva klart ett statement av något slag och så fick allas statements tävla mot varandra för att se vilket som var roligast. Insåg rätt snabbt att vi umgås alldeles för mycket och skrev typ samma sorts svar på alla frågor (Nat och Josh fick till och med en fråga som var "what's the best method to drown out the sound of a colleague pooping in the stall next to you" och BÅDA TVÅ hade svarat "poop louder" och vi bara bröt ihop allihop alltså VAD ÄR ODDSEN VARFÖR ÄR DET HÄR HUSHÅLLET SÅHÄR). Allmänt bra sätt att spendera en kväll, basically. Såg ett avslutande Kimmy Schmidt-avsnitt, och called it a day.
 
Jag och Josh läste roliga bot-tweets i badkaret, och gick därefter och la oss. Jag har slängt ner lite packning (till och med jag kan packa lätt till den här semestern så det vill inte säga lite - det är visserligen bara en enda natt MEN ÄNDÅ), och nu ska jag nog bara sova och göra mig redo för helgens äventyr. Ska bli så himla roligt att bara få kidnappa iväg mina favoritmänniskor ett par dagar och leva livet en smula.
Återkommer till this space på söndag kväll någon gång förmodligen, så se fram emot en allmän recap då. På återseende!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress