[Bild: Notting Hill, London]
 
Hej där! Ber om ursäkt för min frånvaro - spenderade min sista lediga dag med att ta massiv sovmorgon och ha picknick i Hyde Park med Marion, Francesca, Yen och Mats. Jag och Mats drack upp allt vin och ramlade hem till lägenheten där vi spelade Jackbox Games med Josh och Nat och såg på ett avsnitt av Garth Marenghi's Darkplace innan Mats stannade över natten innan vi båda skulle upp alldeles för tidigt till jobbet.
Kom till jobbet idag på morgonen och insåg att sedan i typ fredags förra veckan har jag mer eller mindre vaknat med en baksmälla varenda dag. Skulle egentligen ut på feministpunkgig med Mats ikväll, men bestämde mig för att det kanske var bäst att stanna hemma och lugna ner sig en smula, mer för leverns skull än något annat, men också för att min introverta sida pockade lite på uppmärksamhet och inte ville behöva vara ute bland en massa folk jag inte kände. Åkte direkt hem efter jobbet, till en Nat som genast serverade Malibu och cola. Levern fortsätter kämpa på, med andra ord.
 
Framemot kvällen kom Joshs kompis Jago hem - han skulle flyga till Polen tidigt imorrn bitti så han skulle komma och stanna över natten men eftersom Josh spelade D&D hela kvällen frågade han om vi kunde vara husvärdar i hans ställe, vilket vi gärna var. Har inte träffat Jago sedan han var här runt Nats födelsedag (since han bor i Manchester vilket ju är himlans onödigt rent allmänt), så det var hur najs som helst att catch up en smula.
 
Vi pratade en massa om midsommar (since han ville veta hur jag och Josh hade haft det i Sverige), och bjöd in honom att komma ner i september och ha kräftskiva, som vi planerat att gå på när Londonsvenskarna anordnar det. I tur visade det sig att han och några av hans kompisar ska komma och bo i Joshs rum i slutet av augusti. Passade utmärkt since Josh är på festival då och Nat är på dykkurs på Malta, och jag annars skulle få bo helt själv i lägenheten en hel helg vilket ju skulle vara maximaltråkigt. Notting Hill Carnival är den helgen också, vilket förhoppningsvis innebär att jag även är ledig från jobbet och kan hänga med på karnivalfirande också. Gör ju mycket hellre det än sitta själv i en övergiven lägenhet hela helgen, så det blir himla bra det tror jag nog.
 
Efter lite allmän catchup spenderade vi resten av kvällen med att spela Dream Daddy - aka ett precis nysläppt spel där man spelar en pappa som precis flyttat in i en ny stad och börjar dejta en massa andra singelpappor som bor granne med honom. Alla gjorde olika röster till de olika karaktärerna och alla blev alldeles för emotionellt investerade rent allmänt, och det var en allmänt perfekt kvällsunderhållning rent allmänt. Gav upp för dagen framemot tvåsnåret (Jago bara "jag kan inte fatta att vi har spenderat hela kvällen med att spela en dad-dating-simulator" och Josh bara "how is that unbelieveable that's exactly the kind of thing to expect when you come stay at this house" vilket to be fair är rätt sant). Borstade tänderna, godnattkramades, sa hejdå till Jago, och nu är dagen till ända at last.
 
Kommer förhoppningsvis inte vakna upp med en baksmälla imorrn at least, men förmodligen en aning sömnbrist. Oh well. Man kan inte få allt här i livet, antar jag. Gonatt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress