Underskattar alltid den här låten, och så playar jag den och känner mig alltid som om jag precis gått igenom en brutal skilsmässa från mitt livs hypotetiska kärlek. Vafan. Uncalled for.
 
Hej där! Idag har det varit gammal hederlig måndag igen, och jag har haft en väldigt lugn dag. Känns som om det varit något av ett tema på sistone. Jobbade i Camden tillsammans med min chef för första gången på evigheter which was nice eftersom jag inte sett honom på hur länge som helst, och vi snackade en massa skit och sa dåliga skämt och försökte planera en bra natt att gå och jaga fladdermöss på. As you do.
Affären är typ helt utplockad since det är stängningsrea, så det var inte så himlans mycket att göra, direkt. Min chef stack hem tidigt eftersom han jobbade över igår, och därefter satt jag mest och finkulerade, flyttade några enstaka böcker så de stod lite rakare på hyllorna, och smsade med Juni om livet.
 
Stängde affären och lyssnade på Against Me! hela vägen hem (älskar Against Me! så mycket det bandet är fan mitt nr.1 botemedel mot casual vardagsångest varenda gång). Nat och Daniel hälsade mig välkommen hem genom att ligga i en hög ovanpå mig i min säng en stund vilket var allmänt wholesome, och därefter tog jag en dusch och spenderade större delen av kvällen med att läsa Mort. Den har såna himla sago-vibbar, världen är så himla intressant uppbyggd och den är bara så himla mysig att läsa och ÅH det kommer fan bli svårt att låta bli att bara helt djupdyka i hela resten av Discworld-serien efter det här nu alltså.
 
Framemot elvasnåret var Josh klar med D&D till sist (det faktum att han uppdaterade mig om vad som hänt med hans D&D-karaktär innan han berättade hur han hade haft det i Amsterdam hela helgen säger väl en hel del om de generella prioriteterna i det här hushållet), och vi såg något avsnitt av Unbreakable Kimmy Schmidt och försökte bestämma vilka karaktärer vi alla var (Nat var Jacqueline aka The Yummy Mummy, Josh var en kombo av Titus' cyniska attityd och extravaganta dress-sense och Kimmy's generella whimsical-ness, och jag såg min generella framtid i en av de konstiga sidokaraktärerna som låste in sig i en garderob och sedan ramlade över en massa porslin, och i deras allmänt askonstiga landlady - som jag aspirerar att bli som när jag blir gammal anyway så det funkar ju).
 
Gick och borstade tänderna (efter att vi haft en mindre danspaus i badrummet medan vi imiterade olika  nöjesparkskaruseller....?) och hade därefter en allmänt intensiv diskussion om karuseller och nöjesfält innan vi sa godnatt med en massa kramar och godnattpussar, Nat och Daniel gick och la sig och jag och Josh blev smått caught up i en Discworld-diskussion ett tag (köpte ju Mort över helgen så jag har inte kunnat prata med honom om upplevelsen ALLS det finns så mycket CONTENT att ta igen nu ju) innan vi också called it a day.
Och nu sitter jag här, och väntar mest på att den där tvätten jag slängde in alldeles för sent ska bli klar någon jäkla gång så jag också kan få sova. Ah, med adulthood kan man aldrig riktigt vinna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress