Ni vet när man varit lite allmänt på lyset en dag och efteråt sedan minns detaljer lite i flashbacks? Hade en sån idag, men som tur väl var var det inget pinsamt jag sagt eller gjort, utan en minnesbild av jag och en jättefull Niall i en Uber i lördags, och Niall som muttrade något om att jag borde lyssna på en av hans kompisars band för att de var "exactly my aesthetic". Han skrev in namnet i min telefon och stavade fel hundra gånger, och inte förrän idag kom jag ihåg det och kunde kolla upp dem. Och VILKA JÄVLA JAMS DÅ. Hela bandet har konstiga kläder och är superandrogyna och spelar lite spattig åttiotalsmusik och jag är ALL ABOUT THIS.
 
Hej där! Tisdagen är över, och det har varit en ganska samlad dag idag också. Återigen väldigt välbehövligt, to be honest. Jobbade öppningsskiftet med Olga, och gjorde inte så väldigt mycket förutom att göra lite leveranser, fixa lite med instagramkontot, ändra fönsterdisplayen och äta nötter. Rätt avslappnad upplevelse rent i allmänhet, basically. Fick sluta lite tidigare eftersom Olga är the bomb (det är LJUST när jag slutar jobbet nu alltså varför blir man lika chockad över det här varenda gång det blir vår), och tog tunnelbanan hem, där jag försökte läsa lite mer i Sapiens men mest sov (vilket är mitt läsandes största fiende lately för holy shit jag är så jävla trött hela tiden och har haft typ 0 möjligheter att sova ikapp på typ två veckor help).
 
Sapiens fortsätter dock vara helt sjukt intressant på alla möjliga plan, så jag ska verkligen begrava mig i den när jag sovit lite mer (alltså genuint anledningen till att människan är högst upp i näringskedjan är för att vi skvallrar ???? ALLTSÅ ???? det betydde att vi lättare kunde veta om någon inte gick att lita på och gjorde att man kunde samarbeta bättre i större grupper alltså SKVALLER SKAPADE HELA DEN MÄNSKLIGA CIVILISTATIONEN ÄR INTE DET THE ACTUAL WILDEST THING).
 
Tog mig hem, åt lite kvällsmat, såg på Youtubevideor och gjorde nya spellistor tills Josh kom hem. Jag började diska för att hålla honom sällskap medan han lagade mat, och efter Josh gått iväg för att spela D&D blev jag inspirerad att fortsätta, och hux flux hade jag gett mig på att städa hela huset. (Josh dök upp för att hämta ett glas och kom upp bakom och kramade mig medan jag diskade som ursäkt för all röra han lämnat efter sig och bara I'M SORRY I CAN'T BE A GOOD PERSON och jag bara IT'S REALLY NOT THAT HARD men har sedan länge gett upp hoppet om den där människan i städväg så oh well - han får laga mat åt mig emellanåt istället).
 
Spenderade more or less resten av kvällen med att städa lägenheten efter det - när jag väl har börjat har jag oftast svårt att sluta - vill liksom att hela lägenheten ska vara cohesively nystädad samtidigt, annars känns den ju aldrig riktigt städad helt och hållet. Plus det fakum att mamma kommer och hälsar på i övermorgon och ett någolunda städat hus hade ju inte varit någon nackdel, direkt. Nat kom hem när jag nästan var klar, och vi pratade om senaste nytt en stund innan jag städade klart och sedan anslöt mig till Nat inne på hennes rum. Daniel gjorde detsamma en stund efteråt, och därefter spenderade vi ett tag med att lyssna på när han övade repliker inför en audition han har imorrn och jag låg i Nats säng och föreslog att han skulle ändra i manuset så att skinka nämndes lite oftare.
 
När Josh lite senare blev klar med D&D dök han upp och genast hakade på hela konceptet, och vi konstruerade vår egen manusversion med ett tungt skinkatema en stund innan vi bestämde oss för att inte störa stackars Daniel medan han försökte lära sig, och gick in till Josh och hängde en stund istället. Vi såg några filmrecensioner, och såg sedan om trailern till den nya Baywatch-filmen (som blows our absolute minds liksom VAD ÄR DET FÖR FILM VAD VILL DEN VAD ÄR TONEN VAD ÄR DET SOM HÄNDER). Såg trailern både på tyska och hindi, och tyskan lät så jävla rolig att vi nästan övervägde att åka och se den i Tyskland bara för saken skull. Lät helt hysterisk.
 
Därefter snöade vi in på filmtrailers i allmänhet, och vi såg medvetet på typ alla trailar till riktigt dåliga filmer för att maximalt kunna förfasa oss över världen. Såg den nya Spiderman-trailern som den sista, och gick sedan och borstade tänderna och förenades i vår ilska över hur de aldrig castat en svart kille att spela Spiderman även fast det är 100% mer trovärdigt och vettigt med tanke på hans origin story, det faktum att de borde casta Michael Cera i fler grejer för att han kan göra precis allt helt fantastiskt awkward, samt hur kära vi båda är i Donald Glover. Sån helt och hållet blessed människa, alltså. Gör mig arg bara att tänka på, tbh.
Gick och la oss därefter, och här är vi nu. Är ledig imorrn, och holy shit är så himla redo. Jag och Nat ska på äventyr in till stan under dagen och köpa lite nödvändigheter (en ny primer och vitamintabletter med järn i för mig, pretty much), och därefter ska jag försöka sikta på att ta mig till Nialls gig och vara en supportive friend for once. Vi får se vad jag pallar med. Nu, däremot, ska jag sova i cirka femhundra år. Ah, bliss.
Hörs imorrn!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress