Kommer den här någonsin sluta vara mitt livs main frickin jam? Ytterst tveksamt. MINDRE ÄN EN MÅNAD TILLS JAG FÅR SE PWR BTTM LIVE IGEN DOCK. ÄR SÅ TAGGAD. AAAAAH.
 
I RETURN ONCE MORE. Idag har det varit måndag, och mer spännande än så har det egentligen inte blivit. Med tanke på att helgen varit rätt busy hade jag inte så väldigt mycket emot det, direkt. Kom till jobbet vid niodraget, och hade oväntat asbusy morgon när en hel skolklass med spanska tonåringar brakade in vid elvasnåret och visserligen köpte en hel massa böcker men även vände upp och ner på absolut hela affären (Olga kom in vid elvadraget och jag bara "jag LOVAR att det var städat när jag kom hit det här hände literally under de senaste tio minuterna"). Framemot tolvsnåret kom en av ägarna och plockade upp mig och körde mig till Notting Hill Gate eftersom Mark inte var där och de behövde någon att täcka tills stängningsskiftet började.
 
Var där i någon timme tills Mariusz kom dit, gick tillbaka ner till Blenheim, gick på lunch, smsade med Lucy om när vi ska få till att äta middag tillsammans och catcha upp lite (vilket alltid är så himla omöjligt för oss att få till ??? varför är universum så emot den här vänskapen egentligen), packade upp lite leveranser, försökte städa i ordning affären, restockade lite klassiker, och gick sedan upp till Notting Hill Gate igen vid femsnåret och täckte i Notting Hill Gate medan Mariusz gick på lunch. Slutade jobbet när han kom tillbaka, och tog tunnelbanan hem. Gick och handlade lite, gick hem och åt kyckling och vitlöksbröd till kvällsmat (vitlöksbröd är SÅ JÄVLA BILLIGT i den här stan fattar inte varför jag inte lever uteslutande på det alltså), skrev till sist ett svarsbrev till Vickan (som jag skulle skickat för en frickin' VECKA sen herrejösses jag har verkligen haft en oproduktiv vecka alltså), inspekterade badbomben Daniel fått av Josh igår (som gjorde vattnet supergrönt och luktade asgott och JAG VILL HA MER BADBOMBER NU </3), och var klar med Vickans brev ungefär samtidigt som Josh kom hem.
 
Josh lagade kvällsmat och jag diskade undan lite, och vi såg på en massa alldeles för specifika analyser av en massa filmer innan vi åt upp resten av chokladenhörningen Josh köpte häromdagen och binge:ade på några fler avsnitt av Love - som för övrigt fortsätter vara SÅ HIMLA BRA. Huvudpersonernas relation är genuint en av de mest verklighetstrogna förhållandena jag någonsin sett på tv någonsin och det är SÅ HIMLA NAJS OCH VÄLGJORT. I övrigt älskar jag Birdie mer än mig själv (som är huvudpersonens roommate och den mest bedårande människan i hela världen och bara vill alla väl och är sötast någonsin och i love her) och både jag och Josh har fallit pladask för Chris (som är den andra huvudpersonens kompis) och gör gemensamma awwww-ljud så fort han ens yttrar sig eller alls syns i bild (HAN ÄR EN SÅN PRECIOUS PURE SOUL JAG ÄLSKAR HONOM).
 
Såg så många avsnitt vi hann med innan det blev för sent och vi gick och satte oss i badkaret och borstade tänderna, pratade om den där videon vi såg hemma hos Ted där Robbie Williams strippade och tog av sig allt sitt skinn (jag vet att det LÅTER som om jag har hittat på det men THAT WAS AN ACTUAL THING jag LOVAR) och jämförde vad vi spritt allt vårt badbombsglitter från igår till (min kudde är fortfarande superglittrig och i love it - Josh var lite svårare att avgöra dock eftersom han liksom är ??? naturligt glittrig oavsett ??? vet att det låter märkligt men at any given moment oavsett vad han gjort eller har på sig har han oftast någon mängd glitter på sig. Vem vet alltså - vissa saker har jag helt slutat ifrågasätta at this point).
 
Diskuterade vår trasiga tvättmaskin och änglarnas hierarki i det nya Welcome To Night Vale-avsnittet, och så till sist tog vi oss samman och tog oss i säng till sist. Och nu ligger jag här i sängen tillsammans med min räkkudde och bloggar och lyssnar på Magnus Uggla. En perfekt tillvaro, ändå.
 
Imorrn är det tisdag, och jag ska jobba ännu ett öppningsskift och sedan se om jag kan lura med mig Nat till The Last Tuesday Society på kvällen. De ska berätta irländska folksagor och bjuda på gin. I'm all about it.
Hörs imorrn!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress