[Bild: Bristol, UK]
 
HOLA AMIGOS. Min lediga tisdag har passerat, och jag tycker nog att jag spenderat den på ultimat ledig dag-vis. Efter jag skrev klart morgonens blogginlägg åt jag frukost och tog en tupplur till halvettsnåret någon gång, när jag till sist pallrade mig upp och tog en dusch och gick ner till Sainsbury's och handlade lite nödvändigheter och gick inom banken och löste in min check. Kommer fan ta FYRA dagar innan jag kan använda pengarna dock. Vafan. Jag är ju pank NU. Checkar är VÄRST. Handlade i alla fall lite nya blommor till köket på vägen hem. Finns en liten cornershop på Camden Road som jag alltid går förbi som alltid säljer blommor till världens vrakpriser, så idag var det till sist dags att prova på deras utbud. Köpte två jättegulliga små blommor (av en storbladig variant som förhoppningsvis inte kommer dö lika lätt som dess föregångare heh), och betalade inte ens fem pund för båda. Från garden centret får man inte ens en enda blomma för det. KAP. Får jag min bonus från jobbet i slutet av månaden som jag hoppas att jag får så ska jag fan avsätta lite cash till att totalrenovera blomutbudet i köket, nu när jag hittat ett så bra billigt ställe och allt. Får se hur bra blommorna håller, bara.
 
Kom hem, åt en hel brieost som en macka till lunch (mådde en aning illa efteråt men WORTH IT brie är fan livet), och spenderade därefter alldeles för många timmar med att strukturera upp världen som Fantastic Story of the Downstairs Pizza Party utspelar sig i. Alla dimensionerna har ett väldigt specifikt sätt de hänger ihop med varandra, och det var oväntat mycket jobb i att få det att funka precis som jag hade tänkt mig och allt. Fick dock ihop det till slut, så nu känner jag mig typ redo att verkligen get into den här berättelsen - har dragit ut på det fram tills nu för att jag egentligen inte hade en aning om vad som skulle hända och hur allt var strukturerat, men efter all this world building fun ska jag nog kunna lösa det. Ah, finns fan inget som lite gammalt hederligt världsbygge ändå. Mysigaste stadiet av skrivandet, nästan.
 
Efter jag suttit och stirrat på ett Word-dokument alldeles för länge fick jag något sorts produktivt spel för en stund och rensade ut på översta hyllan i min garderob, för den har varit a right mess huuuur länge som helst och jag hittar typ aldrig någonting där längre, så ja. Välbehövligt att städa där, och så HIMLA tillfreddställande när det är så jäkla stökigt (hittade sjuka mängder värktabletter since jag alltid köper med mig en låda hem varje gång jag är i Sverige bc svenska värktabletter är bättre och jag har outhärdlig mensvärk en vecka i månaden och kan inte varken gå eller andas om jag inte konsumerar ohälsosamma mängder smärtstillande under den perioden. La i vilket fall alla paket i en och samma låda så nu ser det ut som om jag driver en mindre drogkartell från mitt rum, hah).
 
Det var det sista produktiva jag gjorde idag, basically. Sedan dess växlade jag mellan att skriva på Pizza Party (deras första stopp är steampunkvärlden och jag NJUTER av att få skriva alla coola miljöbeskrivnigar aaaaah), och se några avsnitt av American Gods (Josh ville inte se på det mer eftersom första avsnittet var A Mess, men han hade Amazon-kontot vi såg det på, men till sist fick jag låna en inloggning av Mats så nu jäklar ska här ses ikapp - intrycket så här långt är att alla har coola övernaturliga krafter och ingen är heterosexuell så good times basically) medan jag njöt av åskvädret som dök upp helt plötsligt (åska när man bor i en storstad är SÅ mycket mysigare än i en by - som ett vanligt åskväder fast minus risken, typ. LEVER FÖR DET KAN DET ALLTID ÅSKA OCH ÖSREGNA NÄR JAG SKA SOVA ELLER). Framemot kvällen hade Josh spelat klart D&D, och gav mig en update om senaste nytt innan vi båda blev nostalgiska för den elfte Doktorn, och såg ett avsnitt från femte Doctor Who-säsongen (som fortfarande är så ultimatmysig ååååh), innan vi satt i badkaret och tävlade i benbrottning en stund innan vi called it a day.
 
Är ledig imorrn också, och de enda planerna som finns hittills är att ta en lång sovmorgon och sedan ha picknick med Marion, Yen och Mats i Hyde Park framemot eftermiddagen. Blir nog allmänt ypperligt, detdär.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress