Mamma Mia // ABBA 
 
Hej där! Har äntligen landat på hemmaplan igen. Ligger i min älskade gamla säng, har gosat med Ozzy, klappat hästarna, fått ge godnattkramar till hela familjen. Älskar att vara hemma. Har känts konstigt att komma hem den här gången, på något vis, som om det inte kändes på riktigt, men det känns ändå rätt, på något vis. Tror det är för att juni har varit en så stressig månad att jag inte riktigt kunnat njuta av the lead up till avfärd som jag brukar, men ändå. Tar ändå inte bort från hur fint det är att vara tillbaka.
 
Gårdagen var bra den med - jag kilade ut efter jobbet och köpte det sista jag behövde, mötte upp Mats, Juni och Laura på bästa Scooter Café i Waterloo för lite pre-drinks, och gick sedan och såg Amanda Palmer spela på Heaven. Hon spelade mest grejer från sitt nya album, understandably, och de blev så HIMLA mycket mer spooky och atmosfäriska live och det var så himla stämningsfullt och inspirerande. Ville fan gå iväg och skriva något om en hemsökt nöjespark omedelbart. Hon spelade några gamla Dresden Dolls-låtar, som Mrs. O (som jag inte tror jag hört live och ÅH så mäktig den refrängen blev skriken av en hel publik), och Half-Jack, och det var så himla fint det med. Är dock glad att jag sett henne innan så jag redan fått se hennes största hits spelas, så det här var bara en fin liten bonus, basically.
 
Sa hejdå till Mats och Laura på tunnelbanan med massa hejdåkramar (Mats kramade mig jättehårt som han alltid gör och bara I'll miss you so much och jag insåg hur mycket jag kommer sakna honom också alltså ??? vi har typ bara känt varandra i en knapp månad what is this ???), fortsatte hem, packade det sista, och däckade i säng efter jag och Juni haft en mysig mitt-i-natten-diskussion om allt möjligt fint.
 
Steg upp klockan fyra imorse efter typ två-tre timmars sömn, kramade Juni hejdå (vill att hon ska vara i London alltid kan inte fatta att hon inte kommer vara där när jag kommer tillbaka vilken jäkla OUTRAGE ändå), tog min proppfulla resväska (har rest den här sträckan SÅ många gånger nu NÄR ska jag lära mig packa egentligen), och tog tåget från King's Cross till Gatwick. Sov hela flygresan och spenderade tågresan med att växla mellan att sova, läsa i How To Be A Normal Person (som jag fick av mamma och pappa typ förra året och som jag velat läsa sen dess och nu äntligen var det dags - älskar den redan ÅH it makes my soul so happy), och sova lite till närhelst jag satt och somnade mitt i en mening.
Fick ett perfekt avsked av London när tåget passerade över Themsen och gav mig världens idylliska utsikt över The Shard och Tower Bridge i soluppgången. Denna fina bästa stad, ändå.
 
Var äntligen framme i Karlskrona vid fyra på eftermiddagen (TOLV TIMMARS RESTID alltså genuint hurfan kan det här ens vara tillåtet när Sverige och Storbritannien ligger såhär nära varandra) och fick kliva rakt ut från tåget in i min familjs famn. Så himla fint att det knappt finns.
Åkte hem, fick dra det där första andetaget av frisk lantluft, klappade Tiffany och Lallie (eller, well, mest Tiffany eftersom Lallie mest skenade förbi för att beta ute i trädgården men yeah) och gosade med Ozzy (MIN ÄLSKADE SON har saknat honom så mycket).
Mamma och pappa hade även hissat den brittiska flaggan i trädgården till min ära alltså HUR GULLIGT
 
 
Vi åkte bort till mormor en sväng för att fixa något med hennes telefon (vilket innebar att jag fick köra den nya bilen för första gången woooo), och åkte sedan hem, åt pizza till kvällsmat, pratade om livet en massa, jag fick en uppdaterad lista på vad min familjs senaste smeknamn på Ozzy är (exempel inkluderar Anal-Göran och Panik-Åke så ja det är ungefär den nivån vi befinner oss på), och så slutade det med att vi alla somnade i soffan framför Hemlighuset vid typ tiosnåret innan vi gav upp och gick och la oss. Är helt färdig alltså, och imorrn kommer bli en synnerligen lång dag, så det är nog lika bra att jag tar vara på en early night så jag pallar med. Tänk att Elin är stor nog att ta studenten imorrn. Vafan hände med tiden egentligen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress