Hej igen! Lördagen är över, och den där senaste ångestvågen börjar sakta men säkert sina ut. Är definitivt en sådan som kommer komma tillbaka då och då, men känns ändå som om jag red ut det värsta igår och nu bara kommer behöva settle med allt nytt jag känner från och med nu. Gick igenom något liknande vid den här tiden förra året, och det var jobbigt ett tag, men what doesn't kill you, och allt det där. Oh well. Sånt är väl livet, antar jag.
 
Anyhow. Idag har jag jobbat tillsammans med Olga och Fernando på ett standardmässigt intense lördagsskift där vi varvade en massa catchup med en nästan oändlig ström av turister, as per usual. Slutade vid sexsnåret och tog tunnelbanan hem och åkte buss sista biten för att slippa åka buss i ösregnet (har varit regn flera dagar i sträck nu men honestly har jag inget emot det för jösses London i smällhetta har varit nästintill outhärdligt och regnsmatter mot fönstret är asmysigt ändåså). Kom hem, och insåg att pengarna jag fick från mitt modellande i början av månaden till sist kommit in på kontot, vilket betydde att jag helt plötsligt hade typ £55 på kontot för resten av månadens utgifter istället för, well, den summan minus de femtio pund jag fick betalt. Bestämde mig för att jag förtjänade att köpa NÅGOT roligt för de extra pengarna, så istället för att laga mat beställde jag chicken and waffles från Deliveroo (kan vara min nya bästa Deliveroo-beställning, för övrigt - ultimata kombon mellan friterat kycklingbröst med ketchup och våfflor dränkta i smör och lönnsirap alltså vad mer kan man kräva i livet egentligen).
 
Såg på några avsnitt av American Gods tills jag blev för trött för att orka fortsätta (since jag inte vill göra American Gods till en sån serie jag sover mig igenom since den ju är SÅ HIMLA BRA), och låg därefter i sängen och kollade efter frilansjobb, browsade runt på twitter och fipplade lite med Fantastic Pizza Party. Josh kom hem framemot kvällen efter att ha varit och fixat med Ellies båt (och såg därför ut som om han jobbat i en kolgruva hela dagen). Jag såg på miniepisoder av Doctor Who medan han duschade, och lagom tills han var klar kom Nat hem.
 
Vi spenderade några timmar med att spela klart vår första runda av Dream Daddy (som är ett dejtingspel som hela internet rave:ar om för tillfället som basically går ut på att man är en singelpappa som ska dejta andra singelpappor och det är den mest mysiga wholesome och orimligt underhållande grejen som funnits på länge), innan Nat och Daniel gick och la sig since Nat skulle upp tidigt.
 
Jag och Josh satt, as per usual, uppe en aning för länge efter det. Virade in oss i mitt kvarglömda duntäcke och drack gin och spelade Skyrim (som vi inte gjort på aslänge så hela grejen var mer en fråga om att komma ihåg var vårt hus låg, var vår ridbara spindel tagit vägen och vilka karaktärer vi värvat till vår sekt) medan vi såg om på några gamla Doctor Who-avsnitt med den tolfte Doktorn eftersom jag gnällde om hur mycket jag kommer sakna honom efter hans sista avsnitt i jul (även fast 13 ju redan nu är den bästa någonsin since she's a girl), innan vi till sist called it a day och gick och la oss.
 
Imorrn är det söndag, och jag ska ha vad som verkar vara ett allmänt slappt söndagsskift. Fernando sa literally åt mig att "dyka upp närhelst jag kände för det". Tänker fan take him up on that, tror jag. Sova låter som en bra idé.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress