[Bild: Bristol, UK]
Mer ny musik från mina garageskramliga favoriter Dead! MMMMM mycket bra och argt och skramligt indeed.
 
Hej där! Ska försöka hålla mig kort, för herrejösses det är redan alldeles för sent, men här är vi nu. Idag har det varit torsdag, och jag har all in all haft en ganska lågmäld men trevlig dag.
Jobbade öppningsskiftet tillsammans med Felix, och pratade ikapp om vad som hänt sedan sist, gjorde några leveranser, städade i ordning i barnavdelningen (och YA-sektionen eftersom vi fick en hel låda med nytt YA - eftersom den sektionen säljer rätt bra nuförtiden ehhehehe - som omedelbart gjorde mig till ett barn på julafton), gjorde lite social media-ståhej, drack te, lyssnade på alldeles för många konstiga locals som kom in och pladdrade en massa tråkiga ovidkommande saker om sina liv i timtal (antar att det är en förbättring att jag nuförtiden bara behöver lyssna på någon gammal gubbes livshistoria istället för att bli konstant trakasserad och stalkad av gamla gubbar så man får väl vara tacksam över det lilla antar jag).
 
Jag åkte hemåt vid halvsexdraget, svängde inom Sainsbury's och handlade, och kom hem till det faktum att Nat varit ledig hela dagen så jag kunde bli omedelbart underhållen igen. Mycket najs. Åt sparris, höll Nat sällskap medan hon städade, och såg därefter några avsnitt av The IT Crowd (som Nat hade fortsatt kolla på själv MIN VÄRVNING VAR FRAMGÅNGSRIK WOOOOO), tills Josh och Daniel kom hem några timmar senare (var helt övertygad om att Nat skulle jobba och Josh skulle spela D&D hela kvällen så hade helt förberett mig på en ensam kväll i lägenheten men istället var ALLA hemma? Älskar såna här plottwists).
 
Tjabbade lite ute i köket, innan jag och Josh hamnade på Joshs rum as per usual. Josh bjöd mig på vin och kvällsmat (god bless), och vi hade en helkväll med bara en hel massa bra content. Vi såg en massa klipp från en australiensisk radioshow Josh är asinne i (och som jag blir increasingly mer investerad i since den är HELT hysterisk), några avsnitt av en fejkutbildningsvideo om matte och kemi (som var betydligt roligare än det låter), såg till sist klart hela Garth Marenghi's Darkplace (kände att jag ju måste se klart på den nu när jag ska visa den för Mats också), och spenderade därefter småtimmarna med att se på gamla avsnitt av Familjen Addams-serien från 60-talet och blev allmänt sålda omedelbart. (De har världens BÄSTA aesthetic och serien är så whimsical och oresonligt mysig och samtidigt asgoth ??? IT'S HITTING ALL MY SWEET SPOTS JU).
 
Framemot halvtresnåret gick vi och borstade tänderna och hade en lång diskussion om hur Morticia och Gomez Addams är ultimata relationship goals (alltså de har genuint den mest wholesome relationen någonsin ever och samtidigt har de ett helt rum fullt med gilijoutiner och snaror liksom ???? älskar detta så mycket), innan jag till sist fick min godnattpuss och kunde pallra mig i säng.
 
Imorrn är det fredag, och eftersom Nat jobbar kväll och Josh är på svensexa hela jäkla helgen så tror jag att jag bara ska utnyttja min alone time till fullo och skriva och kanske till sist få någon bok utläst. Får se vad som händer.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress